و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

بسم رب الزهراء

سلام...

شاعر میگه:
من اگر برخیزم،تو اگر برخیزی،همه برمی خیزند
من اگر بنشینم تو اگر بنشینی،چه کسی برخیزد؟

**
اینجا سعی میکنم چیزی بنویسم که برای دیگران مفیده، از روزنوشت ها تا خاطرات و دغدغه ها... گاهی هم برای گفتگو و یا به نتیجه رسیدن، مطلبی رو منتشر میکنم.
اگر براتون مفیده بمونید و بخونید.
باعث افتخاره بنده است که محبان حضرت مهدی(عج) اینجا تردد می کنند.
*
همه ی نظرات برام ارزشمندند و دوست دارم با دقت بخونم و جواب بدم،اگر گاهی نشد یا با تاخیر بود، ببخشید.

بایگانی

پیاده روی اربعین

يكشنبه, ۴ مهر ۱۳۹۵، ۰۵:۰۵ ق.ظ



با همه شیرینی های وصف نشدنی اش

و سختی هاش

بریم یا نه؟؟؟
خانوم ها برن یا نه؟؟؟

لطفا نظراتتون رو درباره این سفر بگید..


اگر با دلیل که خیلی هم عالی..

من هم میگم نظرم رو ان شاء الله...

  • .. مَروه ..

نظرات  (۲۳)

سلام
بنده چون خودم رفتم در یاام اربعین به عراق
الان به همسر و خواهرام و سایر خوارهان هم وطن توصیه نمیکنم
پاسخ:
سلام
دلیل میگید لطفا؟
میخوام یه بحث مفید باشه
نمیخوام بر اساسش تصمیم بگیرم
+ بنده هم تجربه اش رو داشتم الحمدلله
  • مــ. مشرقی
  • هرکس عقایدی داره، هرکی دوس داشته باشه باید یتونه بره.
    پاسخ:
    خب یه سری مشکلاتی هم هست جانا
    به عقاید کاری ندارم...
    اگه میتونید ،حتما برید :) 
    اگه می‌تونستم حتما میرفتم :(
    پاسخ:
    رجوع شود به پاسخ جناب مسافر

    ان شاء الله قسمتتون بشه مکرر
    من دوست دارم بازهم برم و خانواده رو هم حتما ببرم به شرط اینکه بتونم اسکان مناسبی اونجا فراهم کنم والا فلا
    پاسخ:
    ان شاء الله روزیتون بشه
    یعنی بنظر شما خوبه که با خانواده بریم؟
    چرا؟؟
    چندتا بحث هست
    اولا من کلا نمیگم نرن و اگر خانمها با کاروان رسمی و مجاز سازمان حج و زیارت برند (یعنی جا و مکان مشخصی برا خورد و خوراک وخواب در طول سفر براشون مهیا باشه) و در پیاده روی همبه صورت کامل شرکت نکنند رفتنشون بلا مانع هست
    چون در غیر اینصورت مخالفت من بخاطر این هست که دیدم در نجف تمامی مسافر خانه ها و هلها پر بودن و زنان هموطنم رو دیدم که پشت دیوار حرم امام علی رو زمین خوابیده بودن و حتی یه شب قبل اذان صبح باران فوق العاده بدی امد و همه این هموطنان که بی سقف مانده بودند خیس اب شدند 
    دلیل اصلی من بار اینکه میگم خانمها نرن وجود سختیا و مشقات این سفر هست که در زمان اربعین و با توجه به عدم امکانات کافی و وافی در کشور عراق یش میاد وخداوند و امام حسین هم بنظرم یقینا حاضر نیستن که یه زن مسلمان و شیعه قاطی یه سری مرد پشت دیوار حرم امتم علی بخوابند و بقیه داستانایی که در سفر هست و سختیا سفر که ادم رو کلافه میکنه و باعث میشه فرد به مسائلی مثه حفظ حجابش یا ... نرسه
    و از این قبیل دلایل مدنظرمه 
    پاسخ:
    سلام مجدد
    ممنون که دلایلتون رو نوشتید...
    درسته....
    حداقل امکاناتی رو برای حفظ حرمت بانوی شیعه لازمه باید درنظر بگیریم
    و اگر این امکانات حداقلی بود ولی شرایط سخت بود،چقدر لازمه رفتن خانوم ها؟
    اصلا لازمه؟
  • د‌ل‌باخته ..
  • سلام و نور
    با همه شیرینی های وصف ناشدنی؛ برای پیاده روی اربعین اگر مرد یا مردان محرمی همراه بانوان باشد، در صورت رعایت مسائل مربوطه موردی ندارد، اما در غیر اینصورت هم از بعد مدیریت سفر رفت و آمد و... دچار مشکل می شوند، هم اینکه میزان برخورد و نگاه محرم و نامحرم و ناراحتی به علت فراوانی زوار و فشار جمعیت بالا می رود.
    اینها دم دست ترین نکاتی بود که به ذهنم رسید.
    پاسخ:
    علیکم السلام
    یعنی از نظر شما احتمال گناه و این مدل فشارها هست پس حضور بانوان با مردمحرم و مراعات جایزه...

    و اما بنظرتون لازم هم هست که با خانواده تو این مراسم شرکت بشه؟
    سفر پیاده ؛ اگ به من باشه میرم ... میدونم سخت و از نظر امنیتی هم شاید سخت تر باشه ..اما برادرام و بابام  که رفتن تازه اونم پیاده نه با اتوبوس و زمینی و این که زمانشم اربعین نبودِ سخت میبینن شرایط رو برای حضور خانوما ...

    پاسخ:
    سخت که هست...
    اما...

    نظرمو میگم آخرش
  • دل. بیقرار
  • سلام
    با شرایط حاضر نمیرم.
    مسئله نه اسکانه و نه سختی مسیر و نه نداشتن امنیت..همه اینا برای من سخت نیست لذت میبرم از این مدل مسافرت...
    مسئله اینه که خیلی شنیدم موقع پیاده روی مرد و زن بهم برخورد کردن.
    واقع مطلب اینکه که خیلی هم حسرت رفتنشو دارم
    منو میشناسی میدونی چه جور ادمی هستم...دلم پر میکشه برای یه بار بو کردن هوای حرم آقام اباالفضل..اما این مستحبه پرهیز از نامحرم واجب.
    وقتی احتمال قریب به یقین میدم برای رفتنم حرامی رو حلال میکنم برای خودم، نمیرم...هر چه قدرم که اشتیاق داشته باشم و همون قدرم به مردم اصرار میکنم که بره...
    هر چند آقای همسر گفتن که نمیخوان بدون من برن و اگر این وضع باشه اول یه بار منو میبرن بعد میرن ولی من راضی نیستم...حتما راهیشون میکنم!
    و البته یه دلیل دیگه هم دارم.
    به اندازه کافی برای همسرم دغدغه هستم، نمیخوام با رفنتم به جایی که هنوز بقایای حزب بعث و وهابی داعشی هست،براشون استرس و اضطراب ایجاد کنم..سفر واجب نیست که مجبور باشم بین رضایت و آرامش همسرم و رضایت و آرامش خدا یکی رو انتخاب کنم.
    الان حرم من آرامش شوهرمه! هرچند دلم با کربلا باشه
    دلم باید کربلا باشه...کشتن نفس کار شیعه ست و ابراز ارادت کار محب.
    به خاطر سفر واجب من به اندازه کافی همسرم پای روی خواسته دلشون گذاشتن.
    فکر کنم به اندازه کافی ته جوابو در اوردم! :))
    پاسخ:
    سلام
    این مستحبه پرهیز از نامحرم واجب +++
    و درباره ارزشی که برای همسرتون و آرامشش قائل میشین واقعا سکوت میکنم و تحسین...

    من نظر خودم رو اخرش میگم اگر خدا بخواد


  • بانوچـ ـه
  • من تا حالا سعادت زیارت نداشتم.

    اما بنظرم در صورتی بهتره خانمها برن که اونجا امکاناتشون بخصوص جای اسکانشون مهیا باشه...
    توی اون شلوغی اینکه جای خواب هم نباشه خب بده.
    سفری که منجر بشه به بدحجاب شدن بخاطر شلوغی بنظرم خوب نیست.
    اگر جوری باشه که حرمت یک زن شیعه حفظ میشه خیلی هم خوبه.
    اگر خانوادگی هم باشه که بهتر.
    پاسخ:
    بدحجاب شدن بخاطر شلوغی ها؟

    سلام
    ممنون بابت نظر و نکات...
    ان شاء الله قسمتتون بشه
  • مــ. مشرقی
  • دیگه مشکلاتو مسولین حل کنن! والا :)))
    پاسخ:
    :)
    حالا که حل نشده چه کنیم؟

  • ارکیده س ی
  • با نظر جناب مسافر کاملا موافقم
    البته من خودم به شخصه حتی اگه تمام شئونات بانوی مسلمان هم حفظ بشه حاضر نیستم تو اون همه شلوغی برم زیارت چون واقعا هیچی از زیارت متوجه نمیشی حتی نمیتونی یه زیارت کامل داشته باشی ترجیح میدم در آرامش و همراه خانواده برم زیارتشون :)
    پاسخ:
    سلام
    بله..شلوغی نمیذاره به راحتی بریم زیارت
    اما باید دید هدف از این سفر چیه...؟
    سلام عرض کردم که
    اگر شرایط مهیا باشه
    یعنی جای خوابشون در نجف و کربلا مشخص باشه مشکلی نیست
    حقیقتا من پیاده روی نرفتم در اربعین ولی در حال و هواش بودم یعنی با ماشین از نجف رفتم کربلا
    نمیدونم در خود پیاده رویش چ مشکلاتی برا خانمها ممکنه باشه که بذهن من الان نرسه
    ولی میگم حفظ شان و حرمت بانو شیعه واجبه
    پاسخ:
    سلام علیکم
    شما میفرمایید حفظ شان و حرمت واجبه و بسیار هم نکته درستیه
    اما من میپرسم اصلا چه لزومی داره خانوما برن؟
    بذارن یه وقت دیگه برن
    منم دقیقا حرفم همینه مثه شماپولی بعضی خانما ناراحت میشن و میگن این نظر بیجاست
    پاسخ:
    خب ولی نظر من این نیست:)
    نظرم رو میگم...

    امسال شرایط بهتری را نسبت به سال قبل تدارک دیده اند. هم برای اخذ ویزا، هم در هنگام خروج و هم در بازگشت. 
    مبلغ ویزا هم 40 دلار تعیین شده است.
    پاسخ:
    سلام
    چه اطلاعات خوبی...
    الحمدلله
    سلام
    تا حالا به تاثیر سفر اربعین فکر کردین؟
    به یه جماعت خودشون که بعد از هزار و اندی سال بخاطر چهلم یه نفر که خیلی وقتع دیگه نیست پامیشن اینهمهه راه رو پیاده میرن و سختی جای خواب و مشکلات سفر رو به جون میخرن بدون شکوه که بخوان ثابت کنن ما عزاداریم...
    تاره خیلی هاشون حتی زیارت هم نمیتونن برن...
    پس چرا میرن؟
    اون آدم مگه کیه که اینها انقدر خالصانع و بدون هیچ چشم داشتی دارن بخاطرش میان...
    اینهمه جمعیت...بخاطر یه خانواده که خیلی سال پیش کشته شده!!
    تازه شرمنده هم هستن.. تازه تو روصه هاشون حسرت هم میخورن که تشنه و گرسنه و مظلوم نیست مثل اون خانواده...
    اینها دیگه کین!
    چه چیز ارزشمندی تو این ماحرا گیرشون میاد مگه؟؟

    دقت کردین به این سوالاتی که تو ذهن عالم می افته؟
    میدونید حسین پرچم انتقام حصرت مهدیه...
    میدونیم که صاحب الزمان خودش رو منتقم امام حسین معرفی میکنه...اونوقت اگه ظلمی که به حسین شده بزرگی اش حس بشه..
    اونوقت بدونیم که همین قدم زدن
    همین سختی کشیدن
    همین تاول های پا
    همین گرما همبن سرما
    میتونه چقدر نشون بده که این واقعه هنوز هم برای ما خیلی مهمه ..
    انقدر مهم که همه ی اینها به چشممون نمیاد..
    اربعین یعنی همدردی با اهل بیت حسین
    یعنی ما دلمون درده از اون ظلم ها که شده و میشه
    یعنی بی تابیم..یعنی عراقی که تصورمون ازش هنوز جنگ و شهدای دفاع مقدسه حالا بخاطر وحدت مسلمان ها با جان و دل تمام سرمایه و جسم و جانش رو میریزه پای زائر حسین...
    یعنی ما فریاد این المنتقم دعای ندبه ایم...
    مگر نه اینکه ندبه یعنی با صدای بلند ناله و زاری کردن
    این جمعیت
    که خدا کنه
    خدا کنه حداقل جزو سیاهه اش باشیم
    صدای انتظار شیعه است
    میتونه این یه لبیک به هل من ناصر مولا باشه
    میدونید چرا؟
    چون خودشون توی احادیث بهمون گفتن
    یکی از ابزارهای یاری امام زمان در آخرالزمان رعبه...
    ترس...
    ترسی که در دل دشمن می اندازیم...
    این پیاده آمدن یعنی
    ما هیچ چیزی هم نداشته باشیم....
    میایم
    و در صحنه ایم
    و آماده ایم
    و اتفاقا با اهل و عیالمون هم میایم..

    شما به من بگید
    حصور یک فرزند شیرخواره
    بیشتر بر حیرت عالم و ترس دشمن اصافه میکنه
    یا یک مرد قوی هیکل؟

    من این رو میگم
    این سفر
    یک ظرفیت فوق العاده است
    یک نعمت و فرصت
    برای فریاد کردن انتظارمون و حسینمون و مولامون
    به گوش عالم...

    اصلا همین سختی کشیدن ها
    خیلی چیزها یادمون میده
    ما تا نتونیم در همین حد بگذریم از خودمون
    چظور میخوایم سربازا و یاورای امام زمان باشیم؟؟


    این هدف هایی که گفتم رو حساب کنیم
    دیگه مهمه بتونیم بریم زیارت یا نه؟

    تو با هر قدمت زائر حسینی...
    اصلا یکی از پنج ویژگی مومن سفر اربعینه
    برای هر قدم هزار هزار ..... مفاتیح رو ببین...

    ما این سفر رو بختطر دیدن ضریح ارباب نمیریم عزیزان...
    اینم بگم...
    همیشه و در همه جا باید که تدبیر کنیم..خانوم اگر میخواد بره بااید که با یه کاروان معتبر بره،باید که با همسر بره یا با یه مرد محرم بره،اگر نیست،باید با کاروانی بره که بدونه زحمت و دردسر دیگران نشده...
    ما ناموس شیعه ایم...
    بدون حفظ حرمت خودمون حق داریم پیش ابالفضل بریم؟؟

    اگر بنا داریم بخاطر زیارت و میلی که به سفر داریم بریم که حال کنیم و برگردیم،اربعین جای ما نیست...
    اگر قراره خوش خوشان بریم و عکس پروفایل جور کنیم و یه حسین حسینی بگیم و هیچ چیز دیگه از این اتفاق بزرگ و صحنه ی تکان دهنده ی شهر کربلا رو حس نکنیم و نخوایم که دقت کنیم......
    نمیتونم حتی بگم نریم...
    که خود درصحنه قرار گرفتن شاید باب هدایت واسع خدا باشه
    آخه میدونید که همه ی اهل بیت کشتی نجاتن...اما کشتی اربابمون حسین اسرع و اوسع...
    هم بزرگتره هم سریعتر تو رو به مقصد میرسونه...

    من میگم شیعه باید توکل کنه به خدا،که حداقل امکاناتی که حفظ حرمتش تامین باشه برای خودش درنظر بگیره...
    همین که با یه کاروان همراه بشه... لوازمی که میگن تهیه کنه،توصیه ها رو گوش کنه،و توکل کنه به خدا بقیش رو
    ارباب
    نمیذاره بد بگذره به مهمانش...
    مهمانی که خودش رو دست ارباب بسپاره
    هرگز ناراضی برنمیگرده....

    این رو اگر پذیرفتیم
    همه چیز برامون شیرین میشه...

    ماشاء الله به لطف سفره ی ارباب و دست محبت عراقی ها،هم غذا هست،هم جای خواب و هم امکانات بهداشتی
    فقط باید همه چیز رو از خودشون بخوایم و خودمون رو دست ارباب بسپاریم
    سختی هایی چنین جزئی برای یک مدت محدود که چنین تاییر زیادی میتونه روی عالم بذاره...آیا نمی ارزه؟؟

    *خیلی حسین زحمت ما را کشیده است...
    خوبه اگر تلاش کنیم تو این ایام
    همگام بشیم با سنت زینب(س)
    که عزادار مولا
    با کاروان تا شام
    میرفت....
    همگام شدن با زینب(س)
    یعنی ما رایت الا جمیلا....

    *
    خیلی گفتم
    حلالمون کنید
    بسم الله الرحمن الرحیم
    اللهم صل علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم
    سلام مروه عزیزم 
    خوش به سعادتتون که رفتین و سفر و راهش و حس کردید
    این چند روز میومدم نظرات و میخوندم و خودم که فکر میکردم فقط عشق و میدیدم توی این سفر یعنی فقط عشقه که میتونه آدم و راهی این سفر کنه
    اصلا نمیتونستم فکر کنم ببینم چرا باید به این سفر رفته شه
    کاش لایق سفر شم یعنی کاش اینقدر عاشق بشم که راهی شم...
    التماس دعا
    دلایل رفتن به این سفر خیلی خوب بود خیلی ممنون
    عاقبتتون به خیر 
    اللهم صل علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم

    پاسخ:
    سلام بر رفیق خوبم...
    رفتی شما؟
    مکرر نصیبت...
    خیلی خوشحال میشم نظرت رو می بینم
    سعادت از آن کسی است که حیات و مماتش حسینی بشه.
    عاقبت شما هم بخیر ریحانه ی بهشتی
    سلام مجدد دوست جاااان
    هعی خواهر نه هنوز لایق نشدم حتی همینجوری برم کربلا چه برسه به پیاده روی اربعین
    یه سری اتفاقات افتاد و یه ثبت نام دانشجویی کردم برای کربلا ولی بازم یه سری اتفاقات افتاد که نشد یعنی تا مرحله رفتن رسید اما انگار گفتن هنوز نباید بیاد کربلا تا یه چند روزی تو بهت بودم): حالا داستانش طولانیه بعدا سر فرصت تعریف میکنم
    اواخر تیر بود فکر میکنم وانقد حسرت خوردم و دلم سوخت که فقط خدا میدونه
    بعد از اون قسمت شد بریم قم برای ولادت حضرت معصومه(س) توی راه مسوول کاروان توی اتوبوس میگفت اومدی قم ،اجازه سفر مشهدت و بگیر رفتی مشهد اجازه سفر کربلات
    جاتون خالی آخر تابستونم رفتیم مشهد بعد پنج سال قسمت شده بود و خیلی این سفر بهم چسبید با مشهدای قبلی که رفته بودم خیلی فرق داشت توی پرانتز(خداییش چندبار هم یاد شما و بچه های فانوس افتادم و یه نماز دورکعتی هم به نیتتون خوندم)
     اونجا از خود آقا خواستیم دیگه ان شاالله که سفر کربلا هم همینطور که مشهد بعداز قم اینقدر سریع جور شد ،جور بشه
    البته به حضرت معصومه گفتم چه برم قم چه برم کربلا میگم شما وساطت کردید:)
    اینم از لطف ومحبتتونه که از دیدن نظرم خوشحال میشید 
    ولی در کل دل به دل راه داره دیگه...(؛
    ریحانه بهشتی هم موصوف و صفت خیلی قشنگیه ولی استفادش برا من باعث خجالته...
    فعلا که نیستیم ولی خب از خدامونه در نهایت بشیم به دعای شما (:
    عاقبتتون به خیر
    اللهم صل علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم
    پاسخ:
    سلام ریحانه جان
    انقدر میگیم بهشتی تا بشی خواهر
    حس اسم حضرت زهرا..س رو بیشتر داره این لقب

    خدا قسمتت کنه بانو کربلا رو...
    تا نفس داری دست به دامان بانوی کریمه بمون که خووب هوامون رو داره...خیلی خیلی دلتنگشونم...ان شاء الله دیدار حاصل بشه مکرر...
    محرم هم رسید....التماس دعای حسینی شدن داریم....
    عاقبتت بخیر خواهر جانم
  • بانوچـ ـه
  • آره بدحجابی بخاطر شلوغی...
    من بارها دیدم طرف تو مراسمای مذهبی شلوغ چادرش میفته و روسریشم میره عقب یه عالمه موی رنگ کرده میریزه بیرون بعد داره مثلا برا مظلومیت امام حسین هم گریه میکنه... بش میگی روسریتو درست کن میگه شلوغه باز میفته از بس ادما به هم میخورن .
    پاسخ:
    خب این دیگه جانم به تسلط اون خانوم به حجابش برمیگرده و اینکه حواسش باشه حجابش اولی است یعنی من تا جایی که دیدم مانعی تو سفر نیست که نتونیم حجابمون رو نگه داریم،در طول مسیر انقدرحام جمعیت نیست،تو حرم ها هست،که خ باتوجه به چیزهایی که گفتم و گفته شد بحث اربعین بحث زیارت ضریح متبرکه نیست بحث جریان و حرکته
    التماس دعای حسینی شدن داریم تو این ایام خواهر خوبم
    قصه ی سیدالشهدا از اون قصه هاییه که حضور زن رو می طلبه.
    روایت شده که زیارت سیدالشهدا بر هر مرد و زنی لازمه... حتی تعبیر روایت این طور که در خاطرم هست، این بود «واجبة»...
    بر این اساس، امر ابتدایی ولیّ بر شرکت زن ها در زیارت سیدالشهداست...
    اما عنوان ثانویه هم باید در نظر گرفته بشه و اون چیزیه که تقریبا تقریبا میشه گفت خییلی سخته اتفاق نیفته به خاطر شلوغی مسیر، ارتباط بدنی زن و مرد پیش میاد و فکر کنم به همین خاطر هم بعضی فقهای عراق، زیارت اربعین (پیاده روی) رو بر زن ها حرام کردند... نزدیک حرم و بین الحرمین که تقریبا میشه قاطعانه گفت این تماس بدنی محقق میشه...
    حالا به خاطر این مسأله ش، باید هر کس رجوع کنه به نظر مرجع تقلیدش... اگه اجازه دادند مراجع، و با مراعات شدید در این مسأله، لازمه حضورشون...
    اون سختی ها هم نوش جانشون... باید بکشند تا آماده ی قیام ۸ ماهه ی جهانی امام زمان بشند... اونجا که ار تو خونه و با مسکن مناسب نمی تونند همراهی کنند ... مفصله، همین خلاصه شه...
    پاسخ:
    سلام
    خیلی ممنون بابت نظر
    البته توی مسیر پیاده روی ازدحام انقدری نیست که بانو نتونه حرمت خودش رو حفظ کنه،اما خب اطراف حرم و زیارت حلقه ی مرد لازمه برای اینکه حرمت بانوی شیعه حفظ بشه..
    اما بنظرم بحث کربلا و پیاده روی اربعین انقدری ارزشمند هست که ما بخاطر عمل به این تکلیف و انجام وظیفه،حضور داشته باشیم..حتی اگر نتونیم بریم زیارت.
    چون زیارت مستحبه و حرمت بانوی شیعه واجب...

    و اینکه درست میفرمایید...سفر اربعین تمرین حرکت جهادی ظهوره..ان شاء الله که سربازی و پیاده نظام شدن مولا مکرر نصیب شیعیان بشه.

  • دل. بیقرار
  • سلام. یه مسئله ای در نظرات اقایون برام جالب بود!
    این که ناخودآگاه این طور برداشت میکنن که پرهیز از اختلاط فقط کار خانوماست!
    من اگر نمیرم چون اختلاط هست نه چون زنم چون اختلاط هست!
    این حرمت برای مردان هم همون اندازه ست!
    آقایون به جای نفرستادن زن ها بهتره که مسیر رو طوری آماده کنن که خانمها هم بتونن شرکت کنن. و البته کمتر از بالا نگاه کنن!
    پاسخ:
    سلام
    درست میگی
    مردها هم دیگه خودشون کلا فراموش کردن باید رعایت کنن
    وگرنه کاروان سال قبل ما،ما خانوم ها که کم هم نبودیم رو زیارت هم برد
    یعنی شب اربعین ما خانوم ها ایستادیم اقایون دورمون طناب کشی و حلقه زدن،ما رو بردن از باب القبله اربال تا بین الحرمین و صحن حضرت ابالفضل،خیلی هم اذیت شدن اما حواسشون به ما هم بود خب،ما هم از اول تا اخر دعاشون کردیم و به غیرت علوی شون احسنت گفتیم که روسفید شدن پیش عباس علیه السلام.
    از طرفی اون رفقایی که همراه همسراشون اومده بودن چه یکی یکی چه چندزوج همراه هم به همین نحو میرفتن حرم...
    یه وقتهایی اینطوری،یه وقت هایی تنها میرفتن که بیشتر بتونن استفاده کنن.
    به هر حال گذشت دوطرفه لازم داریم.
    خیلی ممنون بابت نظر

    چه کنم با تو و این ریخت و پاشی که شده
    چه کنم با تو و با بردن این پیکرها

    آیه ات بخش شده آینه ات پخش شده
    که علی اکبر من گشته علی اکبرها

    پاسخ:
    :((

    صلی الله علی الباکین علی الحسین....
    ما قراره امسال بریم
    اگر بطلبه
    خانوادگی
    مردوزن,دختروپسر...
    دعاکنید بطلبه
    پاسخ:
    ان شاءالله نصیبتون زیارت با معرفت و محبت ارباب با دست و دلی پر برگردید و سلامت.
    همه رو هم دعا کنید..مجازی ها رو هم..ما رو هم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">