و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

بسم رب الزهراء

سلام...

شاعر میگه:
من اگر برخیزم،تو اگر برخیزی،همه برمی خیزند
من اگر بنشینم تو اگر بنشینی،چه کسی برخیزد؟

**
اینجا سعی میکنم چیزی بنویسم که برای دیگران مفیده، از روزنوشت ها تا خاطرات و دغدغه ها... گاهی هم برای گفتگو و یا به نتیجه رسیدن، مطلبی رو منتشر میکنم.
اگر براتون مفیده بمونید و بخونید.
باعث افتخاره بنده است که محبان حضرت مهدی(عج) اینجا تردد می کنند.
*
همه ی نظرات برام ارزشمندند و دوست دارم با دقت بخونم و جواب بدم،اگر گاهی نشد یا با تاخیر بود، ببخشید.

بایگانی

چیکار می‌تونم بکنم؟

شنبه, ۱۰ مهر ۱۴۰۰، ۰۲:۴۰ ب.ظ

امروز مشاورم می‌گفت: ایندفعه در مواجهه با اون شرایط استرس‌زای قبلی چه حسی داشتی؟؟  یکم فکر کردم گفتم: عه!! راست میگین ها! من قبلا در این شرایط خیییییلی اضطراب داشتم! ایندفعه که خیلی خوب بودم! 

*

بهم گفت: حالا صبر کن، مادر بشی، محبتت به مادرت خیلیی بیشتر میشه، خیلی راحت‌تر باهاش کنار میای، خیلی راحت‌تر می‌بخشی...

*

انقدر من دغدغه محمدعلی رو دارم؛ که داره تو این خونه پر تنش پر التهاب پر اضطراب، چه بلایی سر این طفل معصوم میاد و چه آینده‌ای در انتظارشه،

  انقدر من بی‌تابم برای این بچه و برادرش که صدای دعوای شدید و فحش خوردنش تا خونه ما میاد؛ که دیشب خوابش رو دیدم!  از اون خواب‌های شفابخش

خواب دیدم اونقدرام که فکر می‌کنم مادرش بداخلاق نیست. خواب دیدم به جبران اعمال وحشتناکش گاهی هم خیلی محبت می‌کنه، حتی معذرت میخواد از بچه‌هاش... با اینکه اصلا متد خوبی نیست، ولی دلم گرم میشه تو خواب، با آرامش بیدار میشم...

ولی الان، که باز داره صدای جیغ‌هاشون میاد،

فقط می‌تونم برم سراغ هنزفری، یا صدای بلند تلویزیون، یا... 

چیکار می‌تونم بکنم؟!

  • .. مَروه ..

نظرات  (۱۱)

  • امّــــ شـــهــــر‌آشـــــوبـــــــ
  • صاحب خونه ما هم خیلی با بچه ها تندی میکنه. من دلم هم برای مادره میسوزه که اعصابش به بچه ها نمیکشه، هم برای بچه ها که اینقدر تحت فشار عصبی ان تو خونه

     

    پاسخ:
    دقیقا
    منم دلم برای هر دو طرف می‌سوزه، ولی بیشتر بچه‌ها... شاید چون مادر نیستم، همش فکر می‌کنم یه مادر خیلی قوی تره و نباید انقدر ظالمانه رفتار کنه با بچه ی بی پناهی که ضعیف و مظلومه.
    شاید اگه مادر بودم، اون زن رو بیشتر درک می کردم، شایدم بیشتر ازش شاکی بشم، نمی‌دونم... خیلی سعی می‌کنم قضاوتش نکنم.
  • اقای ‌ میم
  • همون هندزفری مشکلش چیه؟

    با وجود هندزفری باز صداشون میاد؟

    پاسخ:
    بله!
    و اینکه
    درد اینه که نمی‌تونم بی تفاوت باشم همش میگم یعنی واقعا راهی نیست؟ یعنی واقعا هیچ کاری از من برنمیاد؟؟
  • شاگرد بنّا
  • الحمدلله که انسانیت شما هنوز زنده است...

    وَ می دونم چه رنجی رو متحملید از این زنده بودن انسانیت و وجدان...

    اما از صمیمِ قلبم می گم الحمدلله که هنوز روی کره زمین انسان هست!

    پاسخ:
    سلامت باشید
    رنج خیلی سختیه واقعا
    این بچه‌ها، بی ربط به ما نیستن. شاید پسران همین خانواده‌ها پس فردا، بزنن تو گوش بچه من، شاید از جیب ما دزدی کنن، شاید قمه دست بگیرن و امنیت دختر خود ما رو به خطر بندازن، شاید مواد فروش بشن، شاید....

    ولی من خیلی دعا میکنم، خیلی امید دارم، که ای کااااش، این پسر، وقتی بزرگتر شد، راهش یکم جدا بشه، یکم از این فشاره دور بشه، یه راه درست، یه مسیر خوب، یه مدرسه یه محیط یه رفیق، نمی‌دونم، یه چیزی پیدا بشه تا بهش کمک کنه، تا بهتر زندگی کنه تا بزرهکار نشه، تا رنجور نباشه...
  • حاج‌خانوم ⠀
  • سلام

    چقده بد...😑🤔☹

    پاسخ:
    سلام
    خیلی...
    خیلی...

    سلام... 

    من تازه وبلاگتون رو دنبال کردم  و نمیدونم این اسامی و جریانات سبقه ای دارن یا نه. ولی اینو میدونم که بچه ها توی خونه های متشنج واقعا اسیب می بینن. خدا کمکشون کنه

    پاسخ:
    سلام بانو
    نه اولین باره که حرف می‌زنم
    بله، خیلی... و همین علم به آسیب هایی که در انتظارشه، خیلی آزارم میده و بی نهایت دلم میسوزه براش
    امروز خواب دیدم که محمدعلی چندسالی بزرگتر شده، رفته تو یه اجتماع هیئتی، با امام حسین رفیق شده و تونسته خودش رو رشد بده، مادرش رو ببخشه و حالش بهتر باشه
  • شاگرد بنّا
  • دعای شما کارسازه

    این و با ایمان میگم

    دعاش کنید بازم.

    خدا خیرتون بده

    پاسخ:
    ان شاء الله...
  • اقای ‌ میم
  • اگه خدا این دغدغه رو تو دلتون گذاشته یعنی راهشو پیدا میکنید

    پاسخ:
    ان شاالله

    چه خواب خوبی. خیر باشه الهی... 

    من دیدم بچه های نمونه و بی نظیری رو که از خونه های نا آروم بیرون اومدن. توکل به خدا...

    پاسخ:
    ان شاء الله...
    اره خداروشکر، من هم دیدم از این موارد... تو اطرافیان خودمون هم زیاد هستن.
    یه جایی خونده بودم که تربیت بچه‌های نسل شیعه، دست حضرت زهراست، یادم نیست حدیث بود یا چی، ولی یادمه معتبر بود و من رو خیلی به فکر فرو برد...
    شاید اگه قبلا بود، با دیدن وضع این بچه دق می‌کردم، اما الان همش میگم خدا کریمه، خدا می‌تونه وضع آینده اون بچه رو خیلی بهتر کنه.
    حالا شاید اون بچه هیچوقت مثل فرزند یه خانواده خیلی آروم و مومن و اصیل در نیاد، اما اگه خدا بخواد و مسیر خوبی جلوش قرار بگیره و همت کنه، میتونه خیلی خیلی رشد کنه. میشه، شدنیه...
    همین امید من رو آروم می‌کنه.
    البته این خانواده ظاهرا مذهبی نیستن، اما ان شاالله این بچه ها رو خدا دستشون رو میگیره... شایدم یه روز، یکی، تو یه تشکل مذهبی، تو مدرسه، تو یه جایی، دست این بچه رو گرفت و خیر کثیر تمام خوبی‌های این بچه رو به نام خودش زد
  • امّــــ شـــهــــر‌آشـــــوبـــــــ
  • حالا اینکه همسایه شنا چیکار میکنه رو نمیدونم. صاحب خونه ما دوقلو پسر داره با یه پسر تک

    بعد اینا تنها مشکلشون با مادره اینه که خونه رو به هم میپاشن! 

    و مشکل مادره اینه که زیادی دوست داره خونش تمیز باشه با وجود سه تا پسر شیطون

    و همین آسیب میزنه به بچه. مدام فحششون میده و تقاضای مرگ خودشو میکنه بخاطر این بچه ها😔😔

    اوایل فقط مادره سرشون داد میزد. ولی الان که پسر بزرگه به سن نوجوونی رسیده قشنگ سر مادرش داد و فریاد میکنه

    خدا کنه که واقعا خدا هوای بچه های جامعمونو داشته باشه، با این اعصاب ضعیف مادرا

    پاسخ:
    همسایه ما هم سه تا پسر کودک و خردسال داره و ایشونم دقیقا زیادی حساسه، همه چیز مرتب باشه، همه نمرات ۲۰ باشه، هیچ خطایی ازشون سر نزنه و ...
    کمال گرایی مطلق، من خودم به عنوان یه کمال گرا ایشون رو که دیدم خیلی ترسیدم و بطور خیلی جدی تری نسبت به قبل دارم روی این صفت منفی کار می‌کنم.
    بالاخره بچه بچه است دیگه، نباید که انتظار بی نقص بودن داشته باشیم!
    ایشون هم فحش هم تهدید هم بدتر از همه تنبیه های بدنی... کلا از هیچ زحمتی فروگذار نمیکنه!
    حالا طفلک قطعا مشکلاتی هم داره دیگه... چمیدونم... شاید با شوهرش هم مشکل داشته باشه.

    همینطوره، این بچه های مظلوم، ظالم های آینده ان معمولا

    سلام مومن.جزاکم الله خیرا


    شهادت امام رئوف سلام الله علیه و آله بر شما تسلیت باد.

     

     

    بنده هیشه با خودم فکر می کنم اینها برای چی بچه دار میشن؟! مهم تر از بچه دار شدن، تربیت بچه است که متاسفانه برخی توجهی ندارند بهش...

     

     

    خدا شهیدتون کنه به حق حضرت ابوتراب

    یا علی

     

    پاسخ:
    و علیکم السلام

    خیلی ممنونم
    الان دیگه باید ربیع رو تبریک بگم خدمتتون


    منم خیلی به این سوال فکر می‌کنم
    شاید طرف از سر فشار اطرافیان بچه آورده و به این فکر نکرده که داره از چاله خودشو تو چاه پرت می‌کنه و البته آخرتش رو!
    خدا کمک کنه به همه والدین... و بچه‌ها!


    خیلی ممنونم، همچنین
    یا مولا علی

    راستی، به قول خودتون، از روی همیشه یه خط بنویسید :)
  • عباس زاده
  • سلام

    هیچ کس رو نمیشه قضاوت کرد

    براشون دعا کنید

    پاسخ:
    سلام...

    بله :(


    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">