و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

بسم رب الزهراء

سلام...

شاعر میگه:
من اگر برخیزم،تو اگر برخیزی،همه برمی خیزند
من اگر بنشینم تو اگر بنشینی،چه کسی برخیزد؟

**
اینجا سعی میکنم چیزی بنویسم که برای دیگران مفیده، از روزنوشت ها تا خاطرات و دغدغه ها... گاهی هم برای گفتگو و یا به نتیجه رسیدن، مطلبی رو منتشر میکنم.
اگر براتون مفیده بمونید و بخونید.
باعث افتخاره بنده است که محبان حضرت مهدی(عج) اینجا تردد می کنند.
*
همه ی نظرات برام ارزشمندند و دوست دارم با دقت بخونم و جواب بدم،اگر گاهی نشد یا با تاخیر بود، ببخشید.

بایگانی

جنگ است و صدای طلب ناصر هست

جمعه, ۲۵ تیر ۱۳۹۵، ۰۳:۵۲ ب.ظ

دو روز گذشته
اما این غم آنقدر سنگین بوده که تاب و توانم هنوز کمر شکسته باشد...
این روزها
تا اسم بقیع می آید
پهلویم تیر می کشد...
آخر می دانید
پسر ارشد مادر
بد دردی را چشید...
بد چیزهایی را دید...

من
تاب شنیدنش را هم ندارم
چه رسد به اینکه آن لحظه ی سخت
پسری باشم کوچک
که یک ملعون
بیاید و آنطوری بزند که مادرم...
زهرای طهور...
بر زمین بخورد
در مقابل نامحرم...
آه...مادر، چه سخت امانتی بر دوش ما گذاشت...
وقتی کسی با آن عظمت
اینگونه فدای ولی زمانش می شود آیا جایی برای سستی آدم های حقیری مثل من،می ماند؟
وای بر ما
وای بر ما اگر مسلم را درنیابیم...
وای بر ما اگر حسین در کرب و بلا بماند و....

**

امروز چقدر پر تلاطم شده ای
کنعان شده ای،میان خود گم شده ای
یوسف که عزیز فاطمه باشد و بس
در غیبت و تو «کثیر مردم» شده ای؟!

غائب شده ای از خود و غافل ز حبیب
مصری که درون آن اسیری، بشکن
جریان ولایت است، معنای غدیر
با ذکر علی نعم الامیری بشکن

بیمار و خریدار سفر کرده نه ای
غفلت زده از حقیقت خم شده ای
جنگ است و صدای طلب ناصر هست
اما تو اسیر ری و گندم شده ای؟!

حیف است گرفتار گذرگاه شدن
بهر گذر از هر آنچه هستی،بشکن
وقتی که ولیّ هنوز در کرب و بلاست
باید که به میل خود بمیری،بشکن...




  • .. مَروه ..

نظرات  (۱۲)

  • ســـــر باز
  • و نراه غریب را اصلا درک نمی کنم

    به نظرم نزدیک نیست
    پاسخ:


    سلام

    خدا کند که به درکش برسیم...
    وگرنه کسی که دعای عهد رو میخونه،کسی که به دنبال عهد بستن با مولاشه،جزو این ضمیره،ما نزدیک می بینیمش...
    امثال منی هستند که میشن جزو دسته ی غیر
    اونایی که جدا نام برده میشن..انهم..

    اونا دور می بینن
    ولی ما نزدیک میبینیم...
    انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا...

    من که بلد نیستم ولی این نگاهه،این نزدیک بودنه فقط برای زمان نیست
    اون کسی که صبح به صبح تجدید عهد میکنه با حضرت صاحب الامر،این قرب رو فهمیده،دیده،چشیده
    فقط منتظره هی جمعیت اونایی که میبینن بیشتر بشه
    دلتنگه،بیچاره شده،شب و روز نداره،آخه حیفه این در و گوهری که پیدا کرده همینطور تنها و طرد شده بمونه و مردم هم نابود بشن که کلی مشکل هست و ناامنی و گرانی و درد و...
    حیفه...صاحب داریم ما...

    **
    یکی از یاران علی علیه السلام از ایشان نقل میکنند ک درباره حضرت مهدی فرمود:
    صاحب هذا الامر الشرید الطرید الفرید الوحید
    صاحب این امر آواره،طرد شده،و تک و تنهاست...

    امام باقر میفرمایند صاحب این امر همان کسی که طرد شده و آواره است و خون جدش بازخواست نشده...
    که ادامه هم داره حدیث

    زیاده گویی نکنم
    خوشا آنان که ندبه را فهمیدند
    این قاصم شوکه المعتدین
    این معز الاولیاء و مذل الاعداء

    ای کاش که منتظر بشیم به معنای واقعی
  • ســـــر باز
  • ممنون بابت جوابتان و وقتی که گذاشتید
    پاسخ:
    حس میکنم خیلی بی نظم گفتم...

    +
    وظیفه بود...
    با با دعای عهد دقیقا کدوم عهدو تجدید می کنیم؟
    منظورم اینه که آیا عهد در رابطه با موضوع  خاصی هست یا منظور همین خوب بودن و احکامی که توی اسلام هست هست؟
    شما میدونید؟
    پاسخ:
    سلام
    خب من باید تقریبا سطح شما رو بدونم مومن برا جواب دادن...
    عهد
    شاید بشه گفت عهد یه مفهوم خیلی گسترده ایه...

    منم متخصصش نیستم بزرگوار
    اما اگر بتونم درحد توان توضیحی خدمتتون بدم حرفی نیست.
    سلام مروه جانم
    خوبی خواهر
    بنظرم عهد یک مفهوم گسترده ای داره
    اصلا کلامی هست از زبان مبارک امام زمان که ایشون می فرمایند اگرشیعیان ما بر عهدی که داشتند می ماندند ظهور تحقق یافته بود
    من از بزرگی پرسیدم ما چه عهدی نسبت به امام زمان داریم
    ایشون فرمودند اینکه به حضورشون توجه کنیم.
    ولی خب من با جوابش قانع نشدم
    پاسخ:
    سلام خواهرخوبم

    هینطوره..این کلام آقا تو نامشون به شیخ مفید بوده که اگر شیعیان ما قلبا متحد می شدند و بر عهدی که با ما دارند وقت میکردند سعادت دیدار ما برایشان به تاخیر نمی افتاد...

    دوست دارم بیشتر در این باره حرف بزنیم..
    زنبیلم باشه اینجا
    تا بیام ان شاء الله
    ***

    آقا من زنبیلم رو برمیدارم...:)
    فرصتش نیست
    به جواب میسید ان شاء الله

    با اجازه خانم مروه،

    به ناشناس عزیز،

    ما با خواندن دعای عهد، بعد از ذکر برخی از صفات خداوند وارد سلام و تحیت خدمت امان زمان می شویم و بعد از فرازهایی دیگر، در پیشگاه خدایی که وصفش را در ابتدای دعا گفته ایم، برای تبعیت از امام عهد می بندیم و بیعت مان را با امام زمان برای تمام روزهای عمرمان تجدید می کنیم و در نهایت، دیدن جمالش و ظهورش را می طلبیم و ...

    اللَّهُمَّ إِنِّی أُجَدِّدُ لَهُ فِی صَبِیحَةِ یَوْمِی هَذَا وَ مَا عِشْتُ مِنْ أَیَّامِی عَهْدا وَ عَقْدا وَ بَیْعَةً لَهُ فِی عُنُقِی لا أَحُولُ عَنْهَا وَ لا أَزُولُ أَبَدا ...
    پاسخ:
    خیلی هم تشکر
    سلام
    من چطور سطحمو به شما نشون بدم؟ :)
    مدت زیادیه که این سوال تو ذهنم هست .بله اگه ممکنه در حد توانتون به این سوال جواب بدید .
    از خانم قطره و آقای نایب ممنونم . 


    پاسخ:
    سلام
    ببخشید که منتظرتون گذاشتم.
    امام علی میگه وقتی چیزی رو نمیدونید بگید نمیدونم:)

    ولی سوالتون برام جالب شد که خودم هم مطالعه ای داشته باشم
    ممنون بابت سوال


  • ... یک بسیجی ...
  • پیامبر اکرم صلى ا‏لله‏ علیه ‏و ‏آله :

    بى اُنذِرتُم وَ بِعَلىِّ بنِ أبى طالِبِ اهْتَدَیتُم... وَ بِالْحَسَنِ اُعْطیتُمُ الإْحسانُ وَ بِالْحُسَینِ تَسعَدونَ وَ بِهِ تَشقونَ ألا وَ إنَّ الْحُسَینَ بابٌ مِن أبوابِ الْجَنَّةِ مَن عاداهُ حَرَّمَ اللّه‏ُ عَلَیهِ ریحَ الْجَنَّةِ؛

    به وسیله من هشدار داده شدید و به وسیله على علیه ‏السلام هدایت مى ‏یابید و به وسیله حسن احسان مى‏ شوید و به وسیله حسین خوشبخت مى ‏گردید و بدون او بدبخت. بدانید که حسین درى از درهاى بهشت است، هر کس با او دشمنى کند، خداوند بوى بهشت را بر او حرام مى‏کند.

    البرهان فی تفسیر القرآن ، ج3 ، ص232


    لحظه هایتان زهرا(سلام اللع علیها )پسند


    پاسخ:
    و بدون حسین،بدبخت....

    آه...

    "... و تو ، ای آن که در سال شصت و یکم هجری هنوز در ذخایر تقدیر نهفته بوده ای و اکنون ، در این دوران جاهلیت ثانی و عصر توبه بشریت ، پای به سیاره زمین نهاده ای ، نومید مشو ، که تو را نیز عاشورایی است و کربلایی که تشنه خون توست و انتظار می کشد تا تو زنجیر خاک از پای اراده ات بگشایی و از خود و دلبستگی هایش هجرت کنی و به کهف حَصینِ لازمان و لامکان ولایت ملحق شوی و فراتر از زمان و مکان ، خود را به قافله سال شصت و یکم هجری برسانی و در رکاب امام عشق به شهادت رسی... یاران! شتاب کنید ، قافله در راه است . می گویند که گناهکاران را نمی پذیرند ؟ آری ، گناهکاران را در این قافله راهی نیست ... اما پشیمانان را می پذیرند ."
    از کتاب فتح خون شهید آوینی
    پاسخ:
    در ذخایر تقدیر نهفته بودی...

    تا تو زنجیر خاک از پای اراده ات بگشایی....

    خیلی ناب...

    کهف حصین لامکان و لازمان ولایت..

    ان شاء الله که برسیم به جمع عشاق

    کلمه به کلمه اش کلی حرف پشتشه...
    خدا اجرت بده سید شهید...
    ممنون از شما که دنبال مطالعه ش رفتید.
    اگه کتابی هست به منم معرفی کنید . من نمیدونستم کجا باید دنبال جواب بگردم.
    پاسخ:
    من فکر میکنم اول برم سراغ آیات قرآن ببینم کجا کلمه ی عهد اومده،خود آیه رو بخونم،تفسیر رو بخونم..

    این عهد شاید همون عهدی باشه که تو این شعر ازش یاد شده آسمان بار امانت نتوانست کشید،قرعه ی کار به نام من دیوانه زدند...

    رسیدن به جواب چنین سوالاتی صبر میخواد،خدا آرام آرام ظرفیت ما رو بالا میبره و اگر تشنه ی شنیدن باشیم ما هم دل میدیم به این سختی هایی که ظرفیتمون رو زیاد میکنه..

    خوبه این طلب شما...ان شاء الله که می یابید...با توکل بر خدا
    آه ...
    سلام
    از مطالعاتتون به نتیجه ای رسیدید؟
    پاسخ:
    و علیکم السلام
    نه
    به چیز قابل ذکری نرسیدم...
    من خودم این سوالو از یه روحانی پرسیدم گفتن:


    می توان گفت انسان در این دعا،هر روز با امام زمان (علیه السلام) در این که او امام بر حق است و برای ظهور او تمام تلاش خود را بکار می گیرد، تجدید عهد می کند

    پاسخ:
    سلام
    قربان امام زمان بشیم الهی...
    خیلی متشکرم که به ما هم نشر دادید بزرگوار

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">