و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

بسم رب الزهراء

سلام...

شاعر میگه:
من اگر برخیزم،تو اگر برخیزی،همه برمی خیزند
من اگر بنشینم تو اگر بنشینی،چه کسی برخیزد؟

**
اینجا سعی میکنم چیزی بنویسم که برای دیگران مفیده، از روزنوشت ها تا خاطرات و دغدغه ها... گاهی هم برای گفتگو و یا به نتیجه رسیدن، مطلبی رو منتشر میکنم.
اگر براتون مفیده بمونید و بخونید.
باعث افتخاره بنده است که محبان حضرت مهدی(عج) اینجا تردد می کنند.
*
همه ی نظرات برام ارزشمندند و دوست دارم با دقت بخونم و جواب بدم،اگر گاهی نشد یا با تاخیر بود، ببخشید.

بایگانی

همفکری لطفا

سه شنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۴۱ ق.ظ
فردا امتحان داریم، درسمون اشعار معاصر عربیه، استاد گفته این ترم عربی امتحان بدین
منتها جدی نگفته،از اول ترم هم نگفته
همه ی ابیات هم سر کلاس ترجمه فارسی اش رو میگه (و مینویسیم حتی)
 از طرف دیگه بچه ها با فارسی راحت ترن
به استاد اعتراض کردن گفت نه دیگه چونه نزنید ترم یکی نیستید که نتونید...
حالا..
قرار این شده که فارسی بنویسیم
(سابقا هم گفته استاد که عربی بنویسید،ما گوش ندادیم)

سوال اینه
به شخصه با عربی مشکل ندارم...
چه بسا راحت تر باشه
چون فقط اندک مهارتی در جمله سازی و بیان معنی میخواد
الان نمیدونم
اگه عربی بنویسم استاد از بقیه بچه ها نمره کم میکنه؟؟

(شاید هم
باید اینجور وقت ها
اون سطح بالا رو پیگیری کنم
و همه ناچار شن سطح خودشون رو بالا ببرن
بجای اینکه دسته جمعی به تنبلی و بی سوادی همدیگه کمک کنیم...
اما فکر کنم موقع امتحانات وقت این حرفها نیست...
 شاید هم باید بی خیال بچه‌ها شد...
و...
نمیدونم
نگرانم پس فردا(قیامت) نگن تو اگه بهتر درس میخوندی
تو اگه بهتر بودی
تو اگه محکم تر بودی روی کاری که درسته
وضع بقیه هم بهتر میشد
شاید اولش ناراحت میشدن یا بدشون میومد ازت
اما در واقع خیر خواهی ات اثر خودش رو میذاشت بعدا...(ولو نذاره،تو باید برای خدا کار کنی)

آخه گاهی توجه به نگرش دیگران هم برای رضای خدا میتونه باشه
یعنی من مروه مهم نیست که بد بشه
مروه ی مذهبی مهمه که بد نشه و خودخواه یا ازخودراضی بنظر نیاد...
میخوام به عاقبت این کارم فکر کنم...و همینه که کمی پیچیده کرده تصمیم گیری رو

لطف میکنید شما هم اگر راهی به ذهنتون رسید کمک کنید...
*
قصد داشتم موقت باشه
اما شاید هم نباشه
 **
این بخش بعد از امتحان اضافه شد:
استاد برگه ها رو که پخش کرد گفت یادتون که هست باید عربی بنویسید؟؟ بچه ها دادشون دراومد که عربی چیه استااد... ایشون گفتن نه دیگه راحته برای شماها... خلاصه این شد که ما بی سر و صدا نوشتیم عربی رو:) البته دو سه بیت رو نشد... ولی شکر خدا...با این حساب از کسی نمره کم نمیشه،فقط عربی نوشتن امتیازه:))
  • .. مَروه ..

نظرات  (۱۵)

کار خودت رو بکن 
اگر در توانته تو انجامش بده 
چرا ادم از تواناییش استفاده نکنه به خاطر دیگران ؟ هوم ؟ 
من تو کلاسمون اومدم کنفرانسم رو اولین نفر انگلیسی ارائه دادم 
و این باعث شد کسایی که بعد از من کنفرانس دادن سعی بهتری تو ارائه بکنن...
یکی پوستر درست کرد ، یکی دیکه اومد به انگلیسی گفت...

پاسخ:
چرا ادم از تواناییش استفاد نکنه بخاطر دیگران؟

اره راست میگی واقعا
تجربه این کارها رو داشتم...
*
بدبختی اینجاست
یه عده ای
هیچوقت نمیخوان بفهمن
و همیشه هر مدلی هم که باشی
با عینک بدبینی نگاهت میکنن...
*
اما شاید امتحانات زمان خوبی نباشه
نمیدونم باز
نگات کنن...
والا... ادم بخواد ب خاطر خوشایند دیگران زندگی کنه که دیگه هیچ کار نمیتونه بکنه...
بد نگات کنن
تیکه بندازن...
مهم نیست...
بعد هم لزومی نداره همه جا داد بزنی من عربی نوشتم ! 
به کسی چیزی نگو ، بذار یا میفهمن یا نمیفهمن 
مااچ
پاسخ:
نه دلژین جانم
کاملا متوجه حرفتم
میگم که
مروه هیچی
نمیخوام به عنوان یه آدم مذهبی زیرآب زن شناخته بشم
تا الانشم با اینکه خیلیی وقتها مخالف بودم مثلا با کلاس پیچوندن ولی همیشه رو بازی کردم
صاف گفتم من میرم،هر کی کار داره نیاد

چون خیییلی وقت ها این جور کارای دانشجوها از سر تنبلیه فقط،نه اینکه واقعا کاری و مشکلی باشه
میفهمم چی میگی 
اما بدون کسی که بخواد راجع بهت بد بگه و صفت بد بچسبونه به مذهبی بودنت 
به این کارا کار نداره 
حرف خودش رو در هر حالتی میزنه ‌...
بگو بهشون 
ولی میدونم میریزن سرت :)) که ننویس و بیخیال شو و‌..‌
پاسخ:
دارم فکر میکنم

شاید گاهی
رفاقت با اکثریت دانشجوها
مهمتر باشه(البته مهمه که تو چه کاری،و هر موقعیتی فرق داره)

شاید من در طول ترم باید این رغبت رو ایجاد میکردم و می گفتم که قصد عربی نوشتن دارم که اونها هم فرصت داشته باشن بخونن
مثل همون مثال ارائه که گفتی
ولی حالا که نکردم
شب امتحان خوب نیست این شوک رو بهشون وارد کنم...

فارسی مینویسم
ولی بهشون میگم که قصد داشتم عربی بنویسم
و این دغدغه رو براشون میگم که: فکر میکنم برای خودمون بهتره اصلا،عربی بنویسیم
میگن بی خیال
ولی بعدا فکر میکنن
و دیگه برای ترم بعد از اول میدونن که یه نفر قراره عربی بده امتحانتشو
دیگه تصمیم با خودشونه...
*
درباره جملات اول نظرت
همه اینطوری نیستن شکرخدا
خیلی ها هم سر همین رفیق نبودن ها و دودستگی ها و غرورها که امثال من دارن دچار این بدبینی شدن...
*
بسی ممنونم دلژین جان


سلام
شما کار خودتو بکن. مگه بچه های دیگه از امتحانات شما خبردار میشن؟
اگرم کسی چیزی گفت بگو میتونستم انجام دادم. کار خلاف اخلاقی نکردم. شما هم هرچی میتونید انجام بدید اگه خلاف اخلاق نیست.
اصلا نباید در نگاه دیگرون زندگی کرد.
پاسخ:
سلام بانو


...
بعید نیست البته بعضی ها عربی بنویسن:/

پاسخ هام به دلژین رو خوندی؟
*
چالشی شد ها برام... :)

البته خلاف اخلاق رو خوب اومدی
اگرم معترض بشن میتوتی بگی خب میخوندین شماهم

اخه من حتی دیروزم به بچه ها تگفتم عربی مینویسم
سکوت کردم فقط
اینطوری ان که اگه از قبل بهشون میگفتم میخوندن بعضی هاشون
آرهخوندم ولی اگه همچین کاری رو با سرو صدا انجام بدی بدتره. وقتی کارتو بکنی و بزنی تو گوشش همه میپذیرن اما وقتی صداش بلند بشه که آهااایییی من ترم بعد عربی امتحانمیدم همش برات میزننن....
پاسخ:
ممنون برای همفکری هاتون
بازم فکر میکنم
ولی نهایتا بیست دقیقه
بعدش دیگه تصمیم میگیرم...
ببین خیلی صادقانه و راحت بگو شب آخر تصمیم گرفتم. برای شما هم دلیل نمیبینم تعیین تکلیف کنم. اگه میتونی بنویس! 
بازم خود دانی...
اگرم این ترم ننوشتی ترم بعد بدون سرو صدا یا حداقل فقط با بیان دیدگاه و نه تصمیم قطعی، اعلامکن موضعتو.
یعنی مثلا نگو من میخوام عربی امتحان بدم. بگو فکر نمیکنید دیگه وقتشه عربی امتحان بدیم؟ 

بازم تصمیم با خودته.
پاسخ:
پیشنهادت برای ترم بعد خیلی خوبه...قانع شدم...
  • بلوط خانوم
  • سلام
    من هم با عربی نوشتنتون موافقم. امتحان، موقعیتی برای نشون دادن تواناییهای شماست. وقتی این توانایی رو دارید چرا نباید نشون بدید؟ به نظرم نباید نگران بقیه باشید. امتحان یه موضوع دسته جمعی نیست. هر کس به تنهایی پاسخگوی سوالاتشه. خودش و برگه و استاد. رقابت باعث قویتر شدن اونها هم میشه. حتی اگه خوششون نیاد.
    اون چیزی که دربارهء قیامت و پاسخگویی نوشتید، بهش فکر کردم. به نظرم شکل اولی تفکرتون درست تره. یعنی اگه محکم بایستی تاثیرش رو رو بقیه هم خواهد گذاشت. اما در مورد دومی باید بگم نرمش و انعطاف و همراهی نشون دادن جا و مکان داره. توی امتحان جای این نیست و اون هم به این شکل. استادتون هم گفته که توانش رو دارن. به نظرم این خوبه که رفتار مذهبی ها طوری باشه که دیگران بهشون بدبین نشن و خوشبین باشن. اما این حدی داره و شما نباید برای ایجاد این نگرش به اون آدمها باج بدید. که باج در اینجا همراهی کردن با تنبلی آدمها و کوتاه آمدن از توانایی ها و حقوق شخصی خودتونه. مطمئنم این چیزی نیست که در دیگران باعث ایجاد نگرش مثبت نسبت به مذهبی ها بشه. اما در جهت عکس و ایجاد نگرش منفی، هر کس بخواد این رو به مذهبی بودن یا خودخواهی شما ربط بده، سطح فکری بالایی نداره.

    + یاد خاطره ای از دوم دبیرستانم افتادم. :)
    یه آقای معلم عربی داشتیم خیلی دوستانه از بچه ها خواهش میکرد کار تجزیه و ترکیب و ترجمه رو برای هممممهء جملاتی که در تمارین بود انجام بدن. حتی برای صورت سوالها. اجبار نبود بچه ها هم انجام نمیدادن. من که عربیم خوب بود و علاقه هم داشتم، بطور خودجوش و فی البداهه همین کار رو انجام میدادم و آقای معلم خیلی کیف میکرد و تحسین میکرد. در نتیجه بچه ها هم مجبور شدن از شب قبل روی تمرینها کار کنن تا توی کلاس با من رقابت کنن. بهم تیکه مینداختن ولی برای خودشون خیلی خوب بود. تا آخرهای سال تحصیلی جوری شد که منم دیدم بهتره فی البداهه کلاس نرم و از شب قبل تمرین کنم. چون رقبام قوی شده بودن! :)
    پاسخ:
    سلام
    حق میگید
    اگه ما خوب تر و بهتر کار کنیم
    مجموعا کل سطح بالا میره.. 

    ممنونم از شما
    گفتگوی خوبی بود :)
    سلام.
    امتحان دادی؟
    با ذهن خلاقم میگم جفتش... فارسی بنویس به ضمیمه عربی
    منتها اگر اینجا میخای شاخ بازی دربیاری
    امیدوارم قدر قدر مسئولیتت رو بدونی
    فارسی مینویسی برای نمره
    عربی بنویس برای سواد خودت..
    هم حست بودم پایه ی سوم تا پنجم دبستان😂😂😂😂
    دو تا انشا می نوشتم
    5 تا برای هر کلمه جمله سازی.
    متن رو ادامه بدید دو جور کاملش میکردم
    به نظرم باید در اوج خداحافظی میکردم
    پاسخ:
    سلام
    هنوز نه

    منتها اگه اینجا میخوای شاخ بازی
    این جمله و سه جمله ی بعدش رو نفهمیدم

    بیا منظورت رو شرح بده:)
  • آشنای بی نشان
  • اگه به خاطر بقیه عربی ننویسید مطمئن باشید قدر نمیدونن و این ممکنه بعد ها برای کوچکترین بخشنده بودنی اذیتتون کنه
    به نظر من هم عربی بنویسید
  • صـــا لــحـــه
  • به نظر من هم عربی بنویس... نگران نباش... مطمئنم چیزی نمیشه
    گفتگو با یک دوست غیرهمکلاسی:

    وی: ببین مروه
    یه بحث ترغیب ب علمه
    ی بحث انس گرفتن با بچه ها
    تو برا تاثیر گذاری باید جامعه پذیری داشته باشی
    ‌ دغدغه ترغیبو باید زودتر میداشتی
    نه شب امتحان
    همه‌در حد تو‌ نیستن خب(البته جمله آخرش صدق نمیکنه،از من بهترم هست تو کلاس)

    من: تو منو میشناسی
    تا الان هیچوقت زیرابی نرفتم
    رو بودم همیشه
    ولی واقعا تا چه حد؟
    بعضی جاها فقط بچه ها پررو تر میشن

    وی: بببین یا بپذیر میخای رو باشی و‌بگو‌بهشون
    بگو‌من فارسی نمینویسم
    هرکی هم مثلا کمک‌بخاد الان بپرسه ازم
    یا باهاشون همراه شو
    چون برای کار جمعی واقعا مهمه اتحاد
    یکی نباشه میپره کلا
    بعد دیگه بعضی وقتا اعتقاداتت زیر سوال میره نه خودت به خودی خود

    من: کسی قرار نیست بفهمه من عربی نوشتم
    استاد هم نمیاد بگه که...
    بچه ها همیشه میدونن که استادها عربی میخوان
    منتها همیشه ماییم که داریم سطحو میاریم پایین
    و چیزی هم نیست که در توان بچه ها نباشه
    مثلا سر اون تحقیق واقعا زور بود
    سطح بالا ازمون میخواست
    ولی عربی ترجمه کردن یه شعری که کلمه به کلمه تو کلاس شرح داده شده برای دانشجویی که ترم 6 عربیه واقعا دور از انتظار نیست
    میدونی چیه من همیشه از عربی فراری بودم حتی کنکورم فقط و فقط بخاطر عربی خراب شد ولی واقعا پستت انرژی داد بهم، خوش بحالت که حق انتخاب داری و از اول جوری خوندی که الان میخوای تصمیم بگیری عربی بنویسی یا نه چه بسا خیلیا تو فکر پاس کردنن فقط، عالیه واقعا انگیزه دادی بهم من همیشه تو دانشگاه جزو پاس کنندگان بودم چون واقعا هیچ انگیزه ای برا خوندن نداشتم ولی الان یه لحظه دلم خواست کاش اینجوری بودم و باشم
    موفق باشی مروه جان
    پاسخ:
    :))

    الهی شکر...

    آدم ها خب متفاوتن، ولی مهم اینه هر جایی که هستیم سعی کنیم بهترین عملکرد رو داشته باشیم...

    ممنونم بهار عزیز
    :))
    خب خدا رو شکر که خودش کمک کرد :)
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • اییی تواز اوناشی ک میگیم فردا کسی نیاد تومیریا
    خب ننویس دیگه

    حالا چیکار کردید؟؟نتیجه چی سد؟؟
    پاسخ:
    اگه به حق نباشه
    اگه مسخره بازی باشه
    همون اول میگم که میرم
    ولی مثلا اگه هماهنگ کنیم فرجه ها رو یه هفته بیشتر کنیم عمرا اگه زیر حرفم بزنم... عمرا(شکر خدا البته)

    نتیجه رو خطوط آخر نوشتم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">