و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

بسم رب الزهراء

سلام...

شاعر میگه:
من اگر برخیزم،تو اگر برخیزی،همه برمی خیزند
من اگر بنشینم تو اگر بنشینی،چه کسی برخیزد؟

**
اینجا سعی میکنم چیزی بنویسم که برای دیگران مفیده، از روزنوشت ها تا خاطرات و دغدغه ها... گاهی هم برای گفتگو و یا به نتیجه رسیدن، مطلبی رو منتشر میکنم.
اگر براتون مفیده بمونید و بخونید.
باعث افتخاره بنده است که محبان حضرت مهدی(عج) اینجا تردد می کنند.
*
همه ی نظرات برام ارزشمندند و دوست دارم با دقت بخونم و جواب بدم،اگر گاهی نشد یا با تاخیر بود، ببخشید.

بایگانی

یک پیش نویس قدیمی

شنبه, ۸ آبان ۱۳۹۵، ۰۵:۱۴ ق.ظ

با اجازتون کوتاه و مختصر حرفهای مانده ی هفته ای که گذشت:

(گرچه جدیدا کلا این مدلی شده که پستهام حرفهای چند روز پیشمه و البته ناراضی نیستم از این وضع)

1

درس خوندن اون طوری که انتظار میره واقعا در من نیست...

اما فکر کنید همین من،طوری شده که معدل بالاهای ترم پیش سر کلاس کلهم تو باقالیا بعد استاد چشم امیدش میره سمت من که شما بگو چی فهمیدی از این جمله.

یا مثلا سر کلاس مکالمه یا همون گفت و شنود منطقی اینه که سر تا پا گوش باشیم و تنها گوش...نه اینکه سوالات بیخود بپرسیم که به راحتی تو فرهنگ لغت یا همین گوگل در دسترس پیدا میشه و گوش بدیم حرف استاد رو میون قهقهمه هامون وقتی داره میگه از من سوالات سخت تر بپرسید...

کلاسه اینجا،باید خودتون دنبال اینها باشید نه اینکه من بگم بهتون.

من که تو دانشگاه درس میخونم تمام راه رو با خودم دعوا کنم که به تو هم میگن دانشجو بعد تو پانزده دقیقه ی قبل از کلاس ببینم هیچکس درس نخونده و وقتی به یکی بگم که پس بیا کمی حرف بزنیم(به عربی) بگه بی خیال نمی پرسه که! من!!!!!! 

پ.ن: میشه به حال زارمون گریه کنیم؟

میشه بفهمیم عمق فاجعه رو؟


2

اصلا مورد اول به حدی ناراحت کننده و دردآور هست که در کنار دومی نشه تحملش کرد....

و نمیشه بگذریم به راحتی

بذارید مورد دوم رو عوض کنم...


2

اون بچه مذهبی هایی که عکس خودشون رو تو اینستا و غیره میذارن،

 ماذا فازا!؟


3

بازگشت به مورد اول

آیا حق الناس نیست؟

اگه یک نفر تو این کلاس بخواد درس یاد بگیره و شما بخاطر کند بودنت...

راستی

این قصه شبیه ولایت پذیری ما نیست؟

که داریم کم کاری می کنیم و با کم کاریمون وقت ولی الله رو خرج جهالت های ساده ی خودمون میکنیم...

ولی الله مجبور میشه بخاطر مطالعه نکردن های ما همه چیز رو برامون توضیح بده...

میشه لطفا آدم بشیم؟؟


پ.ن: 

بازم حرفا موند...

آخه این دوتا مورد

نمیذاره که به بقیه پرداخته بشه..



۱۱ اردیبهشت ۹۵

پ.ن اکنون: خیلی درد داره روزی اینهمه راه بری تا دانشگاه و هزینه کنی حالا جدای از بیت المال اصلا پول خودت وقت خودت جسم خودت که هر دفعه خسته و کوفته میرسی خونه..واونوقت سر کلاس حتی نخوای بشنوی درس استاد رو..دانش جو بودن پیشکش...
این بحث خیلی ناراحتم میکنه.این عمر کشی...این فرهنگ کشی...ابن موج بی حوصلگی...خب دست کم برای انتخاب رشته مون ارزش قایل باشیم..کجان اونهایی که سال پیش یک صدا میگفتند ما با علاقه اومدیم؟ کجان آدمهای پرانگیزه ی فعال سابق؟
جدیدا،خیلب خداروشاکرم که مثلا تو یه دانشگاه دولتی بیشتر خوب در حال تحصیلم،اگر غیر انتفاعی،اگر آزاد اگر جاهای دیگه ای بودچطور به سر میکردم؟
تازه ورودی ما خووبه مثلا..
هعی..چی بگم...اصلا شاید نباید منتشر میشد..
  • .. مَروه ..

نظرات  (۵)

طبیعی است ...




سلام علیکم
عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب

پاسخ:
خیلی متاسفانه که طبیعی مون شده این وضع..

و علیکم السلام
عاقبت شما هم بخیر
سلام
رشته تون چیه؟
راست میگید وضعیت دانشجو و دانشگاه بده ولی بدتر از همه وضعیت نظام آموزشی هست. نمی دونم واقعا پشت این همه واحدها و دروس و کتاب هایی که هست برنامه و هدفی هم هست؟
پاسخ:
علیکم السلام
زبان و ادبیات عرب

اتلاف عمر...وقت...بیت المال...انگیزه...استعداد...
البته هم تقصیر دانشجو هست و هم برخی اساتید و هم نظام آموزشی
بنده فعلا فقط به بخشی اشاره کردم که دست خودمونه،خود دانشجو
سلام 

دوران دانشجویی این مسائل همیشه هست .‌ همیشه من و دوستم این مشکل رو داشتیم ی عهده که اسمشون دانشجو هست کلاس رو میگیرن دستشون فقط خنده و مسخره بازی ..‌ چی بگم 

الان دانشگاه پیش کش .. این بچه محصل ها هم کلی با ما فرق دارن اصلا حوصله درس خوندن ندارن 

ان شاالله در هر مقطع هستین موفق و موید باشین 

یاعلی
پاسخ:
سلام
فقط می تونم بگم خیلی متاسفم...

خیلی متاسف...

نسل جوانیم مثلا
نمی دونم چرا انقدر بی حال و حوصله ایم
البته یک علتش غذاهامونه
و ...
  • چشم به راه
  • سلام

    بدی ماجرا اینه که اساتید هم دیگه نمی خوان از دانشجوها

    به همین سادگی


    همین میشه که دانشگاه ها یک عده مدرک دارِ بی سواد میدن بیرون
    طرف فقط مدرک گرفته و عملا هیچی بلد نیست
    مهارت نداره
    بعد هم می ناله از بیکاری و گناهش می افته گردن حکومت

    «ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا بانفسهم»


    یـ علی ـا
    پاسخ:
    سلام
    شکر خدا اغلب اساتید ما مطالبه دارن
    دانشجو ولی باید دنبالش باشه
    نه که استاد بدوه دنبال ما

    آیه خیلی به جا بود
    مولا علی یارت
    خیلی جالبه 
    اتفاقا مطلب دیروز منم در همین رابطه بود... واقعا دولتی و آزاد و غیر انتفاعی و بین الملل الان همه یک شکل شدن...
    اون ماجرای بحث پزشک و دانشجویی که ته مطلبم نوشتم مربوط بود به سراسری ها... 
    اوضاع واقعا خرابه...
    پاسخ:
    سلام
    چقدر خووب که اومدین بیان
    نبال کردن غیر بیانی ها خیلی سخته

    واقعا....

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">