و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

بسم رب الزهراء

سلام...

شاعر میگه:
من اگر برخیزم،تو اگر برخیزی،همه برمی خیزند
من اگر بنشینم تو اگر بنشینی،چه کسی برخیزد؟

**
اینجا سعی میکنم چیزی بنویسم که برای دیگران مفیده، از روزنوشت ها تا خاطرات و دغدغه ها... گاهی هم برای گفتگو و یا به نتیجه رسیدن، مطلبی رو منتشر میکنم.
اگر براتون مفیده بمونید و بخونید.
باعث افتخاره بنده است که محبان حضرت مهدی(عج) اینجا تردد می کنند.
*
همه ی نظرات برام ارزشمندند و دوست دارم با دقت بخونم و جواب بدم،اگر گاهی نشد یا با تاخیر بود، ببخشید.

بایگانی

معیار حسینه...

دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۷، ۰۶:۰۶ ب.ظ

انی سلم لمن سالمکم یعنی:
امام حسین
من با هر کس که با تو در صلحه، در صلحم
هر کس که تو رو دوست داره از بدی های من در امانه
هر کس تو رو دوست داره از من نرم خویی می بینه
اصلا مقیاس خوبی کردن من فقط تویی...
و حرب لمن حاربکم
اگه کسی با تو در جنگه
باهاش می جنگم...
ولو دوستش داشته باشم
ولو برای من منفعتی داشته باشه...

معیار تویی حسین جان...
**

به حب و بغض هامون اینجوری نگاه کنیم
مقیاس مون چقدر درسته؟
چند نفر اضافه ان؟
چه افرادی رو باید وارد دایره حب هامون یا بغض هامون کنیم؟؟

  • .. مَروه ..

نظرات  (۳)

سلام
این روزها به این فرازها که می رسم، نگاهی دیگر پیش می آید:

انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم.. انگار شعار وملاکی است در سطح رفتار.. سلم و حرب..

و ولی لمن والاکم و عدو لمن عاداکم.. انگار شعار و ملاکی است در سطح قلب.. ولی و عدو

و چقدر جالب و دقیق برایم امد فرازهای راه نشان ده زیارت عاشورا و بروز ان الحسین مصباح الهدی..

الهی که در سفینه نجات حضرت، سوار باشید
ممنون از زیبانوشت هایتان.. پر نور باشید الهی
پاسخ:
سلام بانو
چقدر جالب به این دقت نکرده بودم
راست میگید
سلم و حرب در مقام عمل و رفتاره
ولایت و عدویت یه چیز درونی و مربوط به قلب و نیت...

البته هر دوش میتونه هر دو مصداق رو شامل بشه

میدونی در صلح بودن با هر کسی که با امام حسین در صلحه(و سایر عبارات) رو بهش دقت کنیم جالب میشه... حب و بغض های شخصی و ملیتی و ... کنار میره
شبیه احترام و محبت یکسانی که در اربعین بین خوبان خدا می‌بینی
سلام خواهرم
بله همین طوره..

چه بسا مداومت بر زیارت عاشورا، یک جهتش همین توجه ها به بی خودی و از خود رها شدن باشد . و چه اثرات شگفتی بر قلب می گذارد خواندن دعا و خودمان هم بی خبریم از این اثر گرفتن ها.. بعد از مدتی می بینی : ئه.. چه بوده ای و چه کرده اندت..

روزی تان الهی

سلام مروه جان 


بله دیدم :) ان شاءالله از شما هم قبول باشه ...

دعامون کن مروه جان ... 
پاسخ:
سلام خواهر خوبم....

حاجت روا و عاقبت بخیر بشی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">