و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

بسم رب الزهراء

سلام...

شاعر میگه:
من اگر برخیزم،تو اگر برخیزی،همه برمی خیزند
من اگر بنشینم تو اگر بنشینی،چه کسی برخیزد؟

**
اینجا سعی میکنم چیزی بنویسم که برای دیگران مفیده، از روزنوشت ها تا خاطرات و دغدغه ها... گاهی هم برای گفتگو و یا به نتیجه رسیدن، مطلبی رو منتشر میکنم.
اگر براتون مفیده بمونید و بخونید.
باعث افتخاره بنده است که محبان حضرت مهدی(عج) اینجا تردد می کنند.
*
همه ی نظرات برام ارزشمندند و دوست دارم با دقت بخونم و جواب بدم،اگر گاهی نشد یا با تاخیر بود، ببخشید.

بایگانی

و اما ارشد...

سه شنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۱۱ ق.ظ


می خواستم نرم دانشگاه
ولی دلم نیومد
غیبت هام هم که پر شده...
سر کلاس دیدم نمی‌تونم بشینم
دوستام گفتن به استاد بگو و برو دراز بکش نمازخونه
همون استادی که یه خانم جوونه
همون استاد دلسوزی که سخت گیره و عمیقا دوستش دارم
گفتم استاد میشه برم؟
استاد انگار خیلی وقته منتظرمه برم مثل گذشته دفترش، سوال بپرسم، حرف بزنم، پرانرژی باشم، گفت: چِته؟
فهمیدم که منظورش الانم نیست...
سکوت کردم...سرم و انداختم پایین
استاد گفت: چند وقته حواسم بهت هست... کجایی؟

حیفه ها
حیف جوونی ات
حیف استعدادت
حیف اینهمه انگیزه ات...

راستش
بغضم گرفت
بغضم گرفت
و الان توی نمازخونه
دارم به خودم میگم
اگه من با اینهمه انگیزه و استعداد سرشارم
با اینهمه علاقه که منو تا اینجا کشونده،
ارشد نخونم
و ادامه ندم
و از این دانش دوست داشتنی رزق حلال کسب نکنم و شغل های خوب رو نگیرم
کی جای منو می گیره؟
همین ها که انقدر بی میلن؟ همین ها که عربی رو فقط یه زبان میدونن نه یه ارق دینی، نه یه ابزار فوق العاده...
حیففف نیست؟
:(
*
من بلند میشم
می دونم
من خیلی توانمندم
من از این سخت ترهاش رو سپری کردم
من نمیذااارم که بی برنامگی نابودم کنه.
من درس خوندن برای ارشد رو می چپونم توی روزمره هام(اگر خدا بخواد)
سخته
همت میخواد
ولی اگهه تصمیم قطعی ام رو بگیرم،
پاش می مونم...
تو همه ی شب ها و روزهای سخت...

  • .. مَروه ..

نظرات  (۱۰)

  • هیوا جعفری
  • حتمن می تونید
    موفق باشید
    پاسخ:
    ممنونم هیواجان
    هنوز تصمیم قطعی نگرفتم
    هنوز ضرورتش رو نمیدونم
    و این رو هم میدونم که
    ارشد جایی برای یادگیری نیست
    جایی برای بروز یادگرفته شده ها است...
    نمیخوام فقط یه باری روی دوش خودم گذاشته باشم.

    اما با همه ی اینها
    ثبت نام رو انجام میدم.
  • خورشید ‌‌‌‌
  • دقیقاً درک میکنم این حس و حالت رو...
    من هم دو سال پیش از یکی از اساتید شبیه همین جمله رو شنیدم: "حواست نیست ها..." و تغییر نگاه اساتید رو نسبت به خودم کاملاً حس میکردم...
    ولی من گیر افتادم تو همون وضع...


    ان‌شاءالله که خیلی زود میشی همون مروه ی پرانرژی :)
    مطمئنم ❤️‍ 
    پاسخ:
    سلام رفیق
    دلسوزی این استادها برام خیلی قشنگه
    تحسینشون می‌کنم:)
    *
    من بی انرژی نشدم رفیق جان
    فقط انرژی ام داره جای دیگه ای صرف میشه
    مبنای فکری ام با استاد فرق داره احتمالا
    و اگرنه بهشون می‌گفتم
    خیال شون راحت بشه که هدر نمیشم.

    البته
    تذکرشون خیلی بجاست
    خیلی باید برامون حائز اهمیت باشه که:
    صرف چی داره میشه عمر و توان و فکرمون؟
  • سوته دلان
  • سلام

    خوبه که همت و انگیزه دارید وگرنه اگه اینا نباشه آدم بعد از هر مرحله، احساس پوچی بیشتری بهش دست میده!
    پاسخ:
    سلام عزیزم

    چرا انگیزه نباشه رفیق جدیدم؟
    خدا که همیشه هست
    همیشه هم برامون برناامه داره:)
    *
    همینطوره
    احساس پوچی خیلی تلخه
    خیلی...
    مثل زهرِ کشنده
    خدا کمکت کنه
    به امید موفقیت بیشترتون 
    پاسخ:
    ممنونم بانو
  • سوته دلان
  • آره خدا که هست ولی منظورم از پوچی این بود که این برامون پررنگ شده یا پررنگ کردن که باید بریم مقاطع تحصیلی بالاتر...
    بعد وقتی میریم و می‌بینیم اون چیزی نبوده که می‌خواستیم اون وقت آدم حس می‌کنه وقتش تلف شده!
    پاسخ:
    نکته ی دقیقی بود
    ممنونم
    سلام 

    ان شاءالله هر تصمیمی که داری  موفق باشی خیر و صلاحت در اون تصمیم باشه 
    عاقبت بخیر باشی دخترم :))
    پاسخ:
    سلام خواهر
  • مرتضی نظری
  • سلام
    خب یه چیزی هم من بگم، الان با فرض اینکه ارشد گرفتید، نتایج مثبتی که گذاشته رو لیست کنید... 
    اگر این لیستتون پرو پیمون هست، خب شما پیروز هستید، اما اگر پر و پیمون نیست، لطفا از همین الان دنبالش نرید... 
    برخلاف خیلی ها که کلا توی حالت تایید هستند، من ترجیه میدم یه شوک وارد طرف مقابلم کنم شاید اشتباه باشه شایدم نه ولی مهم اینه یک تفکر پشت تایید های مختلف به وجود میاد...

    یک " خب که چی؟ " پشت تصمیماتون بزارید... اگر به نتایج خوبی رسیدید حتما شروع کنید با توکل بر خدا وگرنه در نطفه خفش کنید...

    موفق و موید باشید
    در پناه حق
    یاعلی
    پاسخ:
    علیکم السلام
    این لیست نوشتن خیلی کار خوبیه
    مثبت و منفی ها رو بنویسی و با توجه به میزان اولویتش برای خودت به هر کدوم از یک تا ده نمره بدی
    اونوقت جمع بزنی
    خیلی دید خوبی به آدم میده

    ممنونم. یاعلی
    منم عربی را عاشقم ^_^
    اما به نظرم که عِرق درسته :)

    حالا چرا حالت بد بود؟ بلا به دور باشه ان‌شالله.

    و موفق باشی.
    پاسخ:
    اخ اخ
    نابود شدم:))

    بله، عِرق در معنای رگ، ریشه، غیرت و...
    با الف هم استفاده میشه گویا
    ولی عرق بیشتر به معنی موردنظر میخوره.

    نه یه کسالتِ مقطعی بود فقط. :)

    عزیزی شما
    خودت موفق باشی:))
  • آشنای بی نشان
  • امیدوارم موفق باشید
    پاسخ:
    سلامت باشید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">