و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

بسم رب الزهراء

سلام...

شاعر میگه:
من اگر برخیزم،تو اگر برخیزی،همه برمی خیزند
من اگر بنشینم تو اگر بنشینی،چه کسی برخیزد؟

**
اینجا سعی میکنم چیزی بنویسم که برای دیگران مفیده، از روزنوشت ها تا خاطرات و دغدغه ها... گاهی هم برای گفتگو و یا به نتیجه رسیدن، مطلبی رو منتشر میکنم.
اگر براتون مفیده بمونید و بخونید.
باعث افتخاره بنده است که محبان حضرت مهدی(عج) اینجا تردد می کنند.
*
همه ی نظرات برام ارزشمندند و دوست دارم با دقت بخونم و جواب بدم،اگر گاهی نشد یا با تاخیر بود، ببخشید.

بایگانی

امام سجاد جانم...علیه السلام

پنجشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۵:۴۶ ق.ظ

خیلی خودمونی بخوایم صحبت کنیم
امام سجاد رو خیلی دوست دارم...
گرچه خییلی کم پیش اومده که صحیفه شون رو بخونم اما یه حس  محبتی دارم بهشون که اسمشون رو میشنوم انگار سرحال میشم و دلم تنگ کلامشون....

روی آوردن من به ایشون برمیگرده به
 مسابقه ی صحیفه سجادیه،سال چهارم دبیرستان..
اولش بخاطر حب مقام! و برقراری مسابقات کشوری که در مشهد بود گفتم من تو رشته نهج البلاغه شرکت میکنم که حداقل تابحال  نوشته هاشو از نزدیک دیدم
ای خدا بمیرم من برای غربت امامامون..عجب مسلمونایی هستیم:(
معاون گفت رشته صحیفه هیچکس شرکت نکرده شما بیا اینجا...
خلاصه...
دست گرفتن کتاب همانا و دل بستن به امام همان
اصلا انگار همان موقع ها بود که لذت تعمق در دین پدید آمد..
گفته بودند که صحیفه سجادیه  سرشار از مضامین زیباست.
می گفت وقتی باز میکنی انگار درست در مورد تو و حال آن موقع توست...
یادم هست هم آن شب را که خیلی ترسیده بودم
خیلی
نماز خواندم اما آرام نبودم...
قرآن را هم حتی تاب نداشتم انگار..
بیاد صحیفه افتادم..
ترسیده،مضطر،نگران،بیچاره
چشم بستم و صحفه را گشودم
زینت عبادت کنندگان خدا دعایی را روبرویم گذاشت که آرام بخش جان بود
«دعای مرزبانان»

و آه که فرازهای آن دعا چقدرر آرامم کرد...

ای کاش که امروز
قدری صحیفه بخوانیم
شاید امام
منتظر ما باشد...

  • .. مَروه ..

نظرات  (۱۶)

خیلی خوبه این دعاها

بقول شما قدیما بیشتر ورق میزدیم صحیفه را ...
پاسخ:
حیف
  • سید محمد رضی زاده
  • صحیفه سجادیه معروف به زبور آل محمد...
    توفیقتان روزافزون
    پاسخ:
    عجب...
    خدا کنه درست بشیم
    مولا یاورتون
    آفرین قلم خیلی خوبی دارید
    فقط میگم " علیه السلام " رو کامل می نوشتید دیگه :)
    عالی بود
    پاسخ:
    واقعا؟!!
    صرفا فقط مرور رویداد بود بزرگوار
    شما خوب میبینید.

    +انجام شد.ممنون بابت تذکر
    منم نخوندم متاسفانه!
    عیدتون مبارک :)
    پاسخ:
    امروز وقتشه...
    عید شما هم مبارک
    متشکرم  خوب بود 
    پاسخ:

    خواهش میکنم.
    نظر لطفتونه
    سلام
    عیدتون مبارک
    منم عاشق صحیفه ام ...آتیش میزنه به دل
    التماس دعا

    یاعلی
    پاسخ:
    سلام
    خوشا به این عشق
    من باید درس بگیرم از شما حقیقتا

    مولا یارت خواهر
    خدا خیرتان دهد
    پاسخ:
    خدا به شما خیر بده.
    اشاره جالبی بود
    ممنون
    پاسخ:
    وظیفه بود
    خواهش میکنم
    سلام مومن. جزاکم الله خیرا

    ایام مبارک


    همیشه وقتی اسم امام سجاد سلام الله علیه و آله میاد یاد یه مطلبی میفتم که زمان ما تو کتاب ابتدایی بود...فکر کنم چهارم ابتدایی اینا...
    تو اون کتاب در مورد ایشون نوشته بود که "یه بنده خدایی هر شب می رفت مسجد الحرام که عبادت کنه، می دید یه بنده خدای دیگه ای زودتر از او اونجاست و مشغول عبادت و راز و نیاز...
    ایشون از عبادت اون مومن، لذت می برده...
    مدت ها می گذره و متوجه میشه که اون مومن، کسی نبوده جز علی بن حسین سلام الله علیه و آله...."
    اینجای قصه که می رسید خیلی حال خوبی بهم دست میداد...نه اینکه بچه هم بودم...به قول شاعر:
    "اون روزا فرشته بودیم
    حالا آدم نمیشیم"

    دعا کنید ما را لطفا....


    عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
    یا علی
    پاسخ:
    علیکم السلام
    اعیاد شما هم مبارک باشه.

    زینت عبادت کنندگان...
    کاش یکم مرتبط بشه دل هامون با ایشون.

    واقعا راست گفته شعر
    اما موج ناامیدیش قشنگ نیست
    میشیم ان شاء الله
    اگه دغدغمون باشه خدا چنان کمک میکنه که خودمون هم نمیفهمیم.

    و من یتق الله یجعل له مخرجا
    اگه تقوا داشته باشیم خدا راه نشون میده
    و یرزقه من حیث لایحتسب
    از جایی که فکرشم نمیکنیم.....

    دریای حکمته این دو آیه ی 2 و 3 سوره طلاق.
    البته درس پس میدیم در محضر شما بزرگوار.

    حضرت علی دعاگوتون.
    دعاگو هستیم ان شاء الله
    :)
    اتفاقا دوست منم که سال قبل پیش دانشگاهی بود صحیفه ثبت نام
     خودم عشق نهج البلاغه ام 
    هیچی رفتیم سر جلسه تو رشته صحیفه فقط دوستم بود امتحان داداتفاقامقام اول رو هم اورد :-D
    پاسخ:
    :)))
    به به به این عشق
    ﺇِﻟَﻬِﻰ ﻛَﻴﻒَ ﺃَﺩﻋُﻮﻙَ 
    ﻭَ ﺃَﻧَﺎ ﺃَﻧَﺎ 
    ﻭَ ﻛَﻴﻒَ ﺃَﻗﻄَﻊُ ﺭَﺟَﺎﺋِﻰ ﻣِﻨک 
    و ﺃَﻧﺖَ ﺃَﻧﺖَ
    پاسخ:
    چقدرر جالب بود این عبارت
    از صحیفه است؟؟
  • صحبتِ جانانه
  • سلام


    پاسخ:
    علیک سلام:)
    خانوم خانوما
    خوش گذشته بهتا
    پاشو بیا دلمون تنگ شده:-)
    پاسخ:
    خواهر آدم تو همچین سفری نت چک نمیکنه که:)
    جای شما خالی
    یادت بودم انصافا رفیق بزرگه:)
    سلام خوشگل خانوم
    زیارت قبول
    ما رو دعا کردی؟؟؟
    ایشالله دست پر بر گشته باشی و مجدد قسمتت بشه
    پاسخ:
    سلااام بانو
    ان شاء الله قسمت شما زودتر
    ان شاء الله

    بله که دعا کردم خواهر،یادته گفته بودی اربعین کفشتو برده بودن  مجبور شدی برهنه راه بری رو زمین خیس؟
    من یه همچین فضایی یادت کردم که اه یا زینب از نهادم بلند میشد..
    :((
  • اقای ‌ میم
  • اگه هنوز صحیفه رو خریداری نکردید میتونید از این سایت خریداری کنید


    https://mohipub.ir/product/%d8%b5%d8%ad%db%8c%d9%81%d9%87-%d8%b3%d8%ac%d8%a7%d8%af%db%8c%d9%87-%d8%ac%d8%a7%d9%85%d8%b9%d9%87-%d8%a8%d8%a7-%d8%aa%d8%b1%d8%ac%d9%85%d9%87-%d9%81%d8%a7%d8%b1%d8%b3%db%8c/

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">