و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

بسم رب الزهراء

سلام...

شاعر میگه:
من اگر برخیزم،تو اگر برخیزی،همه برمی خیزند
من اگر بنشینم تو اگر بنشینی،چه کسی برخیزد؟

**
اینجا سعی میکنم چیزی بنویسم که برای دیگران مفیده، از روزنوشت ها تا خاطرات و دغدغه ها... گاهی هم برای گفتگو و یا به نتیجه رسیدن، مطلبی رو منتشر میکنم.
اگر براتون مفیده بمونید و بخونید.
باعث افتخاره بنده است که محبان حضرت مهدی(عج) اینجا تردد می کنند.
*
همه ی نظرات برام ارزشمندند و دوست دارم با دقت بخونم و جواب بدم،اگر گاهی نشد یا با تاخیر بود، ببخشید.

بایگانی

در رهگذر کیست که دامی ز بلا نیست؟

شنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۳۵ ب.ظ


 همه ی آدم ها رنج هایی دارند
ما رنج هامون رو متعالی می کنیم
و رنج های متعالی ما رو می سازن
رنجِ پرستاری از مادر
بجای رنج پرداخت هزینه سالمندان و دلتنگی اش و سختی کشیدن مادر
رنجِ تحمل خلق بد همسر و ذره ذره تبدیل به حسن کردنش بجای رنج داد و بیداد هر روزه که بعدش رنجِ احساس بی حاصلی و بی ثمری در پی داره.
رنجِ سختی های شغل جدید و محدود شدن زمان بجای رنجِ بیکارگی  و نامفیدی
رنجِ صبح زود از خواب برخاستن و صبحانه خوردن بجای رنجِ بهم ریختن خلق و جسم بدلیل عدم نظم در تغذیه...

دنیا سراسر هزینه فرصته
یه چیزی میدی تا چیزی بگیری
فقط این داد و ستدها رو باید مدیریت کرد
چی میدی؟ که چی بگیری؟؟

یاد حرف شهید حججی می افتم:
بعضی وقت ها
دل کندن از یه سری چیزای خوب،
باعث میشه یه سری چیزای بهتر رو بدست بیاری
من از تو و مامانت دل کندم
تا نوکری حضرت زینب(س) رو بدست بیارم...

  • .. مَروه ..

نظرات  (۱۱)

سلام شبتون بخیر 
اصلا افرادی که مادرشون رو به سرای سالمندان می سپارند رو درک نمی کنم و خدا نیاره اون روزی رو که بخوام صدم ثانیه ای به این گزینه فکر کنم 
مگه مادر ما تو دورا بارداریش ثانیه ای ما رو زمین گذاشت که حالا ما منتی رو که روی کولمون گذاشته رو زمین بزاریم ؟ ما باید نوکری مادر و پدرمون رو بکنیم اون هم بی منت 
مادر و پدرا بچه بزرگ می کنند به چه امیدی ؟ فردای سالمندی کسی باشه که مراقب شون باشه یه لیوان آب دستشون بده !!!! وگرنه صد در صد خودشون پرسون پرسون می توستند برن سرای سالمندان پذیرش بگیرند 
این موضوعات منو به شدت بهم میریزه 
نمیدونم با پست تون مرتبط بود یا نه ، شرمنده 

پاسخ:
سلام

باید نوکری شون رو کنیم
اون هم بی منت...

دشمنتون شرمنده...

راحت بی رنج در ماتم سرای خاک نیست

خنده گل گریه های تلخ دارد چون گلاب...

سلام
دنیا سراییه که در رنج و سختی پیچیده شده. دار باالبلاء مهفوفه.
پاسخ:
سلام
دم شما گرم،رفتم جستجو کردم عین عبارت رو، چندتا حدیث دیگه روزی ام شد
«دار بالبلاء محفوفه» باید باشه
الدنیا دار بالبلاء محفوفه و بالغدر موصوفه لا تدوم احوالها و لاتسلم نزالها....
دنیا سرایی است که بلا از هر سو گردش را گرفته(یا پوشیده از بلاها یا همون که شما نوشتید)و به فریب شهرت یافته. نه خود همواره بر یک حال باشد و نه ساکنانش در امان و سلامتند.
ابتدای خطبه 226 نهج البلاغه
کاش توی تک تک تصمیم گیری های زندگیمون این چی میدیم و چی میگریم یادمون باشه...
پاسخ:
اینکه همون لحظه یادمون باشه تقریبا محاله،البته برای بزرگان ممکنه شدنی باشه
اما فکر کنم چاره اش «مراقبه» است
اینکه هر از گاهی بیام نگاه کنم چیکارها کردم؟
چطور گذراندم؟

و هر چی بیشتر مراقب باشم ان شاالله مواضع ضرر کمتر میشه
  • محمدرضا .....
  • دنیا بازار داد و ستد می باشد و ما لابدیم از این داد و ستد
    ولی اکثر مردم در این بازار خسارت دیده اند
    و تنها کسانی ربح و سود می‌برند که جان خود و همه متعلقاتشان را به کسی بفروشند که غنی است‌ و مالک کل هستی:
    ان الله اشتری من المومنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنة...


    پاسخ:
    چه آیات و عبارات نابی مرور شد در نظرات...
    خداروشکر
    ممنونم
    شک کردم به املاش ها! تنبلی کردم نرفتم ببینم درست نوشتم یا نه.
    چرا من اینجوری شدم؟ قبلا کلمه ها یادم میموند!
    از بس مغزم آکبند موند تحلیل رفت!
  • آشنای بی نشان
  • اصلا یه سری رنج ها وقتی ثمره اش رو میبینی لذت میبری
    مثلا رنج سختی کار
    وقتی بعد از کلی تلاش نتیجه کارت رو میبینی خستگی از تنت در میره
    یه جور لذت که طعمش با خیلی از لذت ها فرق داره
    همه آدما تو زندگیشون لذت هست ولی یه سری لذت ها عمیقه و یه سری هاشون سطحی
    این لذت از نوع عمیقشه
    پاسخ:
    بله دقیقا...

    توضیحتون خیلی خوب بود
  • آشنای بی نشان
  • یه مثال دیگه که به ذهنم رسید
    فراغت بعد از امتحاناته
    یه دانش آموز بعد از امتحاناتش یه جور حس رهایی داره:)
    حالا اگه مدرسه و امتحانات و سختی هاش نبود دیگه حتی تعطیلات تابستون هم میشد یه امر عادی

    من ممنونم از شما که با پست خوبتون راه فکر منو باز کردید
    پاسخ:
    دقیقا...

    استفاده کردیم
  • انـ ـــار
  • اصلا دنیا محل رنجه


    اگه رنج خوب هم نبری، مجبور میشی رنج بد ببری
    بی اجر و مزد و رشد


    اینا حرفای حاج اقا پناهیان بود
    پاسخ:
    دقیقا موافقم

    رنج خوب سازنده است
    حتی گاهی لذت بخشه
    مثل رنج همسر یه رزمنده، رنج مادر شهید
    هر رنجی که رشد داره.

    گاهی ما «انتخاب» میکنیم رنجی رو بکشیم برای یک لذت عمیق...
    به به
    کاش همه رنج هامون از این جنس بشه
    va
  • هدایای تبلیغاتی
  • چه شعر قشنگی گفتنی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">