و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

بسم رب الزهراء

سلام...

شاعر میگه:
من اگر برخیزم،تو اگر برخیزی،همه برمی خیزند
من اگر بنشینم تو اگر بنشینی،چه کسی برخیزد؟

**
اینجا سعی میکنم چیزی بنویسم که برای دیگران مفیده، از روزنوشت ها تا خاطرات و دغدغه ها... گاهی هم برای گفتگو و یا به نتیجه رسیدن، مطلبی رو منتشر میکنم.
اگر براتون مفیده بمونید و بخونید.
باعث افتخاره بنده است که محبان حضرت مهدی(عج) اینجا تردد می کنند.
*
همه ی نظرات برام ارزشمندند و دوست دارم با دقت بخونم و جواب بدم،اگر گاهی نشد یا با تاخیر بود، ببخشید.

بایگانی

امتحان کرب و بلا

پنجشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۹:۰۲ ب.ظ

هنوز دلم به رفتن رضا نیست...
هنوز که تنها یک هفته تا سفر کربلای نیمه شعبانم مانده...

یک روز تعطیل را یک اردوی زیارتی بودم صبح تا اذان مغرب که رسیدم،
و او ناراحت بود از تنهاییش...
ناراحت بود از اینکه نمیتواند جایی برود،نمیتواند مثل سابق روز عیدی کیک بپزد،یا هر کاری که روزش مثل امروز خشک و خالی نباشد...

تنها همین یک روز وقتی اینطور می شود...
یاد آن خوش به حالت عمیقی که گفت برای کربلا می افتم..
یاد اینکه میخواهد با حسرت رفتن من فکر کند به سالهای کربلا نرفتنش
به اینکه تا سالم بودم و جوان،نرفتم..

یا بدون حضور تنها هم جنس خانواده اش،سختی بکشد...
یاد اینکه در نبود تنها دخترش،چه طور آرام باشد...همزبانی ندارد،کمک حال ندارد،آن وقت میخواهد فکر کند چرا نمیتواند خودش غذا بپزد؟
چرا نمیتواند خودش خانه اش را تمیز کند؟
چرا نمیتواند خودش به کربلا برود؟
چرا حتی نمیتواند کتاب بخواند و زود خسته می شود از نشستن؟
چرا نمیتواند خودش از جا برخیزد؟
و هزاران سوال دیگری که میدانم اگر نباشم در ذهنش می پردازد...
مثل همین چندساعتی که نبودم...
*
مانده ام چه کنم...
می دانم اگر کربلا قسمت باشد همه ی اینها حرف است،اما میترسم از آن که این کربلا امتحان باشد برای من
که بین مادرم و کربلا....
سر دوراهی نیت مانده ام....
همه چیز رو به راه است،الا دل من که بسته به غم مادر....
نمیتوانم زائر باشم با این حال مادرم..
چه کنم؟
*
اگر بنا بر انصراف است زودتر باید مشخص شود...

چه باید بکنم خدا؟

  • .. مَروه ..

نظرات  (۱۳)

سلام
بعد از خدا پدر و مارد حرف اولو میزنن...
اگر با رفتنت غصه ش میگیره اونم اینجوری که گفتی...
انتخاب سخته واقعا!
پاسخ:
سلام
بله سخته....
دعا کن تصمیم درست بگیرم
اونی که خدا راضیه
  • باران نم نم...
  • عجیب دوراهی ایست بین مادر و حرم موندن...
    اگر میشه یک نفر بیاد و پیش مامانت بمونن برو...
    والا مادر را اینچنین نگهداشتن خود کربلاس...
    پاسخ:
    نمیدونم...
    واقعا دوست دارم همون کاری رو بکنم که خدا میخواد
    +
    کربلا از زمان و مکان بیرون است
    شهید آوینی
    سلام
    اگر در نبودتان کاری که باید برای مادر انجام شود روی زمین میماند
    یا مادر غیر از شما با کسی مانوس نیست
    و قصد شما هم فقط جلب رضایت خداست نه ارضا میل قلبیتون

    بمانید و به مادر خدمت کنید
    به جایش هر شب به ارتفاعی بروید مثلا روی بالکن یا حتی توی حیاط ' و به امام حسین سلام بدهید... 
    از امام بخواهید به شما سعه بدهد و با خودشان هم سنختان کند....
    ادراک و تبعیت از ولایشان را بخواهید...
    پاسخ:
    سلام
    روی زمین که نمیمونه،اماخب چون خانوم خونه نداریم توجهشون به اینکه نمیتونن کاراشونو بدن بیشتر میشه.و اینکه خب طبیعتا خودم باشم بهتره
    اخه مومن یه مسئله ای هم که هست نمیخوام مادر حس کنه وبال بچه اش شده و من بخاطر اون موندم
    چون خودشون که اصلا نمیگن نرو
    اما مثلا اردو که رفتم وقتی برگشتم فهمیدم حوصلش سر رفته.

    نمیدونم
    دوست ندارم دوازده روز حسرت مامان پشت سرم باشه.
    خدا خیرتون بده مومن.
    شاید نهایتا استخاره کنم
    اگه به نتیجه نرسم تا فردا
    ببینید کدوم واجب تره...

    به ما امر شده اگر انجام مستحبات به واجب شما لطمه میزنه اون مستحب رو ترک کنید
    قربی که در انجام واجب حاصل میشه در مستحبات حاصل نمیشه


    پاسخ:
    حق
    بسم الله الرحمن الرحیم
    اللهم صل علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم
    خیلی غم انگیزه خیلی (گریه)
    الهی به حق چهارده معصوم شفا پیدا کنن مادرتون
    تو زندگیم هیچ چیز به اندازه سختی مادرم ناراحتم نمیکنه مخصوصا که از خونه دورم و اصلا کلمه مادر و میشنوم اشک تو چشم جمع میشه
    چه برسه که یه همچین ماجراهایی ببینم یا بشنوم
    ان شاالله خدا همه مادر و پدرا رو صحیح و سالم و شاد حفظ کنه 
    ان شاالله همه مریضا و مخصوصا والدین بیمار و خدا شفا بده
    ان شاالله که زیارت قسمتتون هست و با دل خوش میرید حرم و سوغاتی مادرتونم  شفا از آقا برا مادرتون باشه
    یا حسین
    التماس دعا
    اللهم صل علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم

    پاسخ:
    سلام ریحانه جان
    ای قربان احساس ناب شما
    ممنونم از دعاهات...
    ان شاء الله خدا مادر شما رو حفظ کنه.

    هر چی صلاحه ان شاء الله.
    اصلا بزرگترین عذاب کم کاری در قبال مادر پدره،خصوصا مادر

    محتاج دعای خوبانیم
    عزیزدلم خب شما که همیشه نمیتونی کنار مادر بمونی! وقتی ازدواج کنی مادر قراره چکار کنه بدون شما؟؟
    اینم شرایطی مثل همونه دیگه شاید حتی راحتتر چون زمانش کوتاهه
    به هرحال ان شاالله که خدا هرچه زودتر شفای عاجل و کامل به مادر عزیزتون عنایت کنه...راه درست هم پیش پای تو بذاره
    پاسخ:
    سلام بانو
    ازدواج فرق میکنه...واجبه
    بلا نسبت شهدا باشه وقتی بودن خیلی میرسیدن به خانواده،وقتی میرفتن ماموریت فرق میکرد.
    من کار واجب داشت باشم میشه مادر تنها باشه اما غیر اون غلطه فکر میکنم
    ان شاء الله
    سلام
    اگه شرایط مادرت طوری باشه که تنهاش بذاری به سختی زیاد میفته خب...
    بعضی وقتا باید دوری کرد تا خود آقا بیاد!
    اگرم این طور نیست ناراحت نباش برو. حتما از ثواب این زیارت به مادرتم خواهد رسید. سختی تنهایی برای مادرت میشه ثواب زیارت!
    :)
    پاسخ:
    سلام
    حرف هاتون برام مفیده
    شاید بهتره با خودشون حرف بزنم.
    طوری که بگم شما واجب منی،نه اینکه مایه اذیتم باشی
    من با شما به کمال میرسم،بزرگ میشم...

    با خودشون حرف میزنم ان شاء الله،ببینم دلش به چی رضا میشه
    ان شاالله ک هر چی خیر و صلاحه همون پیش بیاد...
    آدم باید تو شرایط شما باشه تا بتونه درکتون کنه و تصمیم بگیره...
    امیدوارم بهترین انتخاب رو داشته باشید...
    از خود امام حسین علیه السلام خیرو درخواست کنید...
    پاسخ:
    یا حسین
    سلام علیکم
    به نظر حقیر
    اگه فقط مشکل حسرت خوردن مادر باشه، بروید کربلا...

    اما اگر کاری بر زمین میماند که فقط شما باید انجام بدهید، بمانید کنار مادر...

    یاعلی
    پاسخ:
    علیکم السلام

    خداخیرتون بده
    یا حکیم
  • سید محمد رضی زاده
  • ان شاءلله هر آنچه خیر است نصیبتان شود.
    ما را هم از دعای خیر بی نصیب نگذارید
    پاسخ:
    سلام
    خوش اومدید به واژه های بلوری

    ان شاء الله
    خب دوستان نظرات خوبی دادند و حرفی برای گفتن باقی نگذاشتند..

    پستی که قول داده بودم بهتون درباره اخبات گذاشتم..
    البته یک پست نیست چند پست هست
    دوست داشتید دنبال کنید
    پاسخ:
    سلام
    لطف بزرگی کردند
    خدا به همتون خیر کثیر بده

    بله دیدم...ممنون..منتظر ادامه هستیم
    در کربلا برایش دعا کنید که قلبش آرام شود 
    می شود
    پاسخ:
    ان شاء الله

    نیت کن, قرآن رو باز کن و شروع کن به خوندن. اونقدر بخون تا جوابتو بگیری و دلت آروم شه. جواب میده همیشه :)
    پاسخ:
    اگه خدا بخواد
    رسیدم به جواب

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">