و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

بسم رب الزهراء

سلام...

شاعر میگه:
من اگر برخیزم،تو اگر برخیزی،همه برمی خیزند
من اگر بنشینم تو اگر بنشینی،چه کسی برخیزد؟

**
اینجا سعی میکنم چیزی بنویسم که برای دیگران مفیده، از روزنوشت ها تا خاطرات و دغدغه ها... گاهی هم برای گفتگو و یا به نتیجه رسیدن، مطلبی رو منتشر میکنم.
اگر براتون مفیده بمونید و بخونید.
باعث افتخاره بنده است که محبان حضرت مهدی(عج) اینجا تردد می کنند.
*
همه ی نظرات برام ارزشمندند و دوست دارم با دقت بخونم و جواب بدم،اگر گاهی نشد یا با تاخیر بود، ببخشید.

بایگانی

کرب و بلا،شهر عشق

چهارشنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۲۸ ب.ظ

من امروز وارد فاز بعدی زندگیم شدم
زندگی بعد دومین کربلا....

هر سفری یه پیامدهایی داره و یه نتایجی
هر چه سفر سخت تر،نتایج ان شاء الله قوی تر....

این دفعه دوست دارم سکوت کنم بیشتر...
و چیزی نگم از کربلای نیمه شعبان
از زیارت جامعه خواندن روبروی ضریح امامین عسکریین تو غریب ترین شهری که چشمام دیده،سامرا...
جایی که قدیما سر من رای بود و حالا،همّ من رای...

ایندفعه ترجیح میدم حداقل برای مدتی سکوت کنم...
شاید هم شرایط این رو میطلبه که هیچ چیزی نه بگم و نه بنویسم...
شاید هم کسی نیست که به جز ظواهر،بجز آب و هوای واقعا داغ عراق بشه چیزی براش گفت...

یا مثلا کسی باشه بجز از کاروان خودمون که بتونم بهش بگم چقدر سخت بوده این سفر و این حرف نترسونتش از پیاده روی نجف تا کربلا...

نمیشه بگم که ما رایت الا جمیلا یعنی چی...
نمیتونم توصیف کنم که هر چقدر کرب و بلا بیشتر میشد و گرما شدیدتر و شرایط سخت تر و محدودتر حال ما بهتر بود گرچه خودمون هم نفهمیم...

کربلا کرب و بلاست،اگه بلا نمی کشیدیم که اصلا کربلایی نبودیم...
اصلا جواز ورود به این سفر بلاست...

بلایی که زینب دید و ما فقط ذره ای رو چشیدیم...
ذائقه مون رو آشنا کردیم با رقیه،با زینب،با علی اصغر،با سجاد،با ابالفضل...

تاول،رد شدن از بازار،بیماری،ضعف،عقب افتادن از کاروان،پرچم های مرفوع...

نمیشه نوشت،نمیشه حرف زد،حیفه گوش ها و چشم های شما که از زبان من نوعی بشنوند و بخوانند...گفتنی نمیشه باشه این سفر...با جان و دله فقط که میشه دید کربلا

خدا کنه که پشت هم قسمتتون بشه پیاده برید...
پیاده...
با همه ی ابتلاهاش...

حیفه مثل حسین و اهل بیتش،خسته و بی رمق و ژولیده و عزادار و غم بار نباشی...
حیفه غیر این کربلا رفتن و کربلا رو دیدن...
الهی که به حق اضطرار زینب کبری در کنار سه ساله ی ارباب،حیف نشید...

  • .. مَروه ..

پیاده_روی_نیمه_شعبان

نظرات  (۱۵)

دست من و تو نیست اگر نوکرش شدیم

خیلی حسین زحمت ما را کشیده است.

پاسخ:
+++++

دقیقا درسته...
بسیار عالی
متشکرم
پاسخ:
نوش جان هاتون
سلام
رسیدن به خیر
زیارت قبول خوش بحالت :)
پاسخ:
سلااام بانو
خدا به شمام خیر بده

خوش به حال انکه کربلایی بمونه و کربلایی بمیره...
مستشهدین بین یدیه...
  • دچــ ــــار
  • خوشا به سعادتتون

    سکوت
    با یاد معشوق
    موهبتیه
    پاسخ:
    بله واقعا...موهبت...
    سلام
    رسیدن به خیر

    زیارت قبول

    خوش به حال نفس هایی که در هوای حرم ارباب کشیده اید
    پاسخ:
    علیکم السلام
    قسمت و روزی هر ساله ی شما ان شاء الله

  • ....مسعود ....
  • اللهم ارزقنا کربلاء
    پاسخ:
    ان شاء الله
    سلام...
    فاز بعدی زندگی عالی متعالی...
    خوشا ب سعادتت بانو...
    ب قول دوستان اللهم الرزقنا کربلا...
    امان از حرفهای مگوی...
    چ زیبا...
    :'(
    پاسخ:
    سلام
    به قول یه بنده خدا زندگی دوبخشه
    قبل کربلا و بعد کربلا
    اون موقع که کربلا ندیده بودم میگفتم چی میگه این بابا
    دیگه زیادی شلوغش کرده
    اما خیرش بده خدا،انقدر گفت که هوایی شدم...

    پی در پی نصیبت ان شاء الله
    حال خوبت مستدام
    روزی ما ان شاالله
    پاسخ:
    ان شاء الله برای هر دوتاش:)
    سلام عزیز دلم
    محبت سیدالشهدا و عطش کربلا،نعمت بزرگیه که خدا به هرکسی عطا نمیکنه
    الهی که هر روز عطش و معرفتت بیشتر بشه
    رزقت در خونه امام حسین،بیش از پیش باشه
     از خدا بخواه انقدر بهت سعه وجودی بده تا به حقیقت کربلا برسی
    چون حقیقت کربلا؛کرب و بلاس
    و دل دریایی میخواد
    شبیه معشوق شدن،کار سختیه
    خیلی سخت
    پاسخ:
    سلام بهارجان

    هرگاه خداوند خیر بنده ای را بخواهد محبت حسین در دل او می افکند
    تو مترو خوندم اینو،یادم نیست حدیث از کدوم بزرگواره

    خداکنه..خداکنه کربلا رو بفهمم،کربلا زینب داره،حسین داره،حبیب داره،اصغر داره،اکبر داره...
    اما ما رایت الا جمیلاست...
    شبیه معشوق شدن خیلی سخته،اما خدا کنه که ظرفم وسعت پیدا کنه انقدر،که حسین من رو از خودش بدونه...
    من زیر قبه مقام محمود خواستم..زیاده اما حتما شدنیه که تو زیارت عاشورا هست
    خدا خیرت بده که میای و حرف میزنی برام
    "کربلا کرب و بلاست, اگه بلا نمی‌کشیدیم کربلایی نبودیم"
    عالی بود مروه, عالی. خدا روزی همه‌مون کنه انشالله.
    پاسخ:
    ان شاء الله
    بحق سه ساله ی ارباب
    البته یادت باشه
    کربلا از زمان و مکان بیرون است
    و دیندار آن است که در کشاکش بلا دیندار بماند
    ما تو هر لحظه ی زندگیمون سر دوراهی حسینی یزیدی هستیم
    کربلا یک راهی بود که حسین نشون داد،یه خط فکر
    نه یک عنوان یا شهر
  • دانشجوی کلاس اول دبستان
  • سلام

    به قول اساتید وقتی یه فعلی در آدم نهادینه بشود و این نهادینه شدم موجب تغییر در رفتار بشود می گویند "یادگیری" به وقوع پیوسته است.

    "باشد تا رستگار شویم"
    پاسخ:
    سلام
    خدا خیرتون بده
    چه روزی خوبی نصیب ما کردین
    ان شاء الله که یادگیری مون به وقوع بپیونده...

    بسم الله الرحمن الرحیم
    اللهم صل علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم
    سلام مروه جان
    زیارتتون قبول خانم خانما
    دعا کنید ما هم لایق زیارت شیم(هعی)
    ان شاالله مجددا زیارت نصیبتون
    اللهم صل علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم
    پاسخ:
    سلاام ریحانه جانم
    قسمت شما ان شاء الله به زودی
    کربلایی بشیم صلوات
    عجب روزی ای...
    رزقنا الله...
    +
    واقعا هر بار کربلا رفتن، یعنی هربار رشد کردن... هرچند آثارش به تدریج ظاهر میشه...
    پاسخ:
    روزیتون ان شاء الله

    زمان و مکان ظرفه،هر چه نیکوتر شرایط رشد بهتر
    حتما میدونستن چیزی که ما رو سفارش کردن به زیارت ارباب در این ایام

    خداکنه که چیزی عاید من حقیر هم شده باشه از این سفر..
  • صحبتِ جانانه
  • سلام
    خیلی التماس دعا
    پاسخ:
    سلام خواهر
    کم پیدایی ها
    حاجت روا ان شاء الله
    سلام .زیارت قبول .خوش به سعادتتون که فاز جدید  زندگیتون تجربه این چنینی کرببلا بود ..
    رشته ای برگردنم افکنده دوست .
    میکشد هرجا که خاطر خواه اوست .
    گاهی وقتها سکوت کردن همه حرفهای ناگفتنیه از همه اتفاق هایی که لمسش کردین و با رگ وپوست واستخوان چشیدین .
    گوارای وجودتان سفر کربلای نیمه شعبان .
    التماس دعا 
    پاسخ:
    سلام
    از صمیم قلبم آرزو میکنم قسمت شما بشه مکرر ان شاء الله:))

    به به به معرفتی که پشت این شعره...
    چشیدن کربلای حسین و ورود بر حرم حسین روزیتون رفیق

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">