و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

بسم رب الزهراء

سلام...

شاعر میگه:
من اگر برخیزم،تو اگر برخیزی،همه برمی خیزند
من اگر بنشینم تو اگر بنشینی،چه کسی برخیزد؟

**
اینجا سعی میکنم چیزی بنویسم که برای دیگران مفیده، از روزنوشت ها تا خاطرات و دغدغه ها... گاهی هم برای گفتگو و یا به نتیجه رسیدن، مطلبی رو منتشر میکنم.
اگر براتون مفیده بمونید و بخونید.
باعث افتخاره بنده است که محبان حضرت مهدی(عج) اینجا تردد می کنند.
*
همه ی نظرات برام ارزشمندند و دوست دارم با دقت بخونم و جواب بدم،اگر گاهی نشد یا با تاخیر بود، ببخشید.

بایگانی

اینم جمع بندی ما(اصل حرفم آخراشه)

يكشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۴۵ ق.ظ

تو زندگی وبلاگی ام
یه سری آدم ها بودن
که از همون اول وب نویسی، از نوشته های ما فقط خوبی هاش رو دیدن و دائما بهم گفتن چقدر خوب مینویسی چقدر خوب حرف زدی چقدر خوبی....
انقدر بهم گفتن که باور کردم...
و رشد کردم...
یه سری از آدم ها بودن که واقعا برای این نوشته های معمولی وقت صرف کردند و پر و بال دادند....
باعث شدند توقعم از خودم بره بالا
آدم هایی که وقتی نوشته هاشون رو ببینی و بعد ببینی که جزو دنبال کننده هاتن،اصلا روت نمیشه سبُک بنویسی....
(تو پرانتز بگم به این روحیه ی سازنده ی بزرگوارانه حسودی ام میشه! )

یه سری از آدم ها هم بودن با راهنمایی هاشون، قوت قلب دادن هاشون، دقت شون توی مطلب ها و روحیات، خیلی کمک کردن به ما....

یه سری از آدم ها هم شاید تفکرشون فرق کنه یا هر از گاهی تو نظرات به نقطه ی مشترکی با هم نرسیم اما اینکه صراحتا نظر مخالف شون رو اعلام میکنن خیلی برام مفیده....نوع جدیدی از نگاه برام داره و باز هم باعث رشد میشه....

(پر واضحه که بعضی مخاطب ها هر چند حالت مذکور رو شامل میشن :) )
در مجموع این فضای وبلاگ برای شخص خودم خیلی خیرها داشته...
اما وقتی بطور کلی به رویکرد وبلاگ نویسی ام نگاه میکنم، میبینم انگار جز روایت کردن دیده ها و شنیده ها و درونیاتم از وقایع، نقش دیگه ای ندارم...
( حتی گاهی فکر میکنم بخش گسترده ای از توفیق های زندگی ام هم بخاطر همین روایت کردن روزی ام شده.)
نمیدونم برای شما مخاطب ها چطور بوده...
*
و حالا...
این دم عیدی، نمیخوام خودخواه باشم،سر همه شلوغه اما اگر براتون مقدوره، واقعا بیاید و بنویسید چرا اینجا رو میخونید و کلا نگاه تون به وبلاگ «و نراه قریبا» چیه... و یا شخص نویسنده....
خوشحال خواهم شد حتما

گزینه ی ناشناس هم برنمیدارم اما ترجیحا استفاده نکنید...

پیشاپیش سال جدیدتون مبارک باشه
و برای همه تون آرزو دارم که زیر سایه ی امام زمان(عج) با مدد خاصه ی حضرت مادر..س اتفاقات جدید و مثبتی برای خودتون و خانواده و جامعه تون رقم بزنید و شاد و سلامت باشید....
ان شاءالله امسال سال ظهور باشه...
*
اون قسمت عربی هم قول نمیدم که کی راهش می اندازم، اما خبر خوش بدم که چنددد مطلب کوتاه و شعر کنار گذاشتم براتون....
سر فرصت ان شاءالله تایپ میکنم به مراتب میذارم وب....
با تشکر از صبر مشتاقان زبان عربی؛)

  • .. مَروه ..

نظرات  (۲۱)

سلام مومن. جزاکم الله خیرا

عرض کنم که یه سری از آدم ها هم(اشاره به شخص نباشه!!) از قلم افتاد...
چون غلط املایی ها را رو می کنند...
مثلا از روی "چند" یه خط املا بنویس(لبخند)

عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
یا علی
پاسخ:
علیکم السلام

این هم جزو همون دسته است که دقت میکنند..! :)

اینبار غلط نبود، نشانه ی کثرت بود

بالاخره کدوم رو بگیم؟
نگاهمون به وبلاگ و نراه قریبا یا شخص نویسنده؟:)
پاسخ:
هر دو
سلام...
از سر بیکاری، والاع... هدف دیگه‌ای هم نداشتم.😂😂😂😂
پاسخ:
سلام:)

دوست دارم اول بدونم منو جزو کدوم دسته قرار دادی! کدوم دسته از خواننده‌هات؟
بعد نظرمو می‌گم.
در جهت جلوگیری از تفرقه، جوابش رو خصکوصی بده.😉
پاسخ:
آقا من فهمیدم اشتباه کردم دسته بندی مشخص کردم
ملت دیگه توضیح نمیدن:))

نمیدونم خواهر
من از مخاطب ها پرسیدم،این چند مثال هم جهت تشکر از مخاطب ها بوده:)

بعدانوشت:
جهت جلوگیری از طفره مخاطبان از پاسخ،ما اینطور چِقِر جواب شما رو دادیم:)
وگرنه شما بزرگواری؛)
سلام جزء کسانیم که گاهی نظرات متفاوتی دارم باهات 
اما خب دوستت دارم و میخونمت و دنبالت میکنم 💜
پاسخ:
سلام دلژین عزیزم
شما در قلب ما جا داری؛)
من هر چی دقت کردم خودم رو جزو هیچ کدوم از اون دسته مخاطب هایی که توصیف کردین ندیدم!

+ سال نوی شما مبارک :) انشالله بهترنویس باشید
پاسخ:
دیدگاه خودتون رو بفرمایید...
مشتاقیم بدونیم

+ ممنونم
نظر خاصی ندارم
فقط وبتون جزو وبهای خوب رو به بالاست
پاسخ:
الحمدلله
بابت همین هم تشکر
  • خانم الفــــ
  • سلام.
    یکی از مطالبی که توی وبلاگ ها منو جذب میکنه ،مواردی هست که خودم ندارمشون یا کم دارم ، یا داشتم ولی فراموش کردم یا .....
     اینجا ، اصلا منیتی وجود نداره انگار ... کسی که خودش رو نمیبینه .این حس رو خیلی اینجا دارم . نویسنده ی اینجا غم های شخصیش  رو عادت نداره فریاد بزنه . و یک جورایی تکلیفش با خودش و مسیرش روشنه. من اینها رو دوست دارم و حتما حتما پست ها میخونم. 
    پست ها حتی اگر صرفا روایت کردن هم باشه ، مفیدند .به خصوص اگر از طرف کسی روایت بشن که میدونه داره به کجا میره . محموعه ی همه ی این روایت ها ،نقشه ی راه میده . همه که نباید پیامبر تشریعی باشن!! ایه ای داریم که میفرماید : و جاء من اقصی المدینة رجل یسعی قال یا قوم اتبعوا المرسلین...گاهی ما باید پیام آور و دعوت کننده به چیزهای خوبی باشیم که بقیه ی بزرگان گفتند.و یا گاهی می گیم تا بقیه موضوعی رو از زاویه ی دید ما ببینند و یا درونیاتمون رو میگیم که میشه تجربه..اینها همه خوبند و بابرکت ان شاءالله...

    نویسنده ی اینجا به نظر آدم صبوری میاد الحمدلله... 
    + ما مثل نویسنده صبور نیستیم و منتظر بخش عربی هستیم :))

    +سال جدید برات پربرکت و پر از خیر و امید باشه ان شاءالله.
    پاسخ:
    سلام
    مبالغه کردین عزیز...
    چقدر خوب که چنین دیدگاه مثبتی دارید...
    خصوصا اینکه منیت نباشه
    چقدر عالی میشد اگر اینطور بود،همه ی زندگی مون

    ممنونم که وقت گذاشتید...

    نیتم از روایت غالبا همین بوده،کلا احساس میکنم جز نقل همین حس ها نقش دیگه ای ندارم... و باقی حرف ها نقش من نیست... شایدم چون بلد نیستم شیوه های دیگه رو، دارم خودمو گول میزنم:)
    *
    اقا من قول میدم از بخش های منتخب عکس بگیرم،توی راه ها و سایر فرصت های مرده تایپش کنم و دیگه هر وقت نت داشتم بفرستم برات:) انقدر آدم پیگیر:)

    برکت خیر امید.... ممنونم....ایضا...
     
    واقعیت اینه که بنده به شخصه دلیل خاصی برای بلاگ نویسی یا خوندن بلاگ ها ندارم. و البته بیشتر از مطلب داخل هر وبلاگ، شخصیتی که بلاگر از خودش نشون می ده برام مهمه. وقتی شخصیت بلاگر رو دوست باشم می خونمش. و اگه از شخصیتش خوشم نیاد و تطبیق بین شخصیت و قلمش نبینم، هر چقدر هم که مطالبش خوب باشه دنبال نمی کنم. الحمدلله چیزی که زیاده کتابای خوب که ما رو از این مدل بلاگرها بی نیاز میکنن :)

    + طبیعتا بعد این چند سال می دونید که اهل کامنت بازی نیستم. وگرنه که مطالبتون رو از اون روزای اول می خونم :)
    پاسخ:
    تطبیق بین قلم و شخصیت...

    بله جز درونیاتم هیچی ندارم که بنویسم
    مثلا اگه شش ماه سفر نرم یا جایی که فکر و قلمم رو راه بندازه به گمانم وبلاگ خاموش میشه:)

    ممنون بابت وقتی که گذاشتید.

    +یه سری آدم ها هستن که خیلی کم کامنت میذارن(علاوه بر شما باز هم هستن) بعد وقتی کامنت اینها رو زیر مطلبی میبینی احساس میکنی کار بزرگی انجام دادی:) یا حرف مهمی زدی:)
    نوشته های تو منو همیشه با زاویه‌ای که به چشمم نیومده آشنا میکنه و برام جالبه
    پاسخ:
    :)
    چه خوب

    تو این سفر آخر انقدر آدم های متفاوت دورم بودن و انقدر زاویه دیدهای متفاوت دیدم،حس میکنم خیلی برام مفید بود...

  • خانم الفــــ
  • ان شاءالله که همینطور باشه و مزید باد :)

    +مردم هی میگن بیاین برداشتتون رو بگید بعد میگن اغراق کردی :)) 

    اما در کل ، اینکه توی نوشته ها که بخش کوچکی از روز هرکس رو تشکیل میده مراقب هستی که این نکته از دست نره ، خیلی قدم بزرگیه...ان شاءالله توفیقاتت روز افزون.

    +هر کاری که فکر میکنیم از دستمون برمیاد ،خوبه که انجام بدیم...به مرور هم ان شاءالله توانایی هامون رو افزایش میدیم به مدد الهی.


    +:)) نه نه.مزاح کردم. اصلا راضی به زحمت نیستم. مزاح بود میخواستم بدونی که واقعا منتظریم و هر وقت فرصت داشتی و برنامه ش رو ریختی ، استقبال میکنیم :) و الا وقتت رو با اولویت هات پر کن .ما هم راضی تریم
    پاسخ:
    :))))

    ایا میدانید؟ شما همه ی حالت های مطلب را دارا هستید؟:)

    خب الحمدلله:)
    بریم سر خووونه تکونی
    و درس! :(((
  • خانم الفــــ
  • نه دیگه اغراق کردی...
    (ستادِ دادنِ حس های متقابل) :دی

    + باعث افتخاره آشنایی با دوستان عزیزی که اگر فضای مجازی نبود هیچ وقت باهاشون آشنا نمیشدم. من جمله ، شما...

    به به ...فرصت طلایی تعطیلات برای درس خوندن.الحمدلله که میبینم تنها نیستم در این مصیبت نوروزی :) ان شاءالله موفق باشی.. تقبل الله.
    پاسخ:
    :)

    +موافقم:)

    مصیبت رو خوب اومدی واقعا
    چنان تحقیقی بهمون دادن که کل کتابخونه مرکزی دانشگاه رو باید سیر کنیم.... اخ اخ اخ...
    شما هم... :)
    سلام مومن
    تجربه من اینه که وقتی آدم مینویسه و مورد ارزیابی نویسنده (نظر) قرار میگیره سعی میکنه که بهترین روانجام بده
    حالا چه توی عمل چه توی نوشته
    حالا نوشته بدون عمل که اصلا فایده‌ای نداره

    نگاه به دیگران و سبک رفتار و نوشتار و ... (نگاه سالم) کمک حال هست برای آدم
    خصوصا تجارب، البته خارج از نگاه جنسیتی و ...

    حالا این روایت کردن‌ها به قول شما یه جورایی همون حساب و کتاب هست که حواسمون بیشتر باشه به خودمون و اطرافمون

    سال  نو شماهم مبارک باشه
    ان‌شاالله در سال جدید در برنامه ریزی و افق توسعه فردی و اجتماعی خودتون موفق و پیروز باشید
    عاقبتتون بخیر بحق حضرت ابوتراب
    پاسخ:
    علیکم السلام

    همینطوره...

    درست می‌فرمائید

    ممنونم بابت دعای خوب تون
    ان شاءالله شما هم
  • خورشید ‌‌‌‌
  • من که عاشق همون "روایتِ دیده ها و شنیده ها" هستم، بسیار زیاد... :)

    با آرزوی بهترین ها برای شما در سال جدید
    و التماس دعا
    پاسخ:
    شما همیشه لطف داری...
    «خورشید» اسم آخرین مطلبیه که قبل فروپاشی بلاگفا منتشر کردم و خیلی هم دوستش دارم
    اسمتون رو دیدم بلافاصله یاد اون نوشته افتادم
    احتمالا اینجا هم باشه...

    ممنونم...و همچنین برای شما
    بهترین ها...
    سلام علیکم

    با این نظر خانم الف موافقم:
     اینجا ، اصلا منیتی وجود نداره انگار ..

    البته ما از درون افراد آگاه نیستیم اما تلاش شما برای این منظور رو میشه حس کرد...
    قصد اغراق ندارم اما اگر بنا باشه 10وبلاگ رو در بین وبهایی که میشناسم دنبال کنم حتما شما یکی از اونها هستید...

    واقعیت اینه که من خیلی برای استفاده علمی و معرفتی وبلاگها رو دنبال نمی کنم... نه اینکه نیاز نداشته باشم اما به تجربه به این نتیجه رسیدم که مرجع معقولی نیستن برای افزایش معرفت... و علت اصلی ام هم اینه که به جای اینکه منو به شناخت و آرامشِ حاصل از شناخت برسونن ، موجب پراکندگی من میشن... ولو اینکه همه درست بگن... چون اونقدر خودم رو قوی نمیدونم که از دل این همه سلایق به معرفت بی غل و غش برسم...
    علت استفاده من از وبلاگها کسب حس خوب و انرژی مثبت هست...
    و طبعا اینطور هستم که انرژی مثبت رو از کسانی میگیرم که نسبت به اولیا الله و ولایت خاضع باشن... از انسانهای خوش اعتماد (نه زود اعتماد و نه دیر اعتماد) انرژی مثبت میگیرم... از انسانهای خوش فهم (نه زود فهم و نه دیر فهم، یعنی برای زمان در فهم اصالتی قائل نیستم) انرژی مثبت میگیرم

    این نظر شخصی منه ممکنه خطا باشه... ما در دعای فرج میگیم امام زمان تشریف بیارن "و تمتعه فیها طویلا" به نظرم یکی از تمتع های آقا لذتی هست که از مصاحبت و معاشرت با اهل ولایت میبرن... انرژی مثبت بسیار محسوسی دارن...

    به این علت (انرژی مثبت و حس خوبی که بهم منتقل میشه) میخونم شما رو...
    ان شا الله در مسیر حق هر روز عازمتر و ثابت قدم باشید


    پاسخ:
    علیکم السلام

    الحمدلله رب العالمین...

    توضیح تون برام مفید بود،ممنونم
    و بسیار خوشحال شدم از به چشم اومدن نکات مثبتی که ذکر کردید در رویکرد وبلاگی بنده

    لذتی که در مصاحبت و معاشرت با ولایت هست....
    میگن بزرگترین حسرت روز قیامت از آن بهشتیانی است که از همه نعمات و اعتبارات برخوردارند اما مقام شون انقدری بلند نیست که شایسته ی همنشینی با امامان و اهل بیت و خاصان بشن...
    مگه داریم از این دردآور تر...؟
    همه ی بهشت مال تو باشه اما اجازه نداشته باشی حضرت زهرا..س رو ببینی...
    اجازه نداشته باشی صدای قرآن خوندن امام حسین رو بشنوی...
    اجازه نداشته باشی لبخندهای حضرت مهدی(عج) رو ببینی...


    ممنون بابت دعای بسیار خوب...
    همنشینی و همراهی و همدلی با بهترین های عالم روزی تون
    اینکه عرض کردم یکی از تمتع های آقا در ظهورشان مصاحبت و معاشرت با مومنین و اهل ولایت هست بحث احتیاج ما و اشتیاق حضرت هست
    آقا محتاج معاشرت با اهل ولایت نیستن اما بسیار مشتاق هستن...
    پاسخ:
    همینطوره...
    اقا احتیاج ندارن اما شدیدا منتظر هستند....
    مثل اون قضیه ی علی بن مهزیار،که همون یک باری که اینجا نقلش کردم از حد و اندازه ی من خیلی بالاتر بوده...

    راوی اون قصه میگفت: ما هیچوقت فکر نمیکنیم آقا منتظر دیدار حضوری ما باشن....

    حالا که حرفش شد،شاید باید بگم: هر کسی خواست بدونه رجوع کنه به صوت«دیدار با امام زمان» از حاج اقا پناهیان

    الان که فکر میکنم میبینم سوال مسخره ای پرسیدم چون شخصیت آدما از وبلاگشون جدا نیست

    اول بگم چیزایی که مینویسم نگاه من نسبت به شخصیت وبلاگی شماست
    برای من نگاه آدما به زندگی مهمه
    اینکه هر کسی چی رو زیبا میبینه و چی رو زشت
    نگاه شما نسبت به سنتون برای من جالب بوده اونم تو دوره ای که آدم میبینه خیلی از آدمای سن بالاتر نگاه کوچیکی دارن
    یه مقدار هم خجالتی هستین به نظرم

    +همه پرسیدن ما جزء کدوم دسته از مخاطبا هستیم
    ما چرا نپرسیم؟:)
    پاسخ:
    پس چون جالب بوده میخونید...


    + ما به کسی جواب دادیم؟؟ :)

    فهمیدنش راحته
    دقت
    و گاهی زاویه دید متفاوت که بیانش غالبا برام مفید بوده
    فقط جالب که نه
    گاهی قابل تحسین بوده نگاهتون

    زاویه دید شما هم برای بنده مفید بوده

    +راستی دغدغه مند هم هستید
    پاسخ:
    الحمدلله...

    بسم الله الرحمن الرحیم
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

    سلاااام دوست جان خودم
    من که دیگ فک کنم نظرم و بدونی
    اولین بار ک اومدم وبت مطلب درباره سفر کربلات بود
    یادمه که با این که هنوز نرفته بودم دلم پرکشید برم حرم
    بعد اون ،روایت هات از سفر راهیان و خوندم و باز هم اشتیاق و اشک ...

    این شد که همواره مطالبت و دنبال میکنم
    از همه بیشتر روایتگری هات و دوست دارم
    باقی پستاتم خیلی خوبن اما همچنان مطالب احساسیت و بیشترترتر دوست...:)

    __________

    بعد اینکه ناشکری نکن!!!
    شاید باورت نشه فردا امتحان دارم !!!
    جالبش اینجاس خوابگاه و تا دو ظهر فردا میبندن و ما همچنان هستیم تا هفت شب
    بگم باز یا کافیه؟😀😀

    دعا یادت نره ،پاس نشم دیگ باید برم دم عیدی سر بزارم به بیابون:)


    ان شاالله سال خیلی خیلی خوب و با برکتی داشته باشی

    سوغات سفرت هم اگه یادت بوده باشیم و  دعامون کرده باشی خیلی خیلی عالی
    اگ نه ی سفر دیگ برو جنوب لطفاً :)

    بابت ختم هم ،وظیفه بوده خواهر جان ،دست شما درد نکنه

    کلی التماس دعاااا🌸🌸🌸🌸

    پاسخ:
    سلام ریحانه ی عزیز

    جای دیگه ای گفتم:کلا آبروی این وب به امام حسینه... (علیه السلام)

    خدایا شکررررت :)

    کاش توفیق بدن از راهیان امسال هم بگم
    *
    نه دعاگو بودم:) ان شاءالله روزی خودت

    ما هم خیلیی محتاج دعاییم
    حاجت روا بشی به دعای حضرت علی اصغر....علیه السلام
    سلام مروه بانو 
    من مدت زیادی نیست که می خونمتون
    نمیشه گفت مخالف، ولی خب بعضی جاها احساس کردم باهاتون تفاوت دارم از لحاظ عقیده و نوع نگاهتون به بعضی مسائل، و برام جالب بود این قضیه
    نوشته هاتونو دوست دارم و برای خودتون احترام زیادی قائلم
    پاسخ:
    سلام عزیزم

    اتفاقا دوست دارم این تفاوت ها گاهی بیان میشه...
    و باعث افتخارمه که اینجا رو میخونید...

    ما ارادتمندیم قلبا:)
    سلام
    باورکن تا به حال به این قضیه فکر نکرده بودم که چرا وبلاگ شما رو دنبال می‌کنم.
    به این دلایل، وبلاگ‌ها رو دنبال می‌کنم:
    ۱- معمولا وبلاگ های آدم‌های مذهبی رو می‌خونم تا غیر مذهبی.
    ۲- باید از نوشته‌هاش، خوشم بیاد.
    ۳- غالباً در نوشته‌های مذهبی‌نوشت، دنبال پیدا کردن و تنوع زاویه دید درباره نسبتشون با مذهبم. چون متاسفانه آدم های غیرمذهبی، تصورات غلطی نسبت به ما مذهبی‌ها دارند. اینکه دگمیم، متحجریم، اهل تفریح نیستیم، شاد نیستیم.
    ۴- تو این مدت وبلاگ نویسی، هیچ وقت درگیر لینک متقابل، دنبال کردن متقابل، نظر دوطرفه و... نبوده و نیستم.
    ۵- دوست ندارم حرف‌ها و مطالب تکراری بخونم.
    ۶- زاویه دید بلاگرهای کوچک‌تر از خودم را دوست دارم دنبال کنم. فکر می‌کنم از ان فضا، خیلی دور شده‌ام.
    حله؟
    پاسخ:
    سلام عزیز
    نمی نوشتید هم حل بود البته

    ممنون که وقت گذاشتید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">