و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

بسم رب الزهراء

سلام...

شاعر میگه:
من اگر برخیزم،تو اگر برخیزی،همه برمی خیزند
من اگر بنشینم تو اگر بنشینی،چه کسی برخیزد؟

**
اینجا سعی میکنم چیزی بنویسم که برای دیگران مفیده، از روزنوشت ها تا خاطرات و دغدغه ها... گاهی هم برای گفتگو و یا به نتیجه رسیدن، مطلبی رو منتشر میکنم.
اگر براتون مفیده بمونید و بخونید.
باعث افتخاره بنده است که محبان حضرت مهدی(عج) اینجا تردد می کنند.
*
همه ی نظرات برام ارزشمندند و دوست دارم با دقت بخونم و جواب بدم،اگر گاهی نشد یا با تاخیر بود، ببخشید.

بایگانی

تشکیلات

پنجشنبه, ۲ دی ۱۳۹۵، ۰۸:۴۶ ق.ظ

اینه که میگن به گوینده نگاه نکن،حرف رو بشنو....

عادت نداشتم تو کار تشکیلاتی کوچیکتر از خودم ببینم...
سنی یا تجربه ای...

با اینکه تفاوتی نداریم،اما به وصوح میشه دید نیروی جوان تر چقدر خلاق تر،دقیق تر،و با حوصله ی بیشتره...
غالبا هم فرصت بیشتری هست و هم انگیزه ی بیشتری...

اینه که آدم میفهمه،چرا میگن کار تشکیلاتی باید کرد...
تنها که کار کنی،خیلی چیزها رو نمیفهمی،باب میلت پیش میری یا میبازی یا میبری...

تو کار تشکیلاتی،ضعفت ضعف همه است،پس نباید به خودت ببازی،و قوتت قوت همه...
ایده ها مال همه است و عمل مال همه و دلسوزی و استقامت و خون دل خوردن برای هدف و تلاش،از بهترین ثمرات این کار جمعی...
دیدن دست قدرت و آغوش حمایت خدا...

اما شاید از مهمترین مشخصات تشکیلات،به قدر تجربه ی من،تضاد با خودخواهیه....
تو کار تشکیلاتی اگر موفقیتی هست قطعا نابودی خودخواهی رو در پی داره و موفقیت پایدار، معلول اخلاصه...

نظر تو رد میشه نظر کسی پایین تر از تو از لحاظ درسی یا فکری یا سنی اجرایی...
تو عمل میکنی به حرف دیگری
تو هماهنگ میشی با چند نفری که شاید بیرون تشکیلات ازشون خوشت نیاد
تو همه ی حرف ها رو با صبر و حوصله میشنوی حتی اگه تو دلت از شنیدنش بیزار باشی و بعد هم صبورانه نقدش میکنی و مراقبی که طرف مقابلت ناراحت نشه...

تشکیلاتی بودن،فقط عضو فضایی خاص بودن نیست...
تشکیلاتی بودن یعنی تو هر مجموعه ای که هستی،با جماعت رشد کنی...
در دل جماعت باشی،در عین حال که تنهایی و خلوتی داری و دائم در خلوت درون هستی...!
بحثش رو نمیخوام پیچیده کنم....
تشکیلاتی بودن یه سبک زندگیه...همین:)

  • .. مَروه ..

نظرات  (۵)

می پسندم،، کار گروهی رو خیلی دوست دارم،، روحیه آدم رو زنده میکنه،، حالا در هر زمینه ای 

موفق باشید عزیز دل
پاسخ:
چقدر خوب...پس شما اخلاق گروهی درستی دارید...و این اخلاق گروهی خیلی بالاتر از اخلاق در زندگی فردیه
تو زندگی فردی که اتفاق خاصی نمیفته...
اگه تو جمع یکی بیاد همش سر و صدا کنه بخواد ایجاد اختلال کنه و تو بتونی صابرانه و هوشمندانه خنثی اش کنی،عصبی نشی،شلوغش نکنی،بهش برچسب نزنی،این درسته
اگه سرمایه کم بیاری مجبور و نتونی از هدف جمع بگذری از جیب خرج کنی این درسته...
اگه هر اتفاقی افتاد هر کی کارت رو خراب کرد،اذیت کرد،کمک کرد،تو بر سر عهد خودت باشی و استقامت کمی،این درسته
وگرنه کار فردی که کاری نداره....برخی ها چون نمیتونن ساختارهای جمع رو بپذیرن و سلایق مختلف رو تحمل کنند،میگن تنهایی کار میکنم اصلا...و از فواید کار جمعی که قدرت بیشتر علم بیشتر و انگیزه دهی بیشتر و معمولا ثبات بیشتری داره محروم میشن...و مهم تر از همه ید الله مع الجماعه...

این کناره گیری از جمع مثالش میتونه کار فرهنگی باشه،یا افرادی که از ترس مسوولیت تشکیل خانواده نمیخوان بدن،یا کسی که تو خانواده خودش اهل همکاری و تعامل صحیح نیست..

خلاصه...حرف این پست کار تشکیلاتی کردن نیست،خیلی جاها کسی نیست اصلا،این پست هشدار خطره برای کسی که کارها رو فردی بهتر پیش میبره...برید ببینید علتش چیه...
نکنه خودخواهی؟ نکنه حسادته؟ نکنه میخوای اسم خودت پررنگ باشه؟ نکنه کم صبر و کم تحملی؟ و....

خیلی صحبت کردم...اینها مثاله همه،ولی حس کردم اگه نگم حرف ناقص میمونه.
شما هم موفق باشید و برقرار هر جایی که هستید و هر مجموعه ای که دارید...
  • مــ. مشرقی
  • دست خدا با جماعته... خیلی مهمه که واقعا اون جماعت باهم وحدت داشته باشن به هم بخورن همو بشناسن، و اگه باهم هماهنگ نیستن یه جورایی خودشونو وفق بدن.

    (هرچند الان میگی خود تو با اون گروه مون هماهنگ نشدی :) ولی من خواستم هماهنگ بشم اما دیدم انگار باید خود واقعیمو عوض کنم...بنابراین دیدم بهتره با گروهی باشم که شباهتای بیشتری باهاشون دارم)

    حالا به هرحال... موفق باشی. :)
    پاسخ:
    سلام رفیق
    بله..وحدت همیشه که معنای یکی بودن نداره،معنای سازگار بودن و کنار هم بودن داره

    البته بحث گروهمونم یه کم متفاوته با تشکیلات
    و اینکه اونجا هم وفق دادنها از طرف همه رعایت نشد...باعث شد برخی برنجند..تفاوت از این جهت که یه گروه دوستانه صرف بود،قرار نبود هدف مشترک دنبال بشه... :)

    نظرتو دو سه باری خوندم،فکر کردم منظورت منم که هماهنگ نشدم داشتم فکر میکردم کجا ههه
    نه خواهر این چه حرفیه،به شخص ناهماهنگی خاصی من ندیدم
    ولی اره بخوای حساب کنی گروه یه تشکیلات پاشیده است تقریبا،که اعضاش نتونستن تشکیلاتی عمل کنن و اختلاف سلیقه ها رو به حساب جدایی نذارن و وحدت رو صبورانه حفظ کنند...
    چیزی که خیلی جاهای دیگم هست
    و تا این امت،حرف واحد نزنه،خدا ذخیره اش رو نمیفرسته...
    سلام عزیزم
    من به شخصه از کارای گروهی خیلی سود میبرم
    میشه مصداق وامرهم شوری بینهم
    ینی این همفکریه انقدر منفعت داره که حد و اندازه نداره
    حتی به لحاظ روحی روانی هم،تاثیر خوب خودش رو خواهد گذاشت،اینکه خودخواهی و خودرایی تو وجود آدم کشته میشه
    پاسخ:
    و علیکم السلام بانو
    خدا حفظتون کنه....
    درست میگین...

  • حامد عبدالهی
  • من همیشه به دوستم همینو میگم. که به حرف بدون توجه به گوینده، فکر کن. حتی یه فرد بسیار گنهکار هم بعضی وقتا حرفی میزنه که تو رو بیدار میکنه.  اما گوشش بدهکار نیست که نیست. تا یه حرفی میزنم، فوری میگه این آدم شاید کافره، شاید گنهکاره. شاید ...
    بابا ول کن اون آدمو... شاید اصلا خدا بود که با زبون اون آدم میخواسته یه تذکری بهت بده. همیشه که نباید بد نگاه کرد!
    پاسخ:
    حرفتون درسته...حرف خوب رو از هر کسی میشه شنید.. مهم عبرت گرفتن و رشد کردنه...از شیطان هم میشه چیزهایی آموخت...
    و در واقع حدیث امام علی هست که فرمودند

    انظر الی ما قال و لاتنظر الی مَن قال
    به سخن بنگر نه به گوینده آن

    منبعش هم: غررالحکم و دررالحکم حدیث 5048
  • ارکیده س ی
  • سلام

    مطلب خوب شما در کانال انقلابیست منتشر شد

    خدا قوت

    :)))
    پاسخ:
    علیکم السلام
    تشکر بانو

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">