و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

بسم رب الزهراء

سلام...

شاعر میگه:
من اگر برخیزم،تو اگر برخیزی،همه برمی خیزند
من اگر بنشینم تو اگر بنشینی،چه کسی برخیزد؟

**
اینجا سعی میکنم چیزی بنویسم که برای دیگران مفیده، از روزنوشت ها تا خاطرات و دغدغه ها... گاهی هم برای گفتگو و یا به نتیجه رسیدن، مطلبی رو منتشر میکنم.
اگر براتون مفیده بمونید و بخونید.
باعث افتخاره بنده است که محبان حضرت مهدی(عج) اینجا تردد می کنند.
*
همه ی نظرات برام ارزشمندند و دوست دارم با دقت بخونم و جواب بدم،اگر گاهی نشد یا با تاخیر بود، ببخشید.

بایگانی

اشتباه کردم خداجان

سه شنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۵، ۰۱:۳۸ ب.ظ

اشتباه کردم

اشتباه کردم به بهانه ی کلاسی که پنجشنبه ها برگزار شد و دیگر نشد که کلاس قرآنم را بروم،حفظ قرآن را رها کردم...

فکر نمی کنم در زندگی بزرگتر از این اشتباهی بشود انجام داد!

قرآن آرامشم بود...

قرآن خودش وقتم را تنظیم می کرد..

خودش درستم می کرد..

اشتباه کردم گذشتم از اینکه روز و شب آیات قرآن در سرم بپیچد و هر کجا که می روم آنها را بشنوم،ببویم و ناخودآگاه تامل کنم...

قبلا شیطان لعنتی گفته بود به جای وقتی که میخواهی بگذاری برای حفظ هر روز یک زمانی بگذار برای خواندن و تدبر.

اما حقیقت آن است که حفظ تدبر با خودش می آورد...

وقتی تو در راه،در کلاس،در خانه در همه جا داری قرآن می خوانی و خداوند هر زمان که بخواهد آیاتی را که بخواهد،در ذهنت جاری میکند...

اصلا انگار آن روزها حال خانه مان هم بهتر بود...

حال گل هایمان هم..

حال ماهی قرمزمان هم...

حتی یادم نمی رود مزه ی آن کوکوی ساده را که همگی به اتفاق مانده بودیم چطور اینقدر طعم خوش حس نشده ای دارد..

کوکوی ساده ای که هنگام پختش،هوس کرده بودم حفظیاتم را یک دور کامل مرور کنم...

نه..هیچ چیز با قرآن قابل معاوضه نیست...

هیچ چیزی آرامش قرآن را ندارد...

هیچ رفیقی،هیچ راهنمایی،هیچ کتابی،هیچ مونسی،هیچ برکتی،هیچ ناظمی مثل قرآن نیست...

این را با تمام وجود یک دور افتاده از قرآن می گویم...

گشتیم و ندیدیم.

  • .. مَروه ..

نظرات  (۹)

یه ماهه میخوام شروع کنم به قرآن خوندن ... ان شاالله از امروز ... شما هم شروع کنید 
پاسخ:
ان شاء الله.
فعلا دوره رو شروع کردیم.
خداکمک کنه.
ربنا لاتزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا و هب لنا من لدنک رحمه،انک انت الوهاب
خوش به حالتون که با قرآن مأنوسید.


به قول پدرامون:
جلوی اشتباه را از هر جا که بگیریم منفعت است.
پاسخ:
قرآن رو باید برید سمتش
بخاطر خودش

اونوقت می بینید که که خوب رفیقیه..خووب
سلام عزیزم
ایشالله موقعیتش جور شه دوباره شروع کنی
من که فرصتشو ندارم اما خواهرام دارن حفظ میکنن
حدود پنج شیش جزء شده
اگه خودم نمیدیم باورم نمیشد که اینهمه رو زندگی و روحیاتشون تاثیر گذاشته
پاسخ:
سلام خواهرگلم
موقعیت رو ما باید بسازیم
بدون کلاس ادامه میدم فعلا،تا کلاس هم جور بشه اگه خدا بخواد
بلههه
شما بگو
تاثیرش فوق العاده ست..
سلامیه آیه ای هست که میگه اگه کاری رو شروع کنیم و رهاش کنیم توی زندگی مون سختی و مشقت میفته..کارمون گیر مکنه..
اخر ایه زنکا داره...یادم نیست اصل ایه...هرچی فکر کردم نودم بهذهنم..توی نت هم نجستم(نرفتم دنبالش) استاد اون ایه رو حفظ شده بودید؟! :)
کار خوب رو نباید رها کرد میشه کم کرد اما نباید رها کرد...
منم خیلی دوست دارم حفظ رو شروع کنم. یه مدت تجوید کار میکردم الان دقیقا مشکل برام پیش اومده...
استامد میگفت استعدادشو دارم...باید برم دنبالش..
پاسخ:
سلام خواهرخوبم
نه من تازه کار بودم...
استاد بهم نگو،هیچوقت...من خییییلی هنوز شاگردم!
ترک اولی الامره...
یعنی درد یه حافظ کل که یه هفته از قرآن دور مونده،خیلی بیشتر از کسی مثل منه که هیچوقت قرآن رو درک نکرده.
یا مثلا ترک نماز شب برای پیامبر گناه میشه اما برای من و شما....
بله دقیقا..شده به مویی باید بند باشه
شروع کن
اگه تجویدت مشکل داره یا فکر میکنی قوی نیست،سعی کن با گوش دادن زیاد دقیقا مثل استاد بخونی.
  • خانم الفــــ
  • چه تجریه ی لذت بخشی...حفظ قران برای اینکه موندگار باشه،آدم رو مجبور میکنه که"ظرف" نگه داریش رو پاک نگه داره...مجبوری زوائد ذهنت رو دور بریزی تا آیات شریفه درست بیاید بنشیند  سرجای خودش...نعمتی ست...ان شاءالله قدر این نعمت رو بدونید :)
    پاسخ:
    دقیقا همینطوره...
    برای اینکه بتونی جلو بری باید آدم بشی...
    شما هم شروع کنید اگه نکردید...
    بخاطر برکتش
    نه بخاطر تموم شدن
    خواهرجونی الهی به حق حضرت مادر دوباره توفیق حفظ قرآن داشته باشی.
    پاسخ:
    ان شاء الله شما هم:)
    ممنونم بابت دعای خیرت.
    إن شاء الّه روزی هممون بشه.
    البته حتما حفظ باید با تفسیر همراه باشه تا هم بیشتر به یادمون بمونه هم کاربردش تو رفتار و زندگیمون بیشتر باشه
    التماس دعا
    پاسخ:
    البته که باید با تفسیر باشه
    اصلا اگه معنای ایات رو ندونی  اگه نفهمی قصه چیه نمیتونی حفظ کنی.
    اما این نباید بهونه بشه برای حفظ نکردن.
    من 20 آیه مبنا میذارم مثلا،اول هفته تفسیر این 20 تا رو میخونم و در طول هفته خرد خرد حفظ میکنم و برای حفظش باید بارها معنا رو مرور کنم. و نیز مثل زمانی که شما یه شعری گوش میدی مدام توذهنت تکرار میشه پخش چندباره ی آیات در ذهن ناخودآگاه تدبر و مرور تفسیر میشه.
    میخوام بگم فریب اینو نخورید که حفظ اولویت نداره و بجای اون بهتره هر روز بشینم انقدر تفسیر بخونم،تفسیر تقید نداره مثل حفظ،قرائت هم.
    ببخشید طولانی شد.
    محتاج دعاییم.
    ارباب دعاگوتون
    به نظر شما چه هدیه معنوی یا مادی ای میتونه جذاب ترین هدیه برای یه مرد باشه؟
    پاسخ:
    بستگی به اون مرد داره..که چه چیزی براش محبت دربرداره.
    سلام خواهر بانو
    ان شاءالله به یاری خدا دوباره شروع کنی به جاری کردن برکت توی زندگیت و بهره ها ببری از قرآن ان شاءالله . . .
    پاسخ:
    سلام عزیزم
    ان شاء الله
    شما هم
    ممنون از دعای خیرت

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">