و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

بسم رب الزهراء

سلام...

شاعر میگه:
من اگر برخیزم،تو اگر برخیزی،همه برمی خیزند
من اگر بنشینم تو اگر بنشینی،چه کسی برخیزد؟

**
اینجا سعی میکنم چیزی بنویسم که برای دیگران مفیده، از روزنوشت ها تا خاطرات و دغدغه ها... گاهی هم برای گفتگو و یا به نتیجه رسیدن، مطلبی رو منتشر میکنم.
اگر براتون مفیده بمونید و بخونید.
باعث افتخاره بنده است که محبان حضرت مهدی(عج) اینجا تردد می کنند.
*
همه ی نظرات برام ارزشمندند و دوست دارم با دقت بخونم و جواب بدم،اگر گاهی نشد یا با تاخیر بود، ببخشید.

بایگانی

روایت ایمان_ این قسمت: زن بی ارج؟!

يكشنبه, ۲۴ دی ۱۴۰۲، ۰۲:۳۷ ق.ظ

توی هیئت دیدمش

هم خودم ، هم اون، هیجان داشتیم که درباره ازدواجش صحبت کنیم، آخر شب تا هیئت خالی بشه؛ حرف زدیم

بالاخره بعد کلی بالا پایین و سخت‌گیری مادرش سر تحصیلات عالیه، ( چون خودش نخبه علمی محسوب میشه و خیلی هم فعاله) و این تهرانی نبودن و ساکن تهران بودنش، درکنار شرایط اعتقادی و فکری و روحیاتی‌اش ، که ازدواجش رو سخت می‌کرد، یه پسر خیلی مناسب بهش معرفی شده بود و از قضا عروس شهر ما شد و یه جورایی فامیل دورمون هم شد 😊 

بعد کلی حرف زدن گفتم تا جایی که می‌تونی، عروسیت رو عقب ننداز. معطل نکن. 

گفت ان شاالله بعد عید قصد داریم بگیریم. دیگه از این زودتر نمیشه، چون بهمن عروسی خواهرمه. 

تو دلم گفتم یاعلی! خدا رحم کنه به پدرش! و به زبون آوردم: بهترین کار رو می‌کنی... 

گفت: به پدر مادرم گفتم هیچی نمی‌خواد بدین، به همسرم هم همینو گفتم، فقط یخچال رو بگیره، فرش دست دو هم خونه مادرش هست، تلویزیون هم نبود نبود. مادرم اینها هم گفتم همون گاز و ظرف باشه در حد خودمون فعلا کافیه، ما که تهرانیم مگه چقدر برامون مهمون میاد؟ ان شاالله کم کم می‌خریم

گفتم: حالا ببین تا جایی که می‌تونن بذار بخرن. چون بعدا برای شما دوتا سخته تهیه کنید. ضروریات زندگی اگه از اول باشه بهتره ‌

دلسوزانه گفت آخه پدرم تازه جهاز داده، ۲۰۰ تومن خرج کرده و... منم نمی‌خوام عروسی رو عقب بندازم، سنم داره میره بالا و مادری ام دیر میشه. 

می‌شناسمش، می‌دونم نه حسوده، نه جوگیر شده‌ ، تحسینش کردم از ته دلم و صادقانه بهش گفتم: پس حالا که اینطوریه، با شهامت برو جلو و سر تصمیمت بمون. 

خیلی ها ممکنه اول زندگی بخوان دلسوزی کنن بگن واای نه، میخت رو از اول محکم بکوب، گربه رو دم حجله بکش و ... ( + جمله ای که ازش متنفرم: زنی که خرج نداره ارج نداره) 

گفتم کاملا دلت رو بزرگ کن و هر چقدر از این حرف ها شنیدی عین خیالت نباشه. چون تو که داری یه گذشت بزرگ می‌کنی و این رو برای آدم ها هم نمی‌کنی، بدون خدا قطعا و حتما برات جبران می‌کنه، چنان برکتی به زندگی ساده شما میده که تو صدتا زندگی با جهاز کامل نباشه. 

و یادت باشه بعدا از مادر پدرشوهرت یا مادرپدرت ، یا حتی خود شوهرت، توقع جبران یا حتی قدردانی از این کار بزرگ نداشته باشی، اجرت میاد پایین، فقط با خدا معامله کن، ببین چه می‌کنه برات 😊 

( اون حرف ها انگار از خدا به من رسید که به رفیقم بگم و در ظاهر روزی اون بود، ولی در اصل پاسخی به حال اون روزهای خودم هم بود، که شک کرده بودم به رفتارم ، که داشت اثر میذاشت حرفهای دلسوزانه خاله زنکی روم، و خدا دوستمو فرستاد تا با تبادل این حرف ‌ها، مشکل خودم هم حل بشه) 

و گفتم: ببین شاید اینکه ما تونستیم به این زودی خونه بخریم ، از برکت همین معامله با خدا بود

چون واقعا خودمونم هنوز نمی‌دونیم پولش چطوری رسید! 


بعد خداحافظی کردیم در حالی که هم اون رفته بود توی فکر و هم من، به این که اگه دو ماه قبل عروسی خودم، عروسی خواهر کوچکترم بود با ۲۰۰ تومن جهاز و لوازم، باز هم حاضر بودم به پدر مادرم بگم خیلی ساده و سبک بگیرید ؟! 

یا ته دلم می‌لرزید؟ 

یا شاید حداقل انتظار داشتم اون تیکه های جهاز همسرم خیلی خوب باشه ؟ 🤔 


این فکر کردن ها، آدم رو رشد میده... 

#

پی نوشت ۱ : سلام! خوبین؟ سلامتین؟! 

پی نوشت ۲:  ایده مکتوب کردن این متن، از سری مطالب «از خوبی های تو» وبلاگ آقای ن.ا به ذهنم رسید. 

بنظرم خوبه که وسط اینهمه روایت بدی‌ها و نامردی ها که مدام توسط رسانه ها و فیلم ها انجام میشه، یکم روایت خوب هم بخونیم حداقل نگاه و روحمون متعادل بشه! 

ان شاالله خدا توفیق بده ، باز هم می‌نویسم

#

هشتک ما شروع کردیم و شد!  

هشتک زندگی ساده

هشتک برکت را تعریف کنید :) 



  • .. مَروه ..

نظرات  (۶)

سلام

خدا خیلی روایت ایمان در دنیا رو دوست دارن...

علتش هم فقط یه چیزه:

اون مومن با در معرض عموم گذاشتن زندگی ایمانیش داره فریاد میزنه: خدا هست و خدا کافیست...

و روایت کفر برای این مغضوب خداست که اون شخص داره فریاد میزنه که خدا نیست و خدا همین اعتباریات دنیاست...


اینکه خدا میفرمایند کمکم کنید منم کمکتون میکنم...

کمک کردن به خدا یا نصرت رسوندن به خدا چیه؟!!

فقط و فقط، بروز دادن خدا در زمین دنیاست...

جوری زندگی کنیم و جوری بروز کنیم در اجتماع که هر کسی ما رو ببینه براش حجت بشه که خدا هست

و خدا دست بالاتر هست...

خدا این اتفاق رو خییییلی دوست داره...

و مقابلش رو خیییییلی بغض داره


پاسخ:
سلام
متاسفانه ما روایت کفر و ناسپاسی و غر زدن خیلی زیاد داریم
در هر محفلی که بنشینی این نواهای منفی بلند میشه
خیلی کم پیش میاد کسی شکر کنه. 
فکر می‌کنیم چشم می‌خوریم
ولی وقتی بدی ها رو داریم میگیم فکر این نیستیم که حالمون چند برابر بدتر میشه

و حال بد، منجر به افکار بد، گفتار و اعمال بد میشه... 
بنظرم یه امر به معروف و نهی از منکر مهم، مراقبت در همین گفتگوهای روزمره است

سلام 

من فکر میکنم خارج شدن از اعتدال خوب نیست، چه افراط چه تفریط، من اون خانوم و شرایط خانوادگی ش رو نمیشناسم، ولی این حرکت رو هم نمی پسندم، که دو تا خواهر که هر دو در آستانه ازدواجن انقدر اختلاف سطح جهیزیه داشته باشن، اون پدر باید فکر ازدواج دختر دیگه ش رو هم میکرد، اگر در توانش نبود برای هر دو نبود، و اگر بود برای هر دو به تساوی ... همین تفاوت ممکنه جرقه شعله ی یه اختلاف برای بعدا بین ایشون و همسرش بشه، شما که میدونی هیچ چیز مثل روز اول ازدواج گل و بلبل باقی نمی مونه، بالاخره بحث توی هر زندگی ای پیش میاد 

توی این ماجرای زنی که خرج داره ارج داره هم بازم به نظر من باید طرف اعتدال رو گرفت، بارها از همسرم و آقایون اطرافم شنیدم که گفتن زنه که با تنظیم توقعات مرد رو به حرکت وامیداره ، نه توقعات فضایی، ولی تنظیم پیچ زندگی روی بی توقع بودن هم به نظر من آسیب داره

پاسخ:
سلام عزیزم
خب من چون می‌شناسم می‌دونم که انتخابش غلط نیست
خواهرش با خودش خیلی دیدگاه ها و اولویت هاشون فرق داره
ولی اینکه ممکنه جرقه اختلاف بین باجناق ها باشه، نکته قابل تاملیه. که البته چون به هر دو خانواده گفتن که اولویت ما تشکیل زودتر زندگی خودمونه، بنظرم جای گله نمی‌مونه. 

درباره تنظیم توقعات هم نکته مهمی گفتی 👌
میدونی متاسفانه من خودم از این جمله خیلی ضربه خوردم چون شناخت خوبی به همسرم نداشتم اول زندگی همش فکر می‌کردم نکنه راست میگن نکنه دارم اشتباه می‌کنم و ... 
و همیشه یه استرسی داشتم. برای همین خیلی الان به این جمله گارد دارم و اصلا نمی‌پذیرمش. 
ترجیح میدم با ادبیات خیلی بهتر و قشنگ تری به یه تازه عروس مهارت یاد بدم! 

تنظیم پیچ بی توقعی هم... بنطرم خیلی بستگی به نیت و ظرفیت ما داره. 
اگه بخاطر شوهر باشه که خب با دوتا بحث و دلخوری، آدم پشیمون میشه
ولی اگه نیت والاتر باشه، هر چی هم بشه اجر اون کار سرجاشه
  • عطاملک | قرارگاه سایبری
  • سلام

    نوشته هاتون خیلی گیرا هست

    خیلی از نوشته های صفحه اول رو خوندم

    روایت سفر کربلا بسیار دلپذیر بود

    لطفا نوشته هاتون رو از ویترین دریغ نکنید

    با سپاس

    پاسخ:
    سلام
    متشکرم
    ممنونم از لطفتون
    سر می‌زنم حتما 

    سلام

     

    به شدت معتقدم زنی که خرج نداره ارج نداره. منتهی تنها چیزی که خرج میشه پول نیست. کلمه رو هم میشه خرج کرد. شعر رو میشه خرج کرد. نگاه محبت آمیز رو، ناز و نوازش رو و... مردی که می‌تونه شغل دوم برداره و پول بیشتری گیرش بیاد و برای زنش طلا بخره با اون پول، ولی این کار رو نمیکنه و بجاش زمانش رو اختصاص میده به زن و بچه‌اش و میبرتشون مسافرت و گردش و بازی و... اون مرد داره وقتش رو خرج خانوادش می‌کنه. و همه جور خرجی ارزشمنده. :)

    پاسخ:
    سلام عزیزم

    درخواست کردن با خرج کردن مالی متفاوتند
    و نکته خوبی گفتی
    قرار نیست هیچی نخوایم کلا و بی حس و یخ و بی توقع باشیم
    اونجوری هم خوب نیست. مرد هم دلش میخواد تامین کننده باشه. شادی و ذوق خانمش رو ببینه. 
    ولی اینم که بخوایم به تازه عروس ها استرس بدیم که ببین اگه این اول برات خرج نکرد دیگه عادتش میشه و بی ارزش میشی و ... خیلی غلطه. 
    ممکنه اون مرد اول زندگی خیلی چیزها رو بلد نباشه اصلا. دلیل بر بی محبتی اش نیست! یا دلیل نمیشه که تا ابد همونجوری بمونه
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • سلاااام. هوراااااااا. بیا بغلم. مبااااارکههههههه. چه قدررررررر ذوق کردم. الحمدلله که خونه دار شدید. نوش جونتون. ان شاالله که همیشه خبرهای خوب ازت بهم برسه.

    دمت گرم 

    دم دوستتم گرم

    پاسخ:
    سلااااام زهرای مهربونم
    خوبی عزیزم؟
    هدا خوبه؟ 

    ممنونم از ذوق و انرژی ات
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • الحمدلله.

    ممنونم. من و هدی هم خوبیم.❤️😍😘

    قشنگ خاله چه طوره؟

    پاسخ:
    الحمدلله:) خوبه... 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">