و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

بسم رب الزهراء

سلام...

شاعر میگه:
من اگر برخیزم،تو اگر برخیزی،همه برمی خیزند
من اگر بنشینم تو اگر بنشینی،چه کسی برخیزد؟

**
اینجا سعی میکنم چیزی بنویسم که برای دیگران مفیده، از روزنوشت ها تا خاطرات و دغدغه ها... گاهی هم برای گفتگو و یا به نتیجه رسیدن، مطلبی رو منتشر میکنم.
اگر براتون مفیده بمونید و بخونید.
باعث افتخاره بنده است که محبان حضرت مهدی(عج) اینجا تردد می کنند.
*
همه ی نظرات برام ارزشمندند و دوست دارم با دقت بخونم و جواب بدم،اگر گاهی نشد یا با تاخیر بود، ببخشید.

بایگانی

وسط هیئت نشستم و....

يكشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۲۲ ب.ظ

امسال از بیچارگی من بود که نتونستم برم هیئت درست حسابی...
امشب، شب تاسوعا، شب سوممه...
رفتیم هیئت نزدیک خونه
و من دارم دیوانه میشم از فضاش
دوست دارم پاشم برم بیرون...
روضه خون روضه ی سنگیییینی می خونه که بنظرم انقدر باز درست نیست.
بار محتوایی هم نداره کلا. یعنی انگار ما یه عده داغدار بیچاره ایم که بهترین هامون رو به بدترین وضع کشتن، همین. نه هدفی داشتیم، نه پایان خوبی داشته، نه ...
یعنی به سطحی ترین وضع میخواد اشک مردم رو دربیاره!
بعد آدم هایی که دورم نشستن دارن درباره جهاز و جاری ام و... حرف میزنن بلند بلند!!
خدای من....

فقط دارم تلاش می کنم از ذهنم استفاده کنم برای استفاده از شب تاسوعام:((((

  • .. مَروه ..

نظرات  (۷)

  • آقای ‌‌میم
  • واقعا یه عده زور میزنن که اشک مردم رو دربیارن

    تو حالت عادی هم واقعه عاشورا یه واقعه دردناکه حتما نباید با جزئیات بیانش کرد

    پاسخ:
    سلام
    از اون دردناکتر بی توجهی اکثر مردم بود
    واقعا دیگه این هیئت نمیام. 
    اخه مردم شعور دارن، دوتا نکته شعوری بگو خودشون هم فکر میکنن هم رشد میکنن
    روضه رو باز میخونه
    بعد سینه زنی اش هم فقط حسین وای
    احتمالا اونهایی که هی میگن روضه برای چیه و شعور مهمه و دل مهمه و... از این هیئت ها رفتن همش

    قبلا پدر و مادرا که بچشون رو میسپردن هیئت خیالشون راحت بود . اما حالا باید بگردن دنبال هیئتی که خوب باشه . منظور این که یه هیئت مورد تایید توی شهرتون پیدا کنین برین . اگه مشهدین استاد نظافت ، خیابان مدرس حسینه هنر - سید اسماعیل حاتمی آخر سی متری مسجد امیرالمومنین

    پاسخ:
    سلام علیکم
    بله می شناسم هیئت خوب
    متاسفانه نتونستم امسال جز یک شب، برم این هیئات.
    ناچار شدم همون ها که نزدیکتر هست رو برم

    سلام علیکم

    اگر مجبورید برید اونجا، خیلی به این جزئیاتی که گفتید توجه نکنید...

    اگر روضه خوان وقایعی رو میگه و بد میگه و خلاقیتی نداره... شما درگیر چگونگی گفتنش نشید... سعی کنید صرفا صحنه های عاشورا رو مجسم کنید و توی دنیای خودتون باشید... محزون بشید ... توی کربلای اون سال قدم بزنید...

    اگر با همین بد خوندن روضه خوان کسانی فقط اون صحنه ها رو تصور کنن و محزون بشن و حتی بالاتر، اشکی هم بریزن... بهره بردن...

    همین کسانی که میشینن غیبت میکنن و قوه خیالشون رو توی مسائل ناخوش جولان میدن اگر بدونن صرفا همراه شدن با صحنه های قیام چقدر موجب شفای اون قوه خیال بیمار شده شون هست فرصت رو از دست نمیدن...

    عرضم اینه که همونجا هم میتونید بهره ببرید...

    حتما که نباید روضه خوان توی خوندنش معرفت و خلاقیت داشته باشه... گاهی لازمه شنونده توی شنیدنش معرفت و خلاقیت به خرج بده...

     

    توی توئیتر دیدم کسی در مورد اشک ریختن بر امام حسین جوری نوشته بود که انگار ما دو نوع اشک داریم... اشک با ارزش و اشک بی ارزش...

    اگر کسی این تقسیم بندی رو بکنه قیام رو درک نکرد... امام حسین رو درک نکرد...

    بهش پاسخ دادم که ممکنه اشک ریختن بین عزاداران دارای رتبه های متفاوت باشه اما اشک بی ارزش در دستگاه امام حسین نداریم

    پاسخ:
    سلام علیکم
    بله نباید توقف ذهنی کرد در همون شرایط... من واقعا اولش میخواستم پاشم برم یه هیئت دیگه. ولی دیدم اینجوری که ذهنم رو درگیر کردم فقط شب تاسوعای خودمه که از دست میره.

    واقعا دیشب متوجه شدم «تباکی» چقدر مهمه. حالت مجلس باید حالت عزاداری باشه....

    جالبه که بعدش متوجه شدم بقیه مردم هم شاکی ان بعضا... که چرا انقدر اشعار سبک و بی محتواست... ولی کلا همینن، اعتراض هم شده بارها، تغییر نمیدن.
  • کارمند مجرد
  • من امسال اصلا نه هیأتی رفتم نه مسجدی

    بار محتوایی صفر! به معنای واقعی

    حسین وای که برای من نان و اخرت نمی شود

    پاسخ:
    حالا دیگه نه در این حد
    حضور در هیئت و ذکر ارباب خودش خیر داره...
    یه جای خوبی پیدا کنید، ولو دور باشه...
    یا اینکه مجلس مقتل خوانی پیدا کنید....
    یا دیگه اگه گشتید و نبود، مقتل بخونید خودتون.
    این کامنت قبلی هم نگاهی بندازید
  • آقای ‌‌میم
  • من امسال چند تا از سخنرانی های حاج آقای پناهیان رو رفتم و راضی بودم

    تو کانالشون برای دهه دوم برنامه دارن ببینید اگه بهتون نزدیکه و دوست داشتید برید

    پاسخ:
    بحث امسال شون عنوان جالبی داشت
    مشتاقم محتواش هم بدونم...

    ممنونم از خیرخواهی تون
  • آقای ‌‌میم
  • محتوای کاملش رو فکر کنم تو سایتشون منتشر میکنن

    امام حسین علیه السلام همه جا هستند..

    چه تو مسجد چه تو هیئت های بزرگ.

    به قول اقای قرائتی  امام حسین این کوچه با امام حسین اون کوچه یکیه پس چه بهتر ادم نزدیک ترین جارو انتخاب کنه....

     

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">