و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

بسم رب الزهراء

سلام...

شاعر میگه:
من اگر برخیزم،تو اگر برخیزی،همه برمی خیزند
من اگر بنشینم تو اگر بنشینی،چه کسی برخیزد؟

**
اینجا سعی میکنم چیزی بنویسم که برای دیگران مفیده، از روزنوشت ها تا خاطرات و دغدغه ها... گاهی هم برای گفتگو و یا به نتیجه رسیدن، مطلبی رو منتشر میکنم.
اگر براتون مفیده بمونید و بخونید.
باعث افتخاره بنده است که محبان حضرت مهدی(عج) اینجا تردد می کنند.
*
همه ی نظرات برام ارزشمندند و دوست دارم با دقت بخونم و جواب بدم،اگر گاهی نشد یا با تاخیر بود، ببخشید.

بایگانی

سکوت هم چیز خوبیه!

سه شنبه, ۳ خرداد ۱۴۰۱، ۰۶:۳۰ ب.ظ

«پس اگه جای من بودی چیکار می‌کردی؟!»

نگید! 

این جمله رو نگید! 

وقتی یکی داره از درد خودش می‌ناله، اینکه بیای بهش ثابت کنی من ازتو بدبخت ترم، یا فلانی و فلونی صد برابر تو مشکل کشیدن، پس اونا چی بگن، هییییچ دردی رو از اون آدم دوا نمی‌کنه که هیچ، حالش رو بدتر هم می‌کنه...

احساس ناتوانی و بی کفایتی بهش میده... نکنید این کار رو

آقا وقتی یکی داره ناله می‌کنه همون سکوت و شنیدن هم کافیه براش. حتما نباید براش سخنرانی کنید! 


چرا انقدر تو همدلی کردن ضعیفیم؟! 

*

آدم ترجیح میده با هیچکسی حرف نزنه، حتی همون لحظه هم اگه سکوت کنن و درک کنن، بعدا میرن پشت سرت میگن اره فلانی یه روزی خیلی حالش بد بود «من» بهش گفتم فلان کن، خوب شد. یا «من» هی گفتم فلان کار رو بکن ها، اگه گوش میکرد اینجوری نمیشد... 

😑 اینه که آدم ترجیح میده سکوت کنه تا انگ ناشکر بودن، کم صبر بودن و هزار چیز دیگه رو نخوره! 


/ پست موقت ، صرفا جهت تخلیه هیجانی/ 

  • .. مَروه ..

نظرات  (۱۰)

  • اقای ‌ میم
  • منو یاد یه خاطره ای انداخت که طولانیه بگم ولی درکتون میکنم قشنگ:)

    حق

    متاسفانه توی وجود خیلیامون هست. میخوایم ثابت کنیم ما از تو بدبخت تریم پس اگه ما از پسش بر اومدیم تو هم برمیای. به نیت انگیزه بخشی به طرف مقابل اینکار رو میکنیم. غافل از اینکه حس ناامنی میدیم به طرف.

    پاسخ:
    بهتر اینه که توانایی های خودشو به روش بیاریم، امتحانهای قبلی زندگیش که تونسته رد کنه و ...
    حس ناامنی خیلی بده واقعا... به قول شما انگار یه سنت و یه فرهنگ شده در وجودمون، که اینقدر غلط به همدیگه میخوایم حس همدلی بدیم! 

    من این روزها همش ایام کرونا رو به خودم یادآوری می‌کنم و هی میگم، میگذره ، میگذره، تو می‌تونی... 

    امان از این احساس بی‌کفایتی که به زور بهت القا میشه امااااان 

    گرچه سخته و همیشه هم شدنی نیست اما یه گوش رو در کن یه گوش رو دروازه و مقایسه‌های سمی رو از خودت دور کن... 

    🌸🌱

    پاسخ:
    راستش خیلی تلاش می‌کنم. 
    هروقت حس می‌کنم دارم مغلوب اینجور حرف های دیگران میشم و خودم رو می‌بازم، دوباره با یادآوری روزهای سختی که از سر گذروندم، به خودم قوت میدم و میگم میگذره. 
    یه تابلوی یا فاطمه دارم، روبروی تخت، همش به اون نگاه می‌کنم و سختی‌هامو گره می‌زنم به نیت‌های بزرگ و هدیه می‌کنم به حضرت زهرا(س) ، ان شاالله که به سلامت میگذره، مطمئنم... به برکت و لطف خودشون

    حق با شماست.

    ان شاء الله بهبودی کامل حاصل بشه و شادابی و نشاط ارزانی زندگیتون باشه.

    و خداوند به جبران این مرارت ها و صبوری ها، اجر مضاعف بهتون عطا کنه.

    پاسخ:
    متشکرم
    هدف از نوشتن این مطلب، یادآوری یه اشتباه عمومی مهم بود. 
    ممنونم از دعای خیرتون
  • اقای ‌ میم
  • بذارید اون خاطره رو بگم خالی از لطف نیست

    من یه زمانی خیلی زندگی سختی داشتم جوری که مجبور شدم تو وبلاگم بنویسم معجزه لازمه برای درست شدن این زندگی یکی از مخاطبام اومد نوشت شما بدتر از خودتون رو ندیدید که ناله میکنید یه لحظه همون جا منفجر شدم و با عصبانیت جوابش رو دادم.

    واقعا خیلی حرف بدیه بدون اینکه از زندگی بقیه خبر داشته باشیم بیایم بگیم تو که مشکلی نداری تو که خوبی اگه جای من بودی چیکار میکردی و ...

     

    پاسخ:
    بنظرم همه ما حداقل یکبار، این جنس جملات زهرآلود رو شنیدیم. 
    بعضی وقتا میشه راحت ندیده گرفتشون، ولی گاهی هم خیلی سخته
  • پیـــچـ ـک
  • عزیزمم!

    مطمئن باش هرکس در جایگاه خودش می‌تونه بهترین خودش باشه. پس تو می‌تونی!

    پاسخ:
    ممنونم ازت ❤️🌺
    ان شاالله ، به حول و قوه الهی...

    سلام رفیق نازنین 

    واقعا خیلی خیلی نکته مهمیه

    خدا کنه که همچین جملاتی رو از من نشنیده باشی

    پاسخ:
    سلام عزیزدل

    نه از شما چیزی نشنیدم. 🌺

    سلام

    سکوت چیز خوبی است

    وقار میدهد

    پاسخ:
    علیکم السلام

    سکوت به جا... 
  • حاج‌خانوم ⠀
  • سلام

    واقعا

    همدردی

    همدلی...

    و بعددسکوت

    راست میگی مروه جان! هر کس اندازه توان خودش امتحان میشه، مشکلات داره، سختی می‌کشه، هر کی توی یه فضایی قویه...

     

    کسی از کس دیگری بدبخت‌تر نیست... از شیخ‌بهایی پرسیدند: زندگی سخت می‌گذرد، چه کنیم!

    گفت: الحمدلله که می‌گذرد...

     

    مروه‌جان، می‌گذرد. یکسری از ادم‌ها را نبین، نبینی بهتر است.

    پاسخ:
    سلام عزیزم...

    ممنونم از نظری که نوشتی... 
    واقعا هیچکس از کس دیگه بدبخت تر نیست
    هممون تا نهایت توانمون داریم امتحان میشیم. 
    هر جا ضعف داریم ظرفیت سازی میشه، هر جا هم قوت داریم باید جواب پس بدیم ،بازم امتحانه...


    دیگه الان شکرخدا برام گذشت:) 
    یعنی یادگرفتم که عبور کنم‌ ، الحمدلله :) 
    #
    برام سواله کسایی که نگاه امتحانی به زندگی ندارن، چطوری آروم میشن؟! 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">