و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

بسم رب الزهراء

سلام...

شاعر میگه:
من اگر برخیزم،تو اگر برخیزی،همه برمی خیزند
من اگر بنشینم تو اگر بنشینی،چه کسی برخیزد؟

**
اینجا سعی میکنم چیزی بنویسم که برای دیگران مفیده، از روزنوشت ها تا خاطرات و دغدغه ها... گاهی هم برای گفتگو و یا به نتیجه رسیدن، مطلبی رو منتشر میکنم.
اگر براتون مفیده بمونید و بخونید.
باعث افتخاره بنده است که محبان حضرت مهدی(عج) اینجا تردد می کنند.
*
همه ی نظرات برام ارزشمندند و دوست دارم با دقت بخونم و جواب بدم،اگر گاهی نشد یا با تاخیر بود، ببخشید.

بایگانی

حیا از خدا

سه شنبه, ۲ تیر ۱۳۹۴، ۰۷:۰۱ ق.ظ

خواستم یه توضیح بنویسم و بعد متن رو بگذارم، دیدم هر چی بگم از تاثیر نوشته کم میکنم با کلام قاصر خودم.

پس...

بخونید.

 همین!

___


حیا ثمره 

ایمان است

این همه گناه

از بی حیایی است


مَثَلی از انبیاء که در بین جماعت ، زنده مانده است این است :

ای انسان اگر حیا نکردی هر کاری را که می خواهی انجام بده ...

حیا صفت نفسانی روح است ، اگر بر روح حاکم شود انجام واجبات و ترک محرمات در او دیده خواهد شد ... برای مثال عرض کنم:

شخصی آمد خدمت رسول اکرم و گفت ای رسول الله بنده چه کنم که کار های زشت انجام ندهم ، رسول فرمودند: تو می توانی این کار های زشت را در مقابل رئیس قبیله انجام دهی ، فرمود: خیر

رسول ادامه دادند: همانطور که تو در مقابل رئیس قبیله ات نمی توانی کار زشت انجام دهی و او را ناظر میبینی و حیا می کنی؛ باید به این درک برسی که خداوند در همه حال ناظر اعمال توست

و باید از او حیا و شرم داشته باشی ...

چه انسان هایی که از روی حیا بخاطر یک اشتباه خود سر به بالا نمی گیرند و شرم دارند که از خدا چیزی بخواهند

 این ها همه حیا است ...

انسان بی حیا زنجیر پاره می کند و طغیان می کند و این انسان بدون توجه به عالم آخرت مشغول بی حیایی های خود در دنیا  می شود

در جوامع امروزی می توان از نوع پوشش یک انسان و یا نوع نشستن و طرز حرف زدن اون به حیای او نیز پی برد ...

انسانی که در جمع حیا دارد و خود را مومن نشان می دهد اما در خلوت با شیطان آن کار دیگر می کند او در بی حیایی مطلق است

او ایمان ندارد و سر خود و دیگران را به قول معروف  کلاه می گذارد ...


باشد که رستگار شویم ...

والسلام علیکم و ...


---------


برگرفته از وبلاگ : میـــم.عیــــن


  • .. مَروه ..

نظرات  (۳)

  • فریبا سادات
  • سرعت پست گذاشتنت بیشتر از توان من برای چک هست
    این صفحه را کامل خوندم قشنگ بود....
    مبحث نور و ظمات و منافق و حیا را خیلی دوست داشتم...
    با دیدت نسبت به ظلمات خیلی حال کردم
    ایول...
    از اون بچه متفکر ها هستی که باهاشون حال میکنم...ایمیل میذارم مطالب قشنگت را برام ایمیا کن بخونم حتما
    البته صد در صد زحمت میشه....اگه سنگر بذاری متن های این شکلیت را برام خطاب بزنی بهتره....چون حتما میخونم خطاب هام را
    دمت گرم....
    مرسی
    پاسخ:
    سلام
    دیگه باید ببخشید...حرف بسیار است و فرصت اندک.
    خدا رو شکر...
    چه زحمتی مومن! اگر واقعا به درد شما بخوره وظیفه است،هر پستی گذاشتم یه کبی میکنم به ایمیل شما..ولی به اینجا هم سر بزنی ها..!

    ای بابا...چشمات متفکر میبینه{لبخند} ما هنوز بچه ایم واسه صفت متفکر!

    راستش خیلی هاشو دوست ندارم سنگر بذارم! اما چشم..بعضی ها رو میگذارم و خطاب میزنم.

    خیلی ملتمس دعاییم..دعا برای پدر..
  • فریبا سادات
  • محتاجیم به دعا
    چشم حتما
    مرسی
  • ... خادم المهدی عج
  • http://elannor.blog.ir/1394/04/06/به-خودمون-بیایم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">