و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

بسم رب الزهراء

سلام...

شاعر میگه:
من اگر برخیزم،تو اگر برخیزی،همه برمی خیزند
من اگر بنشینم تو اگر بنشینی،چه کسی برخیزد؟

**
اینجا سعی میکنم چیزی بنویسم که برای دیگران مفیده، از روزنوشت ها تا خاطرات و دغدغه ها... گاهی هم برای گفتگو و یا به نتیجه رسیدن، مطلبی رو منتشر میکنم.
اگر براتون مفیده بمونید و بخونید.
باعث افتخاره بنده است که محبان حضرت مهدی(عج) اینجا تردد می کنند.
*
همه ی نظرات برام ارزشمندند و دوست دارم با دقت بخونم و جواب بدم،اگر گاهی نشد یا با تاخیر بود، ببخشید.

بایگانی

محبت

پنجشنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۸، ۰۲:۱۲ ب.ظ

مسافت زیادی رو پیاده رفته بود
تا مدینه...
پاهاش تاول زده بود.
خونی بود.
رفته بود امام زمانش رو ببینه...
امامِ باقر رو.
وقتی رسید به حضرت فرمود: هیچی باعث نشده من اینهمه راه رو پیاده تا اینجا بیام، جز محبتم به شما.
آقا جواب داده بود:
هلِ الدینُ الا الحبّ؟
دین چیزی غیر از این محبته؟
**
استاد می‌گفت
برای هر عملی
شوق لازمه
یعنی برای هر فعلی
میلی در انسان هست.
میل های تو به چه سمت و سوئیه؟
طلبِ وجود تو چیه؟
**
به هر چیزی محبت داشته باشی ازش کوچیکتر میشی...
**
من بیچاره ی این حدیث شدم
مگه دین غیر همین محبته؟

محبته که به اعمال جهت میده
تو بر اساس میل و شوق درونته که راهت رو انتخاب میکنی
قلب رو دست کم نگیرید
**
این حدیث برای من که مدتها پر از سوال بودم
که کتاب مجموعه روایی آیین محبت رو خوندم و به منظومه فکری اسلام تو این زمینه کلی فکر کردم
که با چالش های روحی زیادی توی این موضوع درگیر بودم
خیییلی حرف داره...
یه جوری که وقتی دوباره امروز از زبون آقای عالی شنیدمش
میخکوب شدم...
**
راستی
یاد این فراز میفتم:
إنی سلم لمن سالمکم
و ولی لمن والاکم...
اخ
که محور محبت هات اگه بشه حسین...
اگه بشه امام...
اونوقت همه صدای درونت میشه اللهم اجعل محیای محیا...
محمد و آل محمد....
بعد دیگه همه عشقت اینه که
همراه اونهایی باشی که الذین بذلوا مهجهم دون الحسین...علیه السلام.
همراه اونهایی که قلب شون رو، هدیه ی حسین کردند...
یعنی راس محبت هاشون امام زمان شد
یعنی اولین عشق قلب شون
اون میل اصلی شون
اون طلب وجودشون
بدون یک ذره تردید
شد حسین........

  • .. مَروه ..

نظرات  (۵)

من با اونها که میگن دین فقط نیته و اگه محبت داشته باشی همه چی حله و فلان
کاملا مخالفم
این مطلبم یه بحث عقلی طولانی پشتشه
شاید هم انتشارش بدون اون مطلب عقلی درست نبوده اما مطمئنم شماها از بنده آگاه ترید. خودتون اصل مطلب رو می‌گیرید.
*
سلام

حب ریشه ولایت پذیری هست.
و ولایت ملتزم هست با اطاعت.
ریشه اطاعت هم طوع هست، یعنی رغبت.

روایت کاملتر فکر کنم این باشه، هل الدین الا الحب و البغض

مطلب مهمیه واقعا
ممنون که مطرحش کردی
پاسخ:
سلام خواهر
حب، میل محرکی برای رفتاره
نه اینکه اگر محبتی نباشه رفتاری نیست
بالاخره یه گرایشی هست که این رفتاره شروع میشه.
حالا اینکه اون گرایش اولیه ی آدم ها برای شروع رفتار چی باشه، بنظرم عیارشون رو مشخص می‌کنه.


ممنون از شما، برای جملاتی ک نوشتی
  • (سلمان مهدوی)
  • سلام
    در احادیث و روایات باید حتما ب این نکته دقت بشه ک طرف مورد خطاب امام معصوم چه کسی هست. سوالش چیه؟ اصلا به چه کلامی از معصوم نیاز داره؟

    این خیلی مهمه.
    اینجا
    این بنده ی خدا راه طولانی رو برای زیارت امام طی کرده، و با شوق ب حضرت امام داره عرض ارادت می کنه. امام مطابق با هدف و عمل او بهش جواب میده.
    نمیشه گفت این هست و جز این نیست.
    می فرمایند: « کَلِّمِ الناس علی قدر عقولهم»
    با مردم باید ب میزان فهم و عقلشون کلام گفت.
    پاسخ:
    سلام علیکم
    فرمایش شما درسته
    علم رجال داریم، درایه داریم و...

    بنده بحثی عقلی و مفصل در پس این نقل داشته ام
    و حالا هم در مطلب سعی کردم طوری بیان کنم که برداشت ذوقی نباشه
    حالا باز نمیدونم نتیجه رو.

    قالبت زیباست
    پاسخ:
    ممنونم
    سلام مومن. جزاکم الله خیرا


    ولادت حضرت صاحب الزمان ارواحنا لتراب مقدمه الفداء بر شما مبارک


    ان شاء الله قدر این محبت را بدونیم صلوات..
    ان شاء الله از محب بودن به شیعه بودن برسیم بلندتر صلوات




    عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
    یا علی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">