و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

آمدنش را قریب می بینیم...

و نراهُ قریبا

بسم رب الزهراء

سلام...

شاعر میگه:
من اگر برخیزم،تو اگر برخیزی،همه برمی خیزند
من اگر بنشینم تو اگر بنشینی،چه کسی برخیزد؟

**
اینجا سعی میکنم چیزی بنویسم که برای دیگران مفیده، از روزنوشت ها تا خاطرات و دغدغه ها... گاهی هم برای گفتگو و یا به نتیجه رسیدن، مطلبی رو منتشر میکنم.
اگر براتون مفیده بمونید و بخونید.
باعث افتخاره بنده است که محبان حضرت مهدی(عج) اینجا تردد می کنند.
*
همه ی نظرات برام ارزشمندند و دوست دارم با دقت بخونم و جواب بدم،اگر گاهی نشد یا با تاخیر بود، ببخشید.

بایگانی

تحول فاطمی

يكشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۴، ۰۵:۱۴ ب.ظ
نوروز امسال،نوروز متفاوت تری خواهد بود.. ان شاء الله
برای امسال،تغییراتی داشتم..
یه ذره فرق کردم با دوران جاهلیت!
یه ذره میخوام بهتر باشم..
چیزی که تا حالا فکر می کردم درسته اما اشتباه بود...
چیزی که امسال خیلی غیرمستقیم خدا بهم گفت عوضش کنم..
و نگذاشت غم وجودم رو بگیره...

یه تصمیم بزرگ...
تو آخرین روزهای سال،تصمیم گرفتم دیگه رنگی نپوشم!
رنگی که نه...رنگی رنگی هایی که تاحالا فکر می کردم غلط نیست...
تصمیم گرفتم دیگه هر رنگی نپوشم...
دیگه هرجایی نپوشم...

چقدر از این و اون شنیدم و پرسیدم تا برام جاافتاد مفاهیم حجاب..
و فهمیدم اونقدرام که فکر میکردم باحجاب نبودم!
حالا نیومدم باز کنم این مسئله رو،و نیومدم سوال ایجاد کنم،یا تشویق بشم،یا سرزنش بشم...

اومدم بنویسم امسال خیلی نوروز متفاوتی دارم...
اومدم بگم قراره خیلی عوض بشم..
نا محسوس،آروم آروم...چندوقته که شروع کردم به تغییرات..
میخوام نوروزم رو عید کنم...
از اون عیدهایی که توش گناه نیست...
میخوام فاطمی متحول بشم و فاطمی بمونم..ان شاء الله

اومدم بگم،اگه شما هم دلتون خواست،
تو این روزای آخر سال،
یه تصمیم بزرگ بگیرید،
که شروع کنید آروم آروم
و نوزورتون بشه جرقه ی این تغییر...
ان شاءالله..
  • .. مَروه ..

نظرات  (۸)

سلام علیکم مومن
گاهی آدم خودش متوجه نیست اصلا
باید با چشم دیگران خودش رو ببینه، دیگرانی که دلسوز هستند آدم رو نقد کنند تا ...
آدم باید خودش بخواد تا تغییر کنه و ...
حجاب انتخابی نیست که کسی به آدم تلقین کنه
گاهی اوقات لباسهای رنگی و رنگ و وارنگ بیشتر از خیلی چیزهای دیگر جلب توجه میکنند و تابلویی با حروف نامرئی برای مخاطب ایجاد میکنند
خدا رو خیلی شکر کنید برای این تصمیمتون
و البته رنگی چیز خوبی است اما هر رنگی و هر طرحی خوب نیست
عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
پاسخ:
علیکم السلام.
بله دقیقا.انتقاد یکی دونفر مستقیم و غیرمستقیم من رو به فکر انداخت.
باعث شد جویا بشم تا فهمیدم این مسئله واقعا مسئله است.
فهمیدم چه رنگ و طرحی درسته و چه رنگ و طرحی غلط.
خداروشکر..الحمدلله که از اشتباه دراومدم.

این موضوع تذکر زبانی خیرخواهانه دیگرانی که نگفتن اثر شاید نذاره وغیره تو این قصه مهمه.
مولایاورتون
موفق باشید
پس عیدتون مبارک
و هروزتون عید باد

سربزنید
پاسخ:
ان شاء الله برای شما هم عید باشه.
  • شِمِلـ ــیا
  • ان شاءالله در پاسخ به ان شاءالله های مطلب :)
    اتفاقا منم به فکرشم
    پاسخ:
    :)
    خوبه..فکرای خوووب
    ان شاء الله موفق باشی
    سلام
    تغییر و تحولات بزرگ از همین تغییرات کوچیک شروع میشه

    هرروزتون عید

    یاعلی
    پاسخ:
    قدم اول:)
    ان شاء الله شهادت:(

    روزهای شما هم عید
    یکی از دیگری بهتر

    مولا یاورت مومن:)
    چی شده؟

    منم میخوام امسال درخانه در زمان پذیرایی جلوی نامحرمان چادر بپوشم

    این کار برام سخت بوده اما بسیار ضروریست.

    دومین تغییرم جدی تر درس خوندنمه این کار از اولی برام سخت تره ولی باید بشه

    درمورد رنگ هاتاحالا چیزی به ذهنم نرسیده اگر اندک اشاراتی داشته باشی ممنون میشم

    یا یک مثال.

    من از وقتی تصمیم گرفتم آرایش را حذف کنم که عید94 این تصمیمو گرفتم بیشتر رنگی میپوشم

    الان به دیدگاه شما نسبت به رنگ ها نیازمندیم فوری.


    پاسخ:
    سلام عزیزم
    بسی تحولاتتان مبارک:)

    اندک اشارات که روی چشمم..
    اما فکر میکنم تو فضای دیگه ای بیشتر بگم بهتره.

    یه سری رنگهایی به ذات مشمول جلب توجهن..یعنی هرجا بپوشی مخصوصا بخاطر تضاد رنگ با چادر مشکی خیلی تو چشمن..اونام رنگهایی ان که شمای خانوم هم قشنگ جذبش میشی.
    رنگهای خیلی شاد،رنگهای خیلی گرم..مثلا فیروزه ای،فسفری،نارنجی و...
    شما رنگی که بپوش،اما رنگهای مات.
    رنگ هایی که تو یه جمع نگاه میکنی نظرتو جلب نکنه..رنگهای ملایم خنثی.

    یه نکته ی دیگه بعضی وقتها تو یک جمعی شما یه رنگ ملایمی میپوشی که جلب توجهی نداره،اما شاید همون رنگ برای جمع دیگری درست نباشه.

    دیدگاه شخص من هم کافی نیست رفیق،شما حتما از یه شخصی که بسی بیش از من درس دین خونده راهنمایی بگیر.البته من هم پرسیدم که میگم بهتون
    اگر هم مثل من دسترسی نداری،این طرحی که بمناسبت فاطمیه گذاشتن تو مترو ها به سوالات شرعی پاسخ میدن حتما بهره ببر.
    ما که راضی بودیم:)
    خانوم هم هستن،قشنگ میتونید باهم صحبت کنید.
    از 7.5 تا 17.5 هم هستن:)))


    اوا خواهر منظورتان از رنگه حجاب کاملا شفاف بود. این موضوع در سرتا سر زندگیم رعایت شده میتونم پیشنهادات رنگی هم براتون داشته باشم
    چون با وجود رنگی رنگی پوشیدن در حالت کلی خنثی میپوشم

    مثلا سفید مشکی.

    سرمه ای با آبی

    قهوه ای با کرم

    سبز با فسفوری
    بنفش با صورتی
    آبی با آبی آسمانی
     زرشکی با کمی قرمز
    به نظرم اینا خنثی هست
    و بلعکسشم میشه
    یعنی رنگ هایی که به نظرم چشمگیره
    و من دوس دارم و معمولا پیش محارمم میپوشم
    آبی و نارنجی باهم
    سبز با صورتی
    زرد با سورمه ای
    بنفش و خاکستری
    نقره ای ها طلایی ها

    پاسخ:
    :)
    البته فسفری و قرمز که زیر چادر باشن بهتره:)
    اتفاقا تعجب کردم پرسیدی،چون دیدم حجابتو
  • سروش آسمانی
  • سلام.مبارک باشه.
    مطلب واقعا بجا و درستی را مطرح کردید.خیلی خوشحالم که یک خانم این مطلب را گذاشته، چون بنده به عنوان یه آقا، توی بعضی جاها که این مسئله را مطرح کرده بودم(مثلا در زمان دانشجویی توی نشریه و...) واقعا نمیدونم چرا خانمها متوجه نمی شدند و موضع می گرفتند؟!
    واقعا چادرِ یک خانم جوان که روسری یا مقنعه با رنگ کاملا متفاوتی که جلب توجه میکنه(مثلا چادر مشکی با روسری قرمز یا زرد پررنگ)، برای مردهایی که اهل نگاه کردن به خیلی چیزها نیستند و اتفاقی نگاهشون میفته میتونه جذاب و جلب کننده ی توجه باشه.
    البته نباید این نکته را فراموش کرد که این چنین مردهایی هم نباید این طور باشند که با دیدن چنین تضاد رنگی در کسی که پوشش او کامل است و فقط رنگش کمی جذاب است، بگویند وای من منحرف شدم!
    قطعا باید کف نفس داشت.
     بحث بر سرِ حجاب کامل حتی در رنگهاست.
    ببخشید سرتونو درد آوردم.واقعا خوشحال شدم این مطلب را کار کردید، آخه خیلی ها از محارم و غیر آنها در اطرافم بوده اند که این حرف و استدلال شما را که به نوعی دیگر، بنده هم برایشان مطرح کرده بودم، نمی پذیرفتند. اما بالاخره مصداقی بر تایید آن یافتم.
    التماس دعا
    پاسخ:
    علیکم السلام
    وظیفه بود
    خوشحالم که استقبال شد

    قبلاها اینو خونده بودم ها! ولی اون بار نشد بنویسم:) چون می خواستم طولانی بگم وقت نبود:))) حالا مختصرشو می گم که زنبیل بزارم وقت کردم بیام همه شو بگم:))

    منم قبل ترها خیلی تاکید داشتم روی این رنگی پوشیدن. خداروشکر صحبت های یه استاد و بعدم یه پستای جمع آسمونی باعث شد تصمیم بگیرم رنگی نپوشم! البته قبل ترش هم توصیه یه دوست یه تلنگری شده بود!

    البته نشده هنوز کامل توی شرایط من! ولی همه سعیمو کردم که لااقل وقتی با همسرم نیستم به خصوص واسه دانشگاه مشکی و طوسی و سورمه ای و خلاصه تو این مایه ها بپوشم و لزوما جنسی جز ساتن و امثالهم که برق نزنه!

    پاسخ:
    باتچکر:)))
    خدا این دوستا رو زیادشون کنه:))
    خدا این امر به معروفا رو هم زیاد کنه و قوت بده به فاعلانش
    منتظر حرفاتم شدید:)
    نوبتتو نگه میدارم:)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">