و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

بسم رب الزهراء

سلام...

شاعر میگه:
من اگر برخیزم،تو اگر برخیزی،همه برمی خیزند
من اگر بنشینم تو اگر بنشینی،چه کسی برخیزد؟

**
اینجا سعی میکنم چیزی بنویسم که برای دیگران مفیده، از روزنوشت ها تا خاطرات و دغدغه ها... گاهی هم برای گفتگو و یا به نتیجه رسیدن، مطلبی رو منتشر میکنم.
اگر براتون مفیده بمونید و بخونید.
باعث افتخاره بنده است که محبان حضرت مهدی(عج) اینجا تردد می کنند.
*
همه ی نظرات برام ارزشمندند و دوست دارم با دقت بخونم و جواب بدم،اگر گاهی نشد یا با تاخیر بود، ببخشید.

بایگانی

شعری برای عربی دوستان

دوشنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۶، ۰۷:۱۶ ب.ظ

به خودم باشه دوست دارم یه صفحه ی مستقل ایجاد کنم اشعار و عبارات نابی که می خونم به عربی بگذارم توش...

هنوز تصمیم نگرفتم براش،شاید هم روزی چنین کاری کردم.

فعلا این رو داشته باشید، سروده ای منتسب به حضرت زهراست در رثای پیامبر(ص)

و اُسنِدَ الی فاطمه الزهراء فی مرثیه ابیها:

اذا اشتَدَّ شوقی زُرتُ قبرَکَ باکیاً / اَنوحُ و اَشکو لا اراکَ مُجاوِبی

فَیا ساکن الصحراءِ علَّمتَنِی البُکا / و ذکرُکَ اَنسانی جمیعَ المصائبِ

فَاِن کنتُ  عنّی فی التُّرابِ مُغَیَّبا / فَما کنتُ عن قلبِ الحزینِ بغائِبِ


(منهاج البراعه فی شرح نهج البلاغه ج 15 ص 124)


مجاوب: پاسخگو

**


پس نوشت: صفحه ی مستقل ایجاد شد و به امیدخدا همین روزهای فاطمیه شروع به کار میکنیم. به امید آن که در طی مسیر هدف گم نشود و ... مقبول افتد...

  • .. مَروه ..

نظرات  (۱۰)

  • خانم الفــــ
  • بسیار ممنونم .ان شاءالله موفق باشی.
    پاسخ:
    سلامت باشی بانو
    سلام.
    شعر زیبا و دلنشین! اسند الی فاطمة الزهراء....دیگه چی میتونیم بگیم؟!
    صفحه مستقل رو هستم. خوبه.
    پاسخ:
    سلام
    خیلی قشنگه
    یادم افتاد در مفاتیح یه سری اشعاری داریم که منتسب به معصومین هست،باید برم سراغش.

    الحمدلله:)
    احسنت.
    اجرتون با فاطمه زهرا سلام الله علیها

    پس کو بقیه ش؟
    پاسخ:
    تا همینجاش رو دیدم.
    پس شماهم از مخاطبان مطالب عربی به حساب میارم.

    شکرخدا...
    *
    در صحیفه فاطمیه نگاه کردم،همین سه بیت هست از این شعر
    از دوم دبیرستان به بعد کمترین نمره کارنامم عربیم بود -_- . البته دوسال بیشتر عربی نداشتم ولی خب معدلمو میاورد پایین فک میکنم
    مقصر دبیر عربی سال اول دبیرستانم بود ... 
    پاسخ:
    :))
    ما اول تا سوم دبیرستان معلم خوبی نداشتیم
    اصلا
    اما دبیر پیش دانشگاهی مون کار خودش رو کرد...:)

    معلمی جدی دقیق و دانشجوی دکترای ادبیات عرب بود
  • ام شهرآشوب
  • همین جا بذار عربیجاتت رو.
    خیلی هم عالیه
    پاسخ:
    چقدر خوشحال میشم استقبالتون رو میبینم
    چشم
    از این به بعد پرونده ویژه عربی میذارم.
    ی چی بگم :( اصلا عربی خوب نبود اصلا رشته ریاضی فیزیک چ ب عربی البته معلمون هم خوب نبود یعنی براش مهم نبود که ما یاد بگیریم شاید،،، تنها درسی که نمره ام پایین بود عربی بود 

    ترجمه رو هم بزار واسه ما عربی دوست ندارهااا :)))

    سلام
    ایام تسلیت 
    التماس دعا

    پاسخ:
    :)
    سلام
    رشته ریاضی شاید ولی بچه شیعه چه به عربی نداره:)
    متاسفانه اساسا به این درس بهایی داده نمیشه اونقدر که بها داره...متاسفانه....

    ترجمه رو،چون منتسب به حضرت زهراست اشعار،اجازه بده بیابم... خودم احتیاط میکنم از ترجمه اش
    گرچه نسبتا آسانه.

    بر شما هم تسلیت
    حاجت روا بشی با اشک هایی که میباری در سوگ مادر...س
     حرفت رو قبول دارم همیشه 10 میشدم چون قسمت قواعد نمره نمییاوردم بخاطر همین میگم عربی دوست ندارم :)) 
    پاسخ:
    :)
    ولی عربی شما رو دوست داره
    :)))
    و این شوق چه زود کار خودش را کرد
    عالی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">