و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

بسم رب الزهراء

سلام...

شاعر میگه:
من اگر برخیزم،تو اگر برخیزی،همه برمی خیزند
من اگر بنشینم تو اگر بنشینی،چه کسی برخیزد؟

**
اینجا سعی میکنم چیزی بنویسم که برای دیگران مفیده، از روزنوشت ها تا خاطرات و دغدغه ها... گاهی هم برای گفتگو و یا به نتیجه رسیدن، مطلبی رو منتشر میکنم.
اگر براتون مفیده بمونید و بخونید.
باعث افتخاره بنده است که محبان حضرت مهدی(عج) اینجا تردد می کنند.
*
همه ی نظرات برام ارزشمندند و دوست دارم با دقت بخونم و جواب بدم،اگر گاهی نشد یا با تاخیر بود، ببخشید.

بایگانی

اما مایوس هرگز...

جمعه, ۶ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۵۱ ب.ظ

آخه دختر تو چرا حالت خوبه؟
اینهمه مشکل رو مگه نمی بینی؟
این وضع گرونی رو؟
*
این سوالاتی بود که از خودم پرسیدم و گشتم دنبال علتش
باور بفرمایید ما هم طعم مشکلات اقتصادی رو چشیدیم اون هم با غلظتتت...
شاید بخاطر این حالم خوبه که وقتی پشت سر هم چندتا خبر بد شنیدم درباره وضعیت اقتصاد مملکت مون بهم ریختم، خیلی بهم ریختم و روبروی حرم امام رضا زار زار اشک ریختم که آقا، سایه تون بر سر مردم ما مستدام....
و دونه دونه مشکلات مالی اطرافم رو توی ذهنم مجسم کردم و با ناله از مولا برای رفع شون دعا کردم...

«و سلاحه البکاء»

دعا که میکنم دیگه احساس می‌کنم مشکل ها باری رو دوشم نمیارن...
*
از یک طرف دیگه چرا از غصه ی اینکه «حالا آینده ی ما چی میخواد بشه؟» دق نمی کنم؟
چون واااقعا تو دل همه ی سختیییی ها خدا خیییییلی دیده میشه....
من این رو از روی هوا نمیگم.
این حرف ثمر حداقل ده سال زندگی منه
این حرف رو بعد بارها امتحان شدن باور کردم...
باور کردم که خدای من همون خدای ابراهیم در آتشه، همون خدای موسی در کنار رود نیله، همون خدای حضرت محمد(ص) در شعب ابی طالبه...

(البته بقدر امتحاناتم باورش دارم،نه مثل باور اولیا خدا)

بله...
بلا هست... سختی هست... مشکلات اقتصادی هست
دغدغه ی حل مشکلات هم باید باشه
الان #باید کار اقتصادی کرد
بسیجی باید کار اقتصادی کنه
باید ایده بدیم
باید دستگیری کنیم از هم...
میدان وظیفه الان اینجاست

اما بدونیم هیچوقت بیچاره و بی پناه نمیشیم...
ما خدا داریم
ما حضرت زهرا...س داریم
ایران و ایرانی دلگرم به امام رضا است....

بقول عین صاد، «مومن عاجز می شود اما مایوس هرگز!»

  • .. مَروه ..

نظرات  (۱۸)

  • آشنای بی نشان
  • چه امیدی داشت این پست
    قشنگ مینویسید
    پاسخ:
    ممنونم
    دقیقا منم همین سوالا رو از خودم میکنم،جوابایی مشابه با جوابات به خودم میدم :)
    پاسخ:
    :)
    ما امام زمان هم داریم...
    پاسخ:
    بلهه
    به قول برادرم اینجا مملکت شیعه هست خدا یاور ماست 
    پاسخ:
    :)
    شیعه خانه ی امام زمان...عج
    سلام

    شما رو از چندسال پیش می شناختم و امروز وقتی دیدم بروز هستید حس خوبی بهم دست داد ... موفق باشید
    پاسخ:
    علیکم السلام

    بله خداروشکر....
    به هر کیفیت و افت و خیزی بود برقرار موند اینجا
    اگرچه استمرارش اصالت نداره...
    اصالت با روند صعودی محتوا است
    و اینکه چقدر سوی خدایی داره
  • آشنای بی نشان
  • قشنگ ترین بخش پستتون هم اونجا بود که نوشتید خدا تو دل سختی ها دیده میشه
    خیلی لذت بخشه که تو سختی ها میدونی یه وجود برتر وجود داره و با تمام وجود صداش بزنی اونم به موقعش جوابت رو میده
    پاسخ:
    لذت بخش...
    لذت هم گاهی جاهایی پیدا میشه که آدم انتظار نداره....
    *
    یه تکیه گاه واقعی....
    که به میل تو عمل نمیکنه صرفا
    اما کاملا هم توجه داره به همه میل هات و نیازهات و همه چی. .
    *
    ممنونم که بحث رو تکمیل میکنید و بسط میدید
  • خورشید ‌‌‌‌
  • سلام


    «یاارحَمَ الراحِمین ارْحَمْ مَنْ رَأْسُ مَالِهِ الرَّجَاءُ وَ سِلاَحُهُ الْبُکَاءُ...»

    «مومن عاجز میشود اما مأیوس هرگز...»


    چه عبارات دلگرم کننده ای...
    چقدر به جا بود این پست و به دل نشست

    با اجازه لینکش رو بذارم وبم؟ :)
    پاسخ:
    سلام خواهر

    الحمدلله

    من بسی خوشحال میشم.
  • عباس زاده
  • سلام بزرگوار
    دعوتید به خواندن این پست و پست بعدی
    http://azf06.blog.ir/post/1288
    پاسخ:
    و علیکم السلام
    اولی را خواندیم

    چشم
    خدمت میرسیم
  • صحبتِ جانانه
  • شرایط مملکت...
    چی بگم از این همه دست طمع که به سمت این مملکت درازه سااااالها
    حالا تازه مؤمن اگه یه کلاس بیاد بالاتر و تو کلاس متقین قرار بگیره، حتی دیگه عاجز هم نمی شه.

    + یادمه دفعه ی قبل که اومدم وبلاگتون مشهد تشریف داشتین.
    اون روایت امام رضا (ع) رو روی دیوارای حرم دیدین؟ می گه: «ایمان یک درجه از اسلام بالاتر است و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است.»
    پاسخ:
    احسنت بر آنها که به این درجه می رسند....

    و چقدر قشنگ
    که دیگه عاجز هم نشی...

  • آشنای بی نشان
  • ما تو روزهای سخت شهدا رو هم داریم:)
    خواستم پست آخر وبلاگم در خصوص رفیق شهیدمون رو لینک بدم که نشد
    پاسخ:
    شهدا
    چون نزدیکن به شرایط ما
    خیلی امیدبخش اند...
    *
    پیدا نکردم متاسفانه
    عنوانش؟
  • آشنای بی نشان
  • بنا به دلایلی حذفش کردم
    ببخشید
    عنوانش دیگه الان فایده ای نداره:) ولی حرف یه دوستی بود که گفته بود اگه یقین داشته باشی شهید زنده است حتما دستگیری میکنن
    پاسخ:
    خیره

    گاهی حتی اگه یقین هم نداشته باشی دستگیری میکنن ولی ما متوجه نمیشیم....باور نمیکنیم...قبول نمیکنیم...
  • دستگاه جوجه کشی ایران جوجه
  • خیلی هم عالی بووود مرسی ادمین گرام 

    اینم سایت منه لطفاً سر بزنید https://iranjooje.com
    سلام مومن. جزاکم الله خیرا

    عرض کنم که وقتی حرف از مسائل اقتصادی میشه و کار به مباحثه می کشه، طرف طوری صحبت می کنه که انگار مدام پول میارن دو دستی میدن به ما و میگن برو خوش باش!!
    والا ما هم تو همین جامعه زندگی می کنیم با همه مشکلاتش..با گرونی هاش و سختی کشیدن هاش...ولی به قول فرمایش شما، مایوس نیستیم...
    اصلا یاس از حربه های شیطانه...ولی خب بعضی ها، زود خودشون را می بازند...

    قرآن میگه - نقل به مضمون
    "برخی را تا وقتی خوش و خرم زندگی می کنند، می بینی خدا را هم می پرستند اما به محض اینکه یه کم سختی بکشند، همه را منکر میشن"


    عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
    یا علی
    پاسخ:
    علیکم السلام

    بله...نمیدونن این تفکر از کجا میاد.
    اون روز بنده ی خدا تو سوپری مترو یه شکلات پنج شش سانتی برداشت گفت چنده؟ پاسخ شنید هشت تومن...
    من تو دلم گفتم هشتتتتت تومن! مجبوری مرد مومن!!
    بعد اون بنده خدا پولش رو حساب کرد و به جمهوری اسلامی بد و بیراه گفت
    باز تو دلم گفتم الان شما تو این وضع اقتصادی نمیتونی حداقل از میل به این کوچیکی بگذری شکلات خارجی نخوری،به اسلام مربوطه؟
    واقعا مجبوری که حتی شکلاتی که میخوای بخری رو چیزی انتخاب کنی که قیمتش با دلار بالا پایین بشه؟
    *
    همون روز این رخداد و چندتا رخداد دیگه رو نوشتم که بذارم وبلاگ، همش پرید!

     
  • مـــــحـــــمدبـــــاقـــــر علیرضالو
  • سلام.وقتبخیر
    مطلب زیبا،دلنشین و آرام بخشی بود.إن شاء الله بحق فرج آقامون ، گره از تمامی مشکلات باز بشه.
    البته این غیبت خودش بزرگترین مشکلهاست نه برای یک فرقه ویم طایفه بلکه گره ای بسیار بزرگ برای بشریت.
    اللهم عجل لولیک الفرج.
    ادمین وبلاگ « تـــلــنـگـرتــفــکـر»
    خوشحال میشم به وب من هم رجوع کنید و در صورت تمایل تبادل لینک(دنبال کردن) داشته باشیم.
    پاسخ:
    و علیکم السلام

    عیب از ماست که هر صبح نمی بینیمش
    چشم بیمار شده، تار شدن هم دارد...

    قوی نشدیم...
    اگه خودمون رو برای پذیرش مسئولیت ها، کارهای بزرگ، جهاد، آماده کنیم میرسیم ان شاالله به قافله ی یاران...

    خدمت رسیدیم

    قشنگ بود :))

     

    پاسخ:
    قابل شما رو نداره:)
    واقعا خوش به حالشون. کلاس متقین یه کلاس بالاتر از کلاس مؤمنینه.
    حتماً روایتو شنیدین که می گن "الدنیا سجن المؤمن". اما امام المتقین جای دیگه ای فرمودن "الدنیا دارالصدق لمن صدق ها... مسجد احباءالله... متجر اولیاءالله..."
    این واژه هایی که امیرالمومنین (ع) برای دنیا به کار بردن رو وقتی به قرآن عرضه می کنیم، می بینیم هم موافق آیات قرآنه و هم داره متقین رو توصیف می کنه.

    مثلا در مبارکه ی زمر فرمودن والذی جاءبالصدق و صدق به، اولئک هم المتّقون. یا مثلاً وقتی برای تعریف و ترجمه ی واژه ی اولیاء الله به ادبیات عربِ غیر ذی عِوَجِ قرآن مراجعه می کنیم، می بینیم اولیاءالله همون مؤمنانی هستن که توی کلاس ایمان شاگرد اول شدن و به کلاس متقین راه پیدا کردن. توی آیه ۶۲ از مبارکه ی یونس فرمودن "ألا إن أولیاءالله..." در آیه ۶۳ خودشون برامون اولیاءالله رو دقیق ترجمه ش کردن "الذین آمنوا و کانوا یتّقون" حالا اگه برگردیم به همون آیه ۶۲ درباره این افراد فرمودن "لا خوف علیهم و لا هم یحزنون". این آیه ۶۲ رو اگه بذاریم کنار ابتدای آیه ۶۴ (لهم البشری فی الحیاة الدنیا) قشنگ موافق روایت حضرت علی (ع) هست که در کمال تعجب، دارن از دنیا تعریف و تمجید می کنن.
    مسجد احباءالله... مسجد همون محل امنه که احدی در اون احساس حزن و خوف نمی کنه و پر از بشارته. 

    هر دو دسته ی روایات درسته. دنیا در مرتبه ای السجن هست و در مرتبه ای دارالصدق و مسجد و متجر. بستگی داره ما توی کدوم مرتبه باشیم. دنیای متقین پر از خوشی و راحتیه و دنیای مؤمنین زندان و پر از سختی. متقین خیلی خوش ان. راه می رن و می گن الهی بذکرک عاش قلبی. عیش می کنن... 
    دلار می ره بالا قلبشون پر از سکینه ست. دلار میاد پایین آب توی دلشون تکون نمی خوره. خرمشهر سقوط می کنه ناراحت نمی شن، خرمشهرو پس می گیرن خوشحال نمی شن. اصلاً خوشی و ناراحتیشون به یه جای دیگه وصله. از اون لبخندای دائمیِ پیامبر (ص) همیشه روی لباشونه. این غم و غصه ها که ما دچارشیم برای مؤمنین و کمتر از مؤمنینه. توی حریم متقین حزن راه نداره که... :)

    مومن عاجز می شه ولی مأیوس هرگز. متقی نه تنها مأیوس هرگز؛ بلکه عاجز هم هرگز...
    پاسخ:
    چقدر این سبک تلاوت دلچسبه و البته لازم...
    *
    خوشی و ناراحتی شون به یه جای دیگه وصله...

    همینطوره
    هر چه ایمان بیشتر امنیت و آرامش بیشتر...

    ممنونم بابت نظر بسیار مفیدتون
  • راهی به سوی نور
  • به قول عین صاد....
    چقدر ذوق می کنم، یه نفر، استاد صفایی می خونه...
    پاسخ:
    :)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">