و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

بسم رب الزهراء

سلام...

شاعر میگه:
من اگر برخیزم،تو اگر برخیزی،همه برمی خیزند
من اگر بنشینم تو اگر بنشینی،چه کسی برخیزد؟

**
اینجا سعی میکنم چیزی بنویسم که برای دیگران مفیده، از روزنوشت ها تا خاطرات و دغدغه ها... گاهی هم برای گفتگو و یا به نتیجه رسیدن، مطلبی رو منتشر میکنم.
اگر براتون مفیده بمونید و بخونید.
باعث افتخاره بنده است که محبان حضرت مهدی(عج) اینجا تردد می کنند.
*
همه ی نظرات برام ارزشمندند و دوست دارم با دقت بخونم و جواب بدم،اگر گاهی نشد یا با تاخیر بود، ببخشید.

بایگانی

متکدیان هم آدمند!

جمعه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۴۴ ق.ظ

یه خانوم گدایی زنگمون رو زد،رفتم پایین
کسی دم در نبود
یه دختر بچه چندتا خونه جلوتر ایستاده بود
کمی ایستادم وقتی من رو دید اشاره کردم که بیاد
اندک پولی کف دستش گذاشتم
پول رو با بی میلی گرفت...حالش رو نفهمیدم...
گفت خاله اسباب بازی ندارین؟
سوختم....
گفتم نه...
گفت مثلا از کوچیکی هات هم نمونده چیزی؟
فکر کردم یکم...واقعا چیزی نداشتم که بشه بدم بهش...
گفتم نه خاله نداریم...
 حالت چهره اش عوض شد گفت آخه بچه های عمم دارن،ما نداریم...
رفت....
**
سست شدم دم در...
فکر نمیکردم واقعا نیاز داشته باشن...
سست شدم از حسرت اون بچه
سست شدم وقتی بازم صدای مادرش رو شنیدم که به یک نفر دیگه میگفت حضرت محمد اجرتون بده امام علی برکت بده یتیم نوازی میکنید.....
*
نمیدونم چاره ی این فقر چیه
چاره ی نداری مردم چیه
فقط کاش...
ایندفعه که پای صندوق ها میریم
حواسمون به قشر مستضعف جامعه باشه...
مسلما کسی که به زندگی اشرافی خو گرفته باشه درد مردم جامعه رو نمیفهمه...


عنوان نوشت: تو مترو یه جمله نوشته بودن که نذارید متکدیان با عواطفتون بازی کنند،همچنین بارها خوندم که توجه به اینها باعث میشه بیشتر بشن.

به شخصه موافق گدایی و گداها نیستم چه بسا خیلی هاشون عادت کردن و تن به کار نمیدن،اما خواهشا اگه بچه ای گدایی کرد یا اگه خانوم مسنی با زحمت حلقه های جوراب رو از بین جمعیت رد کرد دست کم باهاشون خوب رفتار کنید...یه لبخند...

 شاید واقعا نیازمندن....از نگاهشون میشه فهمید....


  • .. مَروه ..

نظرات  (۶)

کدومشون اشرافی نیستن؟ واقعا کدومشون خوبن؟ واقعاً کدومِ این نامزدا آدمن؟  :( 
پاسخ:
باید تحقیق کنیم مومن
ببینیم برنامه ای برای کاستی های مردم دارند؟
تو کارنامشون رسیدگی به اقشار محروم دارن؟
اهدافی که دنبال میکنن،شعارهایی که میدن بوی استقلال و حمایت میده؟
یه بنده خدایی خوب حرفی زد
بصیرت تشخیص روشنایی از تاریکی نیست این رو همه بلدن
بصیرت تشخیص روشن و روشن تر و تاریک و تاریکتره

که البته همه شون به زندگی اشرافی خو کردن...
یه عده از فقر مردم سود میبرن که نمیذارن عدالت برقرار شه.
این دوره هم روحانی میاد بالا، دو دوره ای بودن ریاست تو ایران قانونه.

پاسخ:
سلام
قانون نیست که خواهر من....فقط تا حالا پیش نیومده
بله دقیقا...یه عده سود میبرن
و درباره خط اول اینکه کسی که با فلان ماشین خارجی میره سفر قم بعد کلا پیاده هم نمیشه به هر حال با کسی که وارد مناطق محروم میشه و صدای کمبودهای مردم به گوشی میرسه فرق داره
توجهاتی که تا به حال نسبت به حال مردم ازشون دیدیم خب مشخصه میشه سنجید.
سلام 

این دسته افراد زیادن کم نیستن،، فقر کم نیست،، حالا بچه های که میوه یا چیز دیگه دلشون میخواد مادر یا پدر شرمنده میشه و بچه هم میگه عیب نداره و..... درد زیاده کم نیست
پاسخ:
سلام
بله همینطوره.....
چطور میتونن بگن تورم صفر شده و نون نفت سر سفره ی مردم اومده
...
درد ما جز به ظهور تو مداوا نشود...
چاره به سمت امام عصر رفتنه
چاره ...
پاسخ:
دقیییقا.....
چاره به سمت امام عصر رفتنه

و.... حرف های بسیاری هست....
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم
سلااام مروه جان
قالب نو مباااارک
خیلی قشنگ و دلباز شده وبت زدم سفید بود کلی ذوق کردم
انتظار صفحه سبز داشتم:)
 نسبت به قالب قبل مطالب از دور کمتر معلومه  و دید کلی و نسبت به وبت همون اول نمیده و بعد اینکه باید تند تند صفحه رو جابجا کرد (حس رمان خوندن از روی گوشی به ادم دست میده)
بعد دیگه نیاز به زوم هم نداره:)روشن شدنش هم کلی به دل میشینه
و دقیقا مثل هر تغییر و تحولی و جابجایی تو زندگی نسبت به قبل یه مزیت هایی داره و یه ایرادهایی
ولی تو هر چیزی تنوع و تغییر خوبه و روحیه آدم و تغییر میده
مادر بنده عادت دارن هر چند ماه یه بار دکور خونه رو تغییر میده ،بابا هم میگه خب برا چی انقد خودت و اذیت میکنی بزار ی جور باشه دیگه
مامانمم میگه چیه آدم دلش میگیره شما همش بیرونی و کمتر تو خونه ای متوجه نمیشی من که بیشتر تو خونم خسته میشم و گاهی اوقات با اینکه مثلا دکور قبل تلویزیون موقعیت بهتری داشته ها الان  اما کلی ذوق داره که خونه تغییر کرده:)
خلاصه خیلی جالب بود تغییر یه دفعه ای قالبت مبارک باشه
برا سلامتی و شادی و عاقبت بخیری همه پدر مادرا صلوات لطفا:)
عاقبتتون بخیر و التماس دعا
اللهم صل علی محمدوآل محمدوآل محمدوعجل فرجهم


پاسخ:
سلام
ممنون بانو
البته این قالب هم سبز داره ولی سبزش شاده، در کل قالب شادیه،رنگهای شاد بهاری باعث میشه ادم با ذوق میخونه مطالب رو،چشمش خسته نمیشه و روی روحش اثر مثبت داره...
خلاصه اینکه درست میفرمایید،هر تغییری یه خوبی ها و یه بدی هایی داره...
مثلا این قالب هم ایرادش اینه که ریسپانسیوه،یعنی برای گوشی ها تعبیه شده،مطالب مثل مجلخ پشت سر هم قرار میگیره،با مدلی که توی لبتاب نمایش داده میشه فرق داره...
و من همون حالت معمولی قالب ها رو میپسندم
که دید کلی به مخاطب بده و بعد مخاطب بره سراغ مطالب
الان فعلا به تغییر در رنگ و فونت مطالب بیشتر نیاز بود،باشد وقتی که یه قالب مناسب غیر ریسپانسیو بسازیم...

سلامت باشن ان شاء الله..اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">