و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

بسم رب الزهراء

سلام...

شاعر میگه:
من اگر برخیزم،تو اگر برخیزی،همه برمی خیزند
من اگر بنشینم تو اگر بنشینی،چه کسی برخیزد؟

**
اینجا سعی میکنم چیزی بنویسم که برای دیگران مفیده، از روزنوشت ها تا خاطرات و دغدغه ها... گاهی هم برای گفتگو و یا به نتیجه رسیدن، مطلبی رو منتشر میکنم.
اگر براتون مفیده بمونید و بخونید.
باعث افتخاره بنده است که محبان حضرت مهدی(عج) اینجا تردد می کنند.
*
همه ی نظرات برام ارزشمندند و دوست دارم با دقت بخونم و جواب بدم،اگر گاهی نشد یا با تاخیر بود، ببخشید.

بایگانی

فَفِّروا الی الحسین....

دوشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ۰۴:۴۹ ب.ظ


سند این حدیث محکم نیست! بنده به عنوان نویسنده بعد از نوشتن، متوجه ضعف سند حدیث شدم. و اعلام می کنم همینجا... 

اگرچه مضمون پناه بردن به ارباب درسته اما به هر حال، همچین حدیثی نقل نشده گویا...

 

جوان بود
پیش امام‌جواد آمد
درددل کرد:
حال دلم خوب نیست...
از مردم خسته شدم...
از همه عاصی شده‌ام!
بریده‌ام، به ته‌خط رسیده‌ام!
امام فرمود:
به سمت #حسین فرارکن

  • .. مَروه ..

نظرات  (۷)

سلام علیکم مومن
سخنرانی استاد ما شب عید غدیر منبر حاج محمود کریمی رو گوش کنید
یکی از مطالبش همین حدیث بود و آمادگی برای محرم
عاقبتتون بخیر بحق حضرت ابوتراب
پاسخ:
علیکم السلام
استاد شما کیست؟
ممنون که اطلاع دادید
  • دُچــــ ــــار
  • +++

    https://fiish.blog.ir/post/245
    پاسخ:
    تشکر
    آقای صراف
    البته سایت فطرس رو نگاه کردم نگذاشته بودند فایلش رو
    واقعا هم ...
    پاسخ:
    ....
    :)
    سلام 
    خواهری احوالت چطوره؟؟؟

    ان شاءالله که با معرفت بیشتر امسال در مراسم شرکت کنیم که باعث بشه ی تکونی بخوریم البته خودم رو عرض میکنم،، شما که کارت درسته:)
    پاسخ:
    سلا عزیزم
    چه احوال پرسی با انرژی ای:)

    آره واقعا...هی احساس میکنم دوباره پای روضه میخوام بشینم و عقلم هنوز اندازه ی پارسال باشه،با چه رویی بگم لبیک
    با چه رویی بگم لعنت بر دشمنانت و پیروان دشمنانت

    خدا خودش کمک کنه،زندگی امام حسینی روزیمون کنه که بدون شک بهترین و عالی ترین لذت ها و رنج های عاشقانه رو تو دلش داره

    چیه دل بستیم به این عمق کم خوشی ها و غم های دنیا...
    کم توقع شدیم خیلی....

    *
    ما هیچی نیستیم خواهر
    کار شهدا درسته

    با سلام و خسته نباشید

    اخیرا بنده تحقیقی کردم و روایت "فر الی الحسین" که دو سالی هست معروف شده رو از لحاظ سندی بررسی کردم. لازم دیدم نتیجه برای شما هم بفرستم.


    1. با جستجو و پرس و جوی نسبتا زیادی که کردم، این روایت سند معتبر نداره، بلکه اصلا هیچ سندی نداره. فقط یک جا ادعا شده اونم همین کتاب شعشعه الحسینیه صفحه 50 هست که بنده خودم صفحه 50 و چند صفحه قبل و بعدش رو هم دیدم چنین چیزی پیدا نشد. و از برخی دوستان هم پرسیدم اون ها هم ندین. از یکی از دوستان طلبه هم پرسیدم فرمودن : "ادعا شده که این روایت در کتاب شعشعه الحسینیه ی مرحوم یزدیه ولی بنده دو نسخه از این کتاب رو در کتابخانه مرحوم ایه الله مرعشی دیدم و چنین روایتی یافت نشد"

    لذا انتساب این روایت به امام جواد علیه السلام هیچ سندی نداره.
    2. فراز انتهایی روایت تعبیر "فر الی الحسین" هست که در اشعار و اخیرا مداحی ها و روضه ها استفاده می کنند. هر چند از نظر بنده اصل این فراز و محتواش درسته، اما اگر به عنوان روایت نقل بشه اشکال داره. و با توجه به این که غالب افراد تو ذهنشون این روایت میاد، لازمه تذکر داده بشه که این رو به عنوان روایت نبینن.
    3. افرادی که مایل هستن میتونن کتاب شعشه الحسینیه رو اینجا ببیننن :
    http://blog.aqlibrary.ir/newindex.aspx?pid=245&GID=1706279&ID=1575323
    4. اینجا رو هم میتونید در نقد سند این حدیث ببینید:
    http://haqali.blogfa.com/post/88

     

    https://snn.ir/fa/news/782048/%D8%B1%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D8%B3%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF%D8%B9-%D8%AF%D8%B1-%D9%81%D8%B6%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B4%D9%88%D8%AF

     

    پاسخ:
    سلام
    بسیار ممنونم...
    اتفاقا همین روزها خیلی یهویی شد(به اذن و لطف خدا البته) که دیدم انگار این حدیث سند قوی نداره و همین فرمایش شما رو تو یه صفحه خوندم.
    نگران شدم، ولی فرصت نشد بیشتر تحقیق کنم که اگه سندیت نداره بردارمش از وب.

    عاقبت بخیر باشید.
    اصلاح می کنم مطلب رو
  • مصطفی رنج اندیش
  • باسلام باسلام. این عبارت دقیقا معنای ففرواالی الله میباشد ولومیفرمائید درکتاب شعشعه نبود. چه بسا ناشر درچاپی ازشعشعه حسینی دیده باشد ودربعضی چاپها محذوف باشد چنانکه این محذوفات سابقه دارد. اصلا فرارمابسو ی ذات خدامتصورنیست وبایدتا مل نمود وتحقیق کردوفهول اهل حدیث که فرمودند فلیرجعواالی روا ت احادیثنا وکل مسنن فی امرنارااگریافتیم بپرسیم تامعلوم شود.  انخدائیکه میفرمایدفرارکنیدبسوی خد ا جایگاه فراررا حتمامعرفی نموده  خداحسین رادرقلوب عبادقرارداده یعنی نورش را واین معنی قبره فی قلوب من والاست. این کرم لامتناهی خداست که خودنورحسین رادرقلب ماقر ا رداده لازم نیست جائ دنبالش بگردیم  وامر ا مام رضا برگریه فقط برای حسین ع برای تبلوراین مقبوردرقلوب میباشد چون اشک اشک برحسین منشاش خودان نورحسین درقلوب میباشد.  اینجااین حدیث روشن میشود امام حسین فرمود اناعبرت کل مومن من اشک همه مومنینم. این اشک درمصیبت حسین نورخودحسین است اگرللحسین باشد ث

    پاسخ:
    سلام

    نکاتی که گفتید و عباراتی که به کار بردید درسته، استنباط شما می‌تونه درست باشه. چنان چه ما در مضامین مختلف این ملجأ بودن امام حسین رو داریم
    اما به هر حال،چون اصل این روایت ففروا الی الحسین سند ضعیفی داشته من نمیتونم بیام تاییدش کنم.
    من صادقانه میام میگم این سندش ضعیفه.همین!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">