و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

بسم رب الزهراء

سلام...

شاعر میگه:
من اگر برخیزم،تو اگر برخیزی،همه برمی خیزند
من اگر بنشینم تو اگر بنشینی،چه کسی برخیزد؟

**
اینجا سعی میکنم چیزی بنویسم که برای دیگران مفیده، از روزنوشت ها تا خاطرات و دغدغه ها... گاهی هم برای گفتگو و یا به نتیجه رسیدن، مطلبی رو منتشر میکنم.
اگر براتون مفیده بمونید و بخونید.
باعث افتخاره بنده است که محبان حضرت مهدی(عج) اینجا تردد می کنند.
*
همه ی نظرات برام ارزشمندند و دوست دارم با دقت بخونم و جواب بدم،اگر گاهی نشد یا با تاخیر بود، ببخشید.

بایگانی

بی تقوا نشیم صلوات!!

پنجشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۸، ۰۴:۰۶ ب.ظ

یکی از وظایف من در محل کار نوشتن متن معرفی محصولات برای سایت و اینستا است. مجموعه ما یه جمع ارزشی هست که درواقع فروشگاه اینترنتی محصولات مادر و کودک محسوب میشه که تمرکزش روی کودکان زیر دو ساله

دیروز یه قطره ویتامینه روی میزم گذاشتن و گفتن برا اینستا مطلب بنویسم. ایرانی نبود. شروع کردم سرچ کردن درموردش و ترجمه نوشته های روی جعبه اش. که دیدم عه! برای گروه سنی 4 تا 10 سال مناسبه که!

از طرفی خیلی هم درمورد این قطره تاکید شده بود که بیش از اندازه گفته شده ( 10 قطره در روز) مصرف نشه چون خطر داره.

به مدیرمون گفتم..بنده خدا نمی دونست. گفت پس ولش کنید.

رفتم دیدم تو انبار کم هم نداریم ازش...دلم سوخت، گفتم باز هم سرچ کنم ببینم واقعا این کلمه به معنی ساله؟ چندتا سایت فروش خارجی خوندم و بعد هم ایرانی ها رو سرچ کردم.

اینجا بود که آه از نهادم بلند شد!!

برخی فروشگاه های اینترنتی درباره محصول نوشته بود: در کودکان بالای 4 سال روزی 10 قطره و در کودکان زیر 4 سال روزی 5 قطره!!!

نوشته بود مناسب نوزادان بالای 6 ماه!!!

یکی از سایت ها هم لطف کرده نوشته در کودکان زیر 4 سال، روزانه 5 قطره با آب ترکیب بشه. :///

به چه جرئت و دلیلی همچین حرکتی زدن واقعاااا؟

وقتی اینهمه تاکید هم شده که بیش از  مقدار مجاز مصرف نشه.


آقا اصلا ویتامین دادان به بچه نقل و نبات نیست ها، اگه نیاز نداشته باشه اصلا نباید بدی!

حالا هی میگن مادر دوتا مولتی ویتامین بخور جون بگیری! :///////

  • .. مَروه ..

نظرات  (۹)

اصلا این جریان قرص خوردن بین مردم ما یک جور ترسناکی داره میشه. سابق بزرگ‌ترها ترس داشتن که نکنه دلبندامون قرص رو با اسمارتیز اشتباه بگیرن و قورتش بدن؟ و اون دارو رو توی هفتا سوراخ مخفی می‌کردن. اما حالا گویا خودشون با استمارتیزها اشتباهش گرفتن و انقدر تو دست و بالشونه. تو دست و بالمونه.

و همین ویتامین و آهن خوردن خصوصا.
پاسخ:
واقعا راست میگی....

یه بار یادمه یه مکمل غذایی آوردیم، که من اصلا تو کتم نمی رفت تبلیغش کنم.
به مدیرمون گفتم ببینید من می‌تونم ترس تو دل مردم بندازم، بگم وای اگه اینو نخورید بچه تون چنین و چنان میشه، بعدم فروش مون بره بالا، ولی این کار رو نمی‌کنم.
چون ما که هدف مون فقط تجارت نیست.

نمیخوام اون مادر بنده خدا به جایی برسه که فکر کنه اگه خودم غذای خونگی مفید براش درست کنم کافی نیست
نمیخوام عزت نفس مادر رو جریحه دار کنم.
من محصول رو طوری تبلیغ میکنم که فقط همونا که اهلشن بخرن...


ولی
رعایت تقوا تو کار رسانه ای و فروشندگی آسون نیست.
خدا کمک مون کنه به هر چی و هر جا رسیدیم،
بازم بنده اش باشیم
  • خانم چادری
  • مرکز بهداشت ها که برید، هرجندتا دلتون خواست می تونید مولتی ویتامین بردارید
    دیده شده حتی مردم به مرغ و حوحه هاشون هم مولتی ویتامین کودک میدن‌ . باور کنید

    پاسخ:
    هعیییی...

    آخه منابع طبیعی هم هست
    حالا نوزاد نمیتونه عدسی بخوره
    مادر شیرده که می‌تونه....

    نمیدونم
    خدا کمک کنه از تعادل خارج نشیم 
  • پیـــچـ ـک
  • سلام
    ویتامین نقل و نبات نیست و خیلی راحت ممکنه باعث مسمومیت بشه ولی کمبودش هم نباید سرسری گرفته بشه. اگر کمبود ویتامین بود و دکتر تجویز کرد حتما باید مصرف بشه.

    در مورد بی تقوایی هم باید بگم خیلی شایعه متاسفانه!
    پاسخ:
    سلام خواهر
    درسته
    کمبودش هم واقعا مهمه

    چیزی که بیشتر منو اذیت کرد ولی انگار رفت تو حاشیه،
    این اقدام ناپسند برخی سایت های فروش ایرانی بود که معلوم نیست از کجا، دستور مصرف برای بچه های زیر چهار سال نوشتن.
  • پیـــچـ ـک
  • دستورات تخیلی دکتر ننه قمره دیگه...😀
    سلام مومن. جزاکم الله خیرا

    عیدتون مبارک


    قطره قطره جمع گردد وانگهی داغون کند...والا...


    عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
    یا علی

    خدا رو شکر که سرچ زدی و اطلاعات در موردش به دست آوردی... خیلیا نسبت به این مهم بیخیالن.

  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • سلام خواهرجان

    عجب. یعنی در کل برای بالای 4سال بود و اینا گفته بودن رقیقش کنید? :|

    خدا رحم کنه

    واقعا هم سخته

    خدا کمکتون کنه ثابت قدم باشید

    منم یه مواقعی میگم نکنه ترویج مصرف گرایی کنم. 

    پاسخ:
    سلام عزیزم
    بله متاسفانه...

    خط آخر...
    نگرانی من هم هست
    ولی خیلی سعی می‌کنم کارم خداپسندانه باشه

    اصلا کاشکی این داروهای شیمیای انقدر نمیدان به بچه ها

    سلام اول اینکه دستور مصرف رو اگه کسی بخواد از رو تبلیغات فروشگاهی بگیره که بره همون فروشگاه ها هم بچه شو بزرگ کنه! :| ختنه کنه نمودار رشد بگیره واکسن بزنه و...

    دوم اینکه شما که این همه انصافا زحمت کشیدی کاش می رفتی مقدار مصرف واقعیشو برا طیفهای سنی مختلف نگاه می کردی 

    بعد اینکه چقدر حیف میشه که نمیشه همون موقعی که یه محصول رو جایی می بینی درموردش تحقیق کنی (منظورم اسنه قبل خرید سریع نمیشه تحقیق کرد دیگه) که این همه نره تو انبار و پس دادنشون قصه بشه 

     

     

    پاسخ:
    سلام عزیزم
    بعله... :)
    ولی خب محصولش خارجی بود، کسی که می‌فروشه باید دستور مصرف هم بزنه.

    گشتم، ولی جز اینکه طیف سنی معلوم کنه نگفته بود...این ویتامین ها رو باید از پزشک بپرسن بنظرم، چون هر بچه ای که ذخیره ویتامینیش یکسان نیست...

    اره حیف شد، اونموقع یه سرچ تو سایتهای ایرانی زدن، دیگه بیشتر نگاه نکرده بودن....ولی خب درس عبرتی شد که بعدا قبل از خرید هم بیشتر تحقیق کنیم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">